کد خبر 1405393
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
مذاکرات سوچی؛ محور گفت‌وگوهای اردوغان و پوتین چیست؟

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که سران مسکو و آنکارا طی شرکت در نشست مذاکرات سوچی موضوعات مهمی از جمله تحولات اوکراین و درگیری‌ها در شمال سوریه را بررسی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه قصد دارد در جریان مذاکرات سوچی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، درباره آمادگی نیروهای ترکیه برای انجام عملیات نظامی جدید در شمال سوریه گفت‌وگو کند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، رئیس‌جمهور ترکیه قرار است امروز (جمعه) به شهر سوچی روسیه سفر کند و در آن‌جا با همتای روس خود دیدار کند؛ وی در این دیدار با پوتین درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

این پایگاه خبری به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه اذعان کرد که دو طرف همچنین درباره وضعیت درگیری‌ها در اوکراین و اجرای توافقات صورت‌گرفته جهت رفع محدودیت‌ها در صادرات محصولات روسیه رایزنی خواهند داشت.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، سران آنکارا و مسکو همچنین در مورد افزایش تجارت بین دو کشور، توسعه همکاری‌ها از جمله در حوزه‌های انرژی، صنایع دفاعی و اجرای پروژه‌های راهبردی گفت‌وگو خواهند کرد.

خبرگزاری آناتولی روز گذشته در گزارش دیگری به نقل از «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که نشست سوچی گفت‌وگوهایی را با محوریت مسائل سوریه، آخرین وضعیت اوکراین دنبال خواهد کرد.

سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که رهبران دو کشور همچنین درباره توافقنامه حمل‌ونقل غلات مانده در بنادر اوکراین و همچنین تحولات اخیر منطقه قره‌باغ آذربایجان به رایزنی خواهند پرداخت.

دو روز گذشته (چهارشنبه) وزارت دفاع آذربایجان از آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای ارمنی در منطقه قره باغ خبر داد؛ عملیاتی که گفته می‌شود به تلافی کشته شدن یکی از سربازان آذربایجانی انجام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    1 3
    ساخت خنجر مرغوب برای زدن به پشت مقاومت.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      1 1
      البته توسط منافقینی مثل تو با صحبتهای خناسانه
    • GB ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ خطاب به . از خدا شفا بخا
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    1 4
    ترکیه کشور نسل کشی هاست
  • NL ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    خیره ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس