کد خبر 1407128
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
برگزاری رژه دریایی ترکمنستان در خزر

رئیس جمهور ترکمنستان از یگان نظامی «قرشی» نیروی دریایی ارتش این کشور در منطقه غرب و از رژه نیروی دریایی در خزر بازدید کرد.

به گزارش مشرق، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، امروز از یگان نظامی «قرشی» نیروی دریایی ارتش ترکمنستان واقع در منطقه غرب، از رژه نیروی دریایی در دریای خزر بازدید کرد.

در این رژه انواع ناوها، قایق‌های رزمی و قایق‌های نیروی دریایی، سرویس‌های مرزی وزارت کشور و امنیت ملی که از امنیت و یکپارچگی مرزهای دریایی میهن محافظت می‌کنند، در محل حاضر بودند.

در این رژه گشت مرزی آرکاداگ که در حفاظت از مرزهای دریایی ترکمنستان خود را اثبات کرده است، افتتاح شد و سپس نیروهای حمله نیروی دریایی - قایق‌های موشکی Edermen و Gairatly، مجهز به مدرن‌ترین سلاح‌ها و طراحی شده برای از بین بردن اهداف سطحی و هوایی در ارتفاع کم انجام شد و عملیات غیرفعال کردن گروه فرود دشمن و اطمینان از محافظت قابل اعتماد از کشور در برابر آن، عملیاتی را انجام دادند.

به دنبال آنها کشتی یدک کش ۶۰ متری نیروی دریایی «اسردن» که برای تامین سوخت، آب آشامیدنی، غذا و سایر وسایل، تجهیزات به نمایش گذاشته شد که عملیات امداد و نجات و کمک رسانی به پرسنل را نیز انجام می‌دهد.

این ناوها برای انجام نبرد با اهداف زیر آب، سطحی و هوایی دشمن و همچنین انجام عملیات جستجو و نجات مجهز هستند. علاوه بر این، با حفظ اطمینان از مرزهای دریایی ترکمنستان، از آنها برای شناسایی و نظارت بر کشتی‌ها استفاده می‌شود. همچنین در این رژه کشتی هیدروگرافی عمان به فرماندهی رئیس جمهور ترکمنستان تقدیم شد که به منظور تامین ایمنی کشتی‌ها در منطقه ترکمنی دریای خزر و انجام کارهای هیدروگرافی و اقیانوس شناسی طراحی شده است.

از کارکردهای اصلی آن نیز می‌توان به اندازه گیری‌های عمق سنجی در دریا، مطالعه نقش برجسته بستر دریا، ضبط فیلم و عکس زیر آب و مطالعه ترکیب آب اشاره کرد.

این رژه توسط کشتی باری «کوواتلی» سرویس مرزی دولتی و قایق فرود نیروی دریایی «برکارار» که برای فرود نیروهای ویژه، نیروها و تجهیزات نظامی و همچنین حمل و نقل آنها در نظر گرفته شده بود، ادامه یافت.

لازم به ذکر است که با افتتاح شرکت کشتی سازی و تعمیر کشتی وزارت دفاع ترکمنستان در سال ۲۰۱۵ به ابتکار «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور سابق این کشور، این کشتی شروع به کاوش در بستر دریا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ali IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    8 0
    لطفا بجای کلمه خزر از اسم اصلی این دریا یعنی کاسپین استفاده کنید (خزر ها قومی مهاجم بودند که به نواحی شمالی ایران حمله میکردن اجداد همین یهودیان )کاسپی ها قومی ایرانی هستند
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      7 0
      آفرین
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      0 0
      کاسپین اسم جعلی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس