کد خبر 1406223
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
حمله نیرو‌های اوکراینی به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا

منابع نزدیک به روسیه از حمله نیروهای اوکراینی به بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع محلی انرگودار که پس از حمله روسیه در این منطقه روی کار آمده اند، روز یکشنبه اوکراین را به حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا متهم کردند.

این نیروگاه هسته‌ای در روزهای اخیر هدف حملات متعددی بوده است و مقامات مسکو و کی یف یکدیگر را به دست داشتن در این حملات متهم کرده اند.

مسئولان این شهر اشغال شده که نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در آن واقع شده است، اعلام کردند شنبه شب ارتش اوکراین با یک بمب خوشه‌ای که از یک موشک انداز چندگانه اوراگان شلیک شده بود، این نیروگاه را هدف قرار داد.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری دولتی روسیه (تاس) اعلام کرد ترکش‌ها و موتور موشک در فاصله ۴۰۰ متری از یک رئاکتور فعال سقوط کردند. به گفته این منبع این حمله به ساختمان‌های اداری و منطقه ذخیره سوخت هسته‌ای نیروگاه آسیب رسانده است.

این منبع شواهد بیشتری برای اثبات اظهارات خود ارائه نکرد و خبرگزاری فرانسه نتوانست این ادعاها را از یک منبع مستقل تایید کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه اطلاعات و اخبار دریافت شده از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را که بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می‌شود، به شدت هشداردهنده ارزیابی کرد.

مقامات اوکراینی روز جمعه نیروهای روس را به انجام سه حمله در نزدیکی یک رئاکتور در نیروگاه زاپوریژیا در جنوب اوکراین متهم کردند.

ارتش روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرد نیروهای اوکراینی منشا این حملات هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 0
    شما كه خيلى باشرف بوديد مشرق ! چرا اخبار را يكطرفه مينويسيد ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس