رییس علوم پزشکی همدان: اسهال عفونی علت بستری اهالی روستایی در اسدآباد بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: علت بیماری و بستری شدن کودکان و بزرگسالان در روستای چنار علیای شهرستان اسدآباد عامل میکروبی اسهال عفونی بود.

به گزارش مشرق، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسدآباد سه شنبه شب گذشته از مسمومیت تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این شهرستان و فوت یک دختر جوان خبر داد.

دکتر «محمد مهدی مجذوبی» روز جمعه در این باره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از بروز عامل میکروبی اسهال عفونی، ۲۶۰ نفر از اهالی روستایی در اسدآباد به صورت سرپایی برای درمان این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد ۵۵ نفر در بیمارستانهای اسدآباد و بعثت بستری شدند که ۴۶ نفر از آنها  اطفال و کودکان و ۹ نفر بزرگسال بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با پیگیری ها و اقدام های صورت گرفته در حال حاضر بیمار بدحال نداریم و بیماری کنترل شده است.

مجذوبی با رد شایعات طرح شده در فضای مجازی در خصوص این حادثه گفت: نتیجه بررسی مواد غذایی، آب آشامیدنی و آزمایش بیماران موید این است که بیماری از نوع اسهال عفونی بوده و عامل دیگری جز عامل میکروبی در این همه گیری محدود دخیل نبوده است.
 
وی تصریح کرد: رعایت نکردن بهداشت فردی علت بروز اسهال عفونی بوده است بنابراین لازم است کودکان و بزرگسالان برای ممانعت از شیوع این همه گیری به بهداشت فردی توجه بیشتری داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسدآباد از مسمومیت تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این شهرستان و فوت یک دختر جوان خبر داد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، «محمد شیرزادی» اظهار داشت: با اطلاع از خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی از اهالی یک روستا در اسدآباد، بررسی علت و عوامل در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با هماهنگی های انجام شده با دانشکده علوم پزشکی، درمان مسموم شدگان انجام و تحقیق برای تشخیص علت مسمومیت آنان توسط تیمی آغاز شد.

دادستان اسدآباد از فوت یک دختر ۱۶ ساله همزمان با این اتفاق در این روستا خبر داد و افزود: هنوز علت فوت مشخص نشده و منتظر پاسخ پزشکی قانونی در این باره هستیم.

شیرزادی گفت: علت اصلی بروز این موضوع توسط تیمی در دست بررسی است و پس از مشخص شدن علت این مسمومیت اخبار تکمیلی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    احتمالا آب روستا مسموم شده!! البته شاید
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      3 3
      احتمالا آقای روحانی آب روستا رو آلوده کرده
  • شهرام IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 1
    عملیات خرابکاری بوده توسط یک مشت وطن فروش در ایام محرم.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    اونجا من دیدم
  • DE ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    دستتون را بشورید و روبوسی نکنید اونهم چهار بار هیچ ویروسی منتقل نمیشه.
  • یطط IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    همه ۲۶۰ نفر اهالی روستا یهویی باهم بهداشت فردی رو رعایت نکردن؟؟!!
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    یعنی کل روستا به علت اینکه بهداشت فردی رعایت نک دن با هم مریض شدن تو یک روز مشخص!!!!چرا دروغ میگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس