کد خبر 1404714
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
وسایلی که نباید در آشپزخانه نگه داری کنید

سلامت آشپزخانه همیشه حائز اهمیت بوده است اما وجود برخی وسایل ناسالم که از خطرات آن ها بی اطلاع هستید، مشکلات جدی را برای شما به وجود خواهند آورد.

به گزارش مشرق، بدونِ شک آشپزخانه یکی از مکان‌ هایی در خانه است که از آن استفاده زیادی می ‌کنیم و بیشترِ وسایل در آن نگهداری می ‌شوند. به همین دلیل، توصیه می شود که مرتب نگهش دارید. سازماندهی مناسب آشپزخانه علاوه بر اینکه به شما امکان می‌ دهد تا همه جا مرتب بماند، به نگهداری صحیح وسایل و جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و بیماری ‌ها نیز کمک خواهد کرد.

در واقع بعضی از لوازم در آشپزخانه هستند که وجود آن ها ناسالم است که در این قسمت از نمناک قصد داریم رایج ‌ترین آن ها را به شما بگوییم که بهتر است هرگز در آشپزخانه تان نگه ندارید، زیرا به مواد غذایی آسیب وارد می کند و عامل ایجاد مشکلات مختلف است.

محصولات پاک کننده و سمی

محصولات پاک کننده مانند آن هایی که حاوی سفید کننده، الکل و ضد چربی هستند و صابون یا نرم کننده لباس را داخل آشپزخانه نگذارید. هر چقدر کمتر آن را داخل کابینت نگهداری کنید، آشپزخانه سالم تری خواهید داشت، زیرا ممکن است گاز این مواد سمی و آسیب زننده به مواد غذایی برسد یا حتی عامل ایجاد آتش سوزی باشد.

ظروف و بسته های استفاده شده

وقتی که غذایی سفارش می دهید، ممکن است بسته بندی آن را نگه دارید. در واقع این بسته ها هرگز نباید داخل خانه نگهداری شده و آنها را جمع کنید، زیرا هر گونه شیشه، پلاستیک و کارتون استفاده شده عامل ایجاد آلودگی است و بهتر است آن را دور بیندازید یا به چرخه بازیافت برسانید.

خوراکی های منقضی شده

پیشنهاد ما این است که حتماً مراقب باشید و خوراکی های منقضی شده را دور بریزید، زیرا وجود آن ها در خانه عامل ایجاد مسمومیت خواهد بود؛ حتی اگر حس می کنید که ممکن است فراموش کنید، تاریخ انقضای مواد غذایی را روی کاغذ بنویسید که حواس تان باشد کدام یک وقت دور ریختنش رسیده است.

داروها

داروها را نباید داخل آشپزخانه نگه دارید و این موضوع چند دلیل دارد. اول این که اگر آن ها را کنار اجاق گاز یا دیگر منابع گرما قرار دهید، ممکن است که آسیب ببینند. دوم این که دارو ها باید در محل خنک نگهداری شوند و از طرفی هم ممکن است که وجود آن ها در آشپزخانه باعث شود تا خیلی‌ ها آن را با مواد خوراکی اشتباه بگیرند و استفاده کنند که این خطر در موردِ کودکان بیشتر است.

لوازم آسیب دیده

در همه آشپزخانه ها وجود چاقوی تیز، قیچی و چنگال لازم و ضروری است. بسیار مهم است که مراقب وضعیت این لوازم باشید و تیز بودن آن ها را بررسی کنید. ‌اگر احساس کردید که خاصیت شان را از دست داده اند، حتما باید برای شان جایگزین پیدا کنید و از طرفی حواس تان به قابلمه ها و ماهتابه ها نیز باشد. هر گونه سوختگی، لکه یا آسیب به آن ها ممکن است عامل ایجاد ضرر و آسیب به مواد غذایی باشد.

گیاهان تزیینی و دکوری طور

پیشنهاد ما این است که دکوری های غیر ضروری و ناسالم را کنار بگذارید و یک آشپزخانه زیبا برای خودتان ایجاد کنید. بهتر است گیاهان را داخل آشپزخانه نگهداری نکنید و فضا را باز نگه دارید؛ چرا که برای جابجایی و پختن غذا به فضای خالی زیادی نیاز خواهید داشت.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    5 1
    مشرق: وجدانا به داد گرونی برسند ونظارت کنند،دیشب خریدبودم-جنس ها ده برابرشده 1کیلوعدس 50تومان،برنج ایرانی ریزدانه کیلویی 100تومان،کیک کوچیک دانه ای 5 تومان،یه بسته کلوچه به اندازه6 تا گردو داخلش 10تومان،1قوطی ادویه کاری به اندازه یه نمکدون 30 هزارتومان والاآخر....2تومان میشه چند تیکه جنس!!
    • FR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      درسته واقعا عجیبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس