انهدام ۲ راکت‌انداز آمریکایی/ حمله پهپادی به نیروی دریایی روسیه

در تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ اوکراین، مقر نیروهای دریایی روسیه هدف حمله پهپادی قرار گرفت و جدال مسکو و کی‌یف برای اثبات عامل اصلی حمله مرگبار به زندان اسرای جنگی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور، ۲ سامانه راکت‌انداز آمریکایی «هویتزر M ۷۷۷» را در اوکراین منهدم کردند.

وی در این‌باره افزود: نیروهای مسلح روسیه دو سامانه هویتزر M ۷۷۷ را در نزدیکی شهرک استپنوگورِسک در منطقه زاپاروژیه، یک سامانه راکت‌انداز چندمنظوره اورِگان در نزدیکی شهرک کردیوموفکا، و ۲ توپخانه هویتزر Giatsint-B را منهدم کردند».

در خبری دیگر از تحولات جنگ در اوکراین اینکه «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو شواهد و اطلاعاتی را در اختیار سازمان ملل قرار داده که ثابت می‌کند نیروهای اوکراینی ساختمان محل نگهداری زندانی‌های جنگی در منطقه دونتسک را منهدم کردند.

پیشتر رسانه‌های روسی به نقل از مقامات محلیِ جمهوری خلق دونتسک گزارش دادند که ارتش اوکراین با استفاده از سامانه‌های «هیمارس» آمریکا، ساختمان محل نگهداری اُسرای جنگی در منطقه «یِلِنووکا» را بمباران کردند. در نتیجه این حمله ۴۰ نفر کشته و ۳۰ دیگیر زخمی شدند.

مقامات اوکراین این گزارش روس‌ها را رد کردند و مدعی شدند که خود نیروهای روسیه زندانی‌های جنگی اوکراینی را هدف قرار دادند.

 این زندان محل نگهداری نظامیان اوکراینی است که در جریان محاصره کارخانه فولاد «آزوفستال» در شهر «ماریوپل»، به اسارت ارتش روسیه و نیروهای متحدش درآمدند. این کارخانه فولاد، آخرین پایگاه نئونازی‌های و تندروهای اوکراینی بود که بعد از چند هفته درگیری خود را به نیروهای روسیه تسلیم کردند و کنترل کامل شهر ماریوپل به دست ارتش روسیه افتاد.

وزرات دفاع روسیه نیز در این‌باره اعلام کرد «به منظور انجام تحقیقاتی بی‌طرفانه درباره حمله به ساختمان محل نگهداری اُسرای جنگی از کارشناسان سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی دعوت کردیم تا در این تحقیقات مشارکت کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که بامداد امروز یکشنبه ارتش اوکراین، مقر «نیروهای دریایی روسیه در دریای سیاه» در نزدیکی شهر «سواستوبول» در شبه‌جزیره کریمه را با پهپا دهای تهاجمی هدف قرار داند.

بنا به گفته فرماندار این شهر، ۵ نفر در این حمله پهپادی زخمی شده‌اند و کسی کشته نشده است. به علت نگرانی‌های امنیتی تمام مراسم‌های «روز نیروی دریای» لغو شده و از مردم خواسته شد تا جای ممکن در منازل خود بمانند. نیروهای امنیتی تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • GB ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    10 6
    خبرهاتون در طرفداری روسیه، از اسپوتنیک یا آر تی یکجانبه تره
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      2 5
      تو چرا دردت می آید - بالاخره خبررا که نمی شود مخفی کرد
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 2
    روسیه هم در مقابله با هیمارس های امریکامی تواند موشک های ws چینی با برد بالای 280 کیلمتر و بسیار ارزان چینی را بخرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس