دستور زلنسکی برای تخلیه مناطق تحت کنترل کی یف در دونتسک

رئیس جمهور اوکراین از تخلیه اجباری غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل کی یف در دونتسک خبر داد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از تصمیم دولت این کشور برای تخلیه اجباری ساکنان مناطقی در دونتسک که تحت کنترل کی یف قرار دارند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، زلنسکی اعلام کرد که دولت اوکراین تصمیم گرفته است تا ساکنان مناطق تحت کنترل خود در دونتسک را به شکل اجباری تخلیه کند.

زلنسکی گفت: در دولت تصمیمی برای تخلیه اجباری منطقه دونتسک اتخاذ شده است. همه چیز سازماندهی شده است. اسکورت کامل و پشتیبانی لجستیک و مادی کامل.

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: هرچقدر افراد بیشتری هم اکنون دونتسک را ترک کنند شمار کسانی که ارتش روسیه برای کشتن آنها زمان خواهد داشت، کمتر خواهد بود.

معاون نخست وزیر اوکراین پیش از این اعلام کرده بود که کی یف قصد دارد تا قبل از زمستان حداقل دویست و ۲۰ هزار نفر را از مناطق تحت کنترل خود در دونتسک تخلیه کند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه، آمریکا و رئیس جمهور اوکراین را مسئول جان زندانیان جنگی معرفی کرد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسئولیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی قتل عام خونین اسیران جنگی اوکراینی در بازداشتگاه النووکا، واقع در جمهوری دموکراتیک دونتسک، متوجه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، رژیم جنایتکار او و واشنگتن است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، در زمان حمله به بازداشتگاه مذکور ۱۹۳ اسیر جنگی در این مرکز حضور داشتند که اکثر آنها در اثر این حمله کشته یا مجروح شدند. آنگونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده تعداد قربانیان در حال حاضر ۵۰ نفر است و ۷۳ نفر به دلیل جراحات شدید در بیمارستان بستری شده اند. فهرست اسرای جنگی کشته و زخمی شده در وب سایت وزارت دفاع روسیه قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    4 1
    برو بمیر دلقک صهیونیست!!
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 5
    جمهوری دموکراتیک دونستک ؟ گستاخی هم حدی داره خاک یه کشور دیگه رو تجزیه کنی
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      5 3
      کُزوو؟ بوسنی؟ صربستان؟ مونته نگرو؟؟! گستاخی هم حدی داره، بری خاک یه کشور دیگه رو به اسم یوگسلاوی تجزیه کنی!! ای خااااااک بر سر هرچی یانکی گاوچرون تروریسته!!!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    روسیه هم در مقابله با هیمارس های امریکامی تواند موشک های ws چینی با برد بالای 280 کیلمتر و بسیار ارزان چینی را بخرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس