کد خبر 1404303
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز اعلام کرد که تحریم هایی را علیه چند شرکت و یک کِشتی به بهانه ارتباط با ایران وضع کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد اسامی شرکت‌های جدیدی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم قرار داده است.

اسامی شرکت‌ها و کشتی تحریم شده به شرح زیر است:

شرکت بلوکاکتوس برای تجهیزات سنگین و تجارت قطعات یدگی دستگاه‌ها، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

شرکت «فرول کانیون»، مستقر در چین، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

شرکت کشتی‌رانی گلدون واریر، مستقر در چین، ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۴۶؛

شرکت مدیریت کشتی‌رانی پایونیر، مستقر در سنگاپور، ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۴۶؛

شرکت تجارت زنفر، مستقر در مالزی، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

شرکت تجارت بین‌المللی شکوفی، مستقر در چین، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس.

نفت‌کش گلوری هاروست، تحت پرچم پاناما، به بهانه ارتباط با شرکت گلدن واریر.

در بیانیه خزانه‌داری آمده است دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه «نهادهای حامی شرکت‌های خوشه‌ای پتروشیمی ایران» را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. خزانه‌داری مدعی شده اقدام امروز شرکت‌هایی را هدف قرار گرفته که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از آن برای تسهیل فروش ده‌ها میلیون دلار نفت و محصولات پتروشیمی به شرق آسیا استفاده می‌کند.

دولت آمریکا ۱۵ تیرماه هم اسامی ۲ فرد، ۱۳ شرکت و ۲ نفت‌کش را در فهرست تحریم‌ قرار داد. واشنگتن مدعی شده بود این افراد و شرکت‌ها از شرکت‌های صوری برای تسهیل انتقال و فروش نفت و محصولات پتروشیمی از شرکت‌های ایرانی به شرق آسیا استفاده کرده‌اند.

تحریم‌ها علیه ایران

دولت آمریکا برای پیشبرد جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها قبل تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف علیه تهران وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • GB ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    8 4
    تا سلاح هسته‌ای تولید نشود همین آش م همین کاسه هست.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      8 15
      کره شمالی و پاکستان هم بمب اتم دارند ولی مردمش وضع درست خیلی نداند بخصوص که مردم کره شمالی در دیکتاتوری ترین سرزمین تاریخ قرن زندگی میکنند .در حالی که مردم کره جنوبی با آمریکا دوست هستند و رفاه و آسایش دارند و سالی بالا پنجاه هزار دلار درآمد سرانه دارند .
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      5 3
      تحریم های یانکی درحال حاضر بیشتر جنبه صوری و روانی و مصرف داخلی دارد برای آن که دولت یانکی ها در قبال صهیونی های داخلیش مجبور هست که بگوید در قبال کم اثر شدن تحریم هایش علیه ایران منفعل و بی تفاوت نیست! اما اکنون به یمن دولت انقلابی جناب رئیسی برهمگان روشن شده است که دنیا فقط یانکی ها و چند دولت اروپایی و اقیانوسیه و ژاپن و کره جنوبی نیست! آمریکای لاتین و آفریقا و بخش بزرگی از آسیا و اروپای شرقی هم جزو همین دنیا هستند و همه هم لزوماً گوش به فرمان یانکی ها نیستند!!!
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      7 2
      جناب 20:02 ـــ مکزیک و شیلی و برزیل و مصر و مراکش و ترکیه و فیلیپین و تایلند و ...... بسیاری از کشورهای دیگر که به قول تو با یانکی ها دوست هستند و به تعبیر ما نوکر، هم بمب اتم ندارند و مردم شان در نهایت سختی روزگار می گذرانند! چه طور است که در مثال زدن تبعیض قائل می شوی یا این که عمداً فراموش می کنی؟!!؟
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      6 1
      سلام پس چرا وضع کره جنوبی از همه این کشورها بدتره با ادعای رفاه؟؟؟ در ضمن کره شمالی هرچقدر دیکتاتور باشه ولی اخبار منفی علیهش هم زیاد هست
    • محمدایوب IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      3 3
      کره جنوبی صدای دهل از دور خوشه غربگدا من کره جنوبی رفتم پیر زنها وپیرمردهایشان بعد از ظهر با گاریهایشان بساط پهن میکنند وانقدر گرانی هست وتنها چیزی که مهم است احترام به حقوق یکدیگر در رانندگی است که حتی غربگداهای ما رعایت نمی کنند
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    7 2
    برجام در زمان حاضر فقط قبض توانایی ایران است.زمان حاظر بهترین موقعیت گریز است که هرگز دیگر تکرار نخواهد شد. تاریخ لیبی و کره شمالی جلوی ملت باز است.
  • کارمند ايرانی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 2
    تمام تحریم‌های قدیم و جدید توسط لیبرال ها مخصوصا اصلاح‌طلبان تمام راه دور زدن تحریم را به اربابان غربی ها آمریکای جنایت کار ضدبشری را کمک شایانی انجام می دهد تا ملت ایران را به شورش های خیابانی درست کنند
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      كارمند ايرانى ! شديداً از كمبود ويتامين خ رنج ميبرى ! چرا مغز تو نشون يه بيطار متخصص اعصاب و روان نميدى ؟!
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    0 1
    آقای امیر عبد الهیان این هم رفتار واقع بینانه آمریکا!!!!! شما را بخدا معطل چی هستید؟
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    مثلاایران امیدداشت که اینهاروتحریم نکنن وکردن اینهااشخاصن وبقیه هم اموال این اشخاص مثل سرداران سپاهه که ندارن رسانه اییه
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    حذف دلار از چرخه تبادلات بین کشورها . باعث حذف آمریکا در معاملات است ، در ضمن دور زدن تحریم ها توسط دیگر کشورها نیز . بر مشغولیات FTI حسابی می افزاید . با افزودن طبقات و کارمندان بیشتر . آخر کار یکی میگه حوصله داری . واضحه باختیم . خودمانیم ایران چه کارهای بکری که بعنوان پیشتاز نکرده . تا بار گران استکبار جهانی بر زمین گذارده شود . شهامت و جسارت با درایت
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    آمریکا با این کردار و زورگوئی بالاخره تنها میشه
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    سلام .شما آدم هاي بي عرضه اي هستين.تنگه هرمزو ببندين بعد ببينين ب غلط كردن ميافتن يا ن.البته تحريم ب حال شما سران مملكت هيچ تاثيري نداره بدبخت اين ملت بيچاره
  • عبدالله IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    من تعجب میکنم با همچی حیوان نجسی مثل حکام فاسد آمریکا چطور میخوان مذاکره کنن.؟! این جنایتکاران وحشی فاسدِفاسق غیر از زبان زور هیچ زبانی رو متوجه نمیشن. در حالیکه صحبت از مذاکره میکنن ، به تحریم هاشون اضافه میکنن. هر چند تحریمی دیگه باقی نمونده که بخوان اعمال کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس