واکنش داورزنی به دستمزد ۱۵۰ هزار تومنی عطایی

رئیس فدراسیون والیبال می‌گوید: از صدا و سیما انتظار داریم حداقل یک دهم توجه به جام جهانی فوتبال را به والیبال هم اختصاص دهند.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در مجمع فدراسیون والیبال با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: سعی کردیم کمک‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را به حداقل برسانیم و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد هزینه‌ها را از طریق مارکتینگ و اسپانسری تامین می‌کنیم. البته برای ترویج و توسعه والیبال در استان‌ها به این کمک‌ها نیاز داریم.هم در بخش مردان و هم بانوان هزینه‌های میلیاردی صرف می‌شود تا با افزایش انگیزه استان‌ها بتوانیم مسابقات قهرمانی کشور را با تمام پتانسیل برگزار کنیم.

وی ادامه داد: والیبال قهرمانی جهان همانند جام جهانی فوتبال هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود و با اینکه باید همینجا از رسانه ملی بابت پخش زنده بازی‌های تیم ملی والیبال تشکر کنیم، اما از صدا و سیما انتظار داریم حد اقل یک دهم توجه به جام جهانی فوتبال را به والیبال هم اختصاص دهند. کاری که والیبال در ایران انجام داده اظهر من الشمس است و در بیت قدرت‌های جهان قرار دارد، پس قطعا نیاز است تا والیبال سهم بیشتری در رسانه‌ها داشته باشد.

داورزنی گفت: یکی از بهترین تیم‌های ملی نوجوانان را آماده می‌کنیم و تا ۵ سال دیگر یکی از بهترین‌های جهان خواهیم بود. همه بازیکنان تیم ملی نوجوانان بدون استثنا سرویس پرشی می‌زنند و میانگین قدی نزدیک به ۲ متر دارند. از سال ۲۰۱۲ تاکنون بازیکنان زیادی وارد تیم ملی شدند و اکنون حضور ندارند، البته برخی بازیکنان مانند موسوی و معروف و غفور مدت زمان زیادی در تیم ملی بودند و واقعا جا دارد از این بازیکنان شاخص و ستاره‌هایی مانند حمزه زرینی، فیاضی، ظریف، غفور و ... در این سال‌ها به پیشرفت والیبال کمک کردند تشکر کنم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه سال پرترافیکی را  پشت سرگذاشته‌ایم، عنوان کرد: هنوز برنامه‌های زیادی داریم‌. همین فردا تیم بانوان برای برگزاری ۳ دیدار دوستانه راهی ترکیه خواهند شد تا با تمام توان در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کنند. تیم ملی مردان هم پیش از قهرمانی جهان در جام واگنر حضور خواهد داشت. تیم جوانان باید در قهرمانی آسیا و جام کنفدراسیون‌ها شرکت کند و از طرفی میزبان نوجوانان آسیا خواهیم بود.

 پس از آنکه حسابرس مسایل مالی را مطرح کرد، داورزنی توضیحاتی در مورد حق پخش مسابقات مختلف و بدهی فدراسیون به فدراسیون جهانی ارائه داد.

او در این مورد گفت: کشورهای عضو فدراسیون جهانی والیبال باید برای پخش مسابقات به فدراسیون جهانی مبلغی را پرداخت کنند.‌ در گذشته دوستان صدا و سیما ۳۵۰ هزار دلار پرداخت می‌کردند. بعد از مدتی فدراسیون جهانی به ما گفت پول واریز نکنید چون منشا پول ایران است بلوکه می‌شود. ما از حساب شما پول را برداشت می‌کنیم. حساب ما همان پرداخت‌هایی است که از برد و باخت هایمان در لیگ جهانی منظور می‌کردند. در مقطعی طلب ما از فدراسیون جهانی حدود ۶۰۰ هزار دلار بود. به صدا و سیما گفتیم پرداخت نکنید و این را به ما بدهید.

یک دهم توجه به جام‌جهانی را به والیبال هم اختصاص دهید/ ایران تا ۵ سال دیگر یکی از بهترین‌های جهان می‌شود

داورزنی ادامه داد: فدراسیون جهانی ما را بدهکار می‌کرد و اگر پول نداشتیم حساب ما را منفی محسوب می‌کرد. مثلا قهرمانی جهان ۲۰۱۸ پخش شد صدا وسیما بدون اینکه رایت را بخرد از جایی برداشته و پخش کرده و فدراسیون جهانی ۱۵۰ هزار دلار ما را شارژ کرده‌اند. مجموعه این چند سال چیزی به نزدیک به یک میلیون دلار به فدراسیون جهانی اینگونه بدهکار هستیم. طلب‌هایی هم داشته‌ایم که حساب ما را شارژ کرده‌اند. تا چند سال پیش عددی از این درآمد مربوط به برد و باخت بازیکنان بود سال گذشته ۵ میلیارد تومان به بازیکنان پرداخت کردیم. صدا وسیما قسمتی از مطالبات ما را پرداخت کرده اما بدهی صدا و سیما به ما هم حدود ۸۰۰، ۹۰۰ هزار دلار است. سال گذشته قهرمانی نوجوانان جهان را برگزار کردیم فدراسیون جهانی ۱۰۰ هزار دلار حساب ما را شارژ می کند و از بدهی‌مان کم می‌کند.

وی با اعلام اینکه سال گذشته به ما گفتند ۹.۵ میلیارد پیش از المپیک به شما می‌دهیم، تاکید کرد: حتی نوبخت گفت ۳ میلیارد هم به شما می‌دهیم اما کلا از ۱۰۰ درصد، ۶۵ درصد به ما دادند. در نامه مالیاتی بلافاصله گفتند ۴ میلیارد با حساب بریزید. در تلاشیم منابع بهتری برای فدراسیون تهیه کنیم اما برای مسابقات لیگ ملت‌ها که تقریبا ۵۸ روز شد، حدود ۷.۵ میلیارد برای ما هزینه داشت. در تلاشیم اقتصادی‌تر کار بکنیم اما بعضی‌وقت‌ها هیچ کاری نمی‌شود کرد و الزاما باید با پروازهای ترکیش یا اماراتی برویم. انتظار داریم شرایط بهتری برای کمک به استان‌ها پیدا کنیم. سعی می‌کنیم پول کمک دولت را به استان‌ها بدهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    صدا و سیما یک مسابقه فوتبال باشگاهی یک کشور درپیت اروپایی را به مسابقه ملی والیبال ترجیح می دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس