بارزانی: گروههای سیاسی عراقی برای گفتگو به اربیل بیایند

رئیس اقلیم کردستان عراق به تحولات منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد و گروههای سیاسی این کشور را دعوت به آرامش کرد.

به گزارش مشرق، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به تحولات منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تحولات سیاسی اخیر عراق، از همه گروه‌های سیاسی خواست ضمن خویشتنداری، برای گذر از مشکلات وارد گفتگوی مستقیم شوند.

بارزانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با نگرانی عمیق اوضاع سیاسی و تحولات اخیر عراق را زیرنظر داریم و از گروه‌های سیاسی مختلف می‌خواهیم ضمن پایبندی به حداکثر خویشتنداری، برای حل مشکلات وارد مذاکرات مستقیم شوند.

وی با بیان اینکه افزایش پیچیدگی امور در سایه این شرایط حساس می‌تواند صلح داخلی، امنیت و ثبات کشور را در معرض خطر قرار دهد، اظهار داشت: ما در عین حال که اراده مردم در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز احترام می‌گذاریم، بر اهمیت حفاظت از نهادهای دولتی، اموال مردمی و کارمندان دولت تاکید داریم.

رئیس اقلیم کردستان عراق ادامه داد: مردم عراق شایسته زندگی بهتر هستند و وظیفه و مسئولیت مشترک همه گروه‌های سیاسی همکاری برای خارج کردن عراق از این شرایط حساس و خطرناک است.

بارزانی در پایان گفت: اقلیم کردستان همواره بخشی از راه‌حل است لذا از گروه‌های سیاسی مربوطه در عراق می‌خواهیم به اربیل، پایتخت دوم خود بیایند و گفتگوهای رو در رو را برای دستیابی به تفاهم و توافقی مبتی بر منافع عالی کشور آغاز کنند، هیچ مشکلی وجود ندارد که با گفتگو حل نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس