سایه «رسوایی‌های زلنسکی» بر کمک‌های آمریکا به اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین در نواری ویدئویی به مردم کشورش در مناطق تحت کنترل روسیه هشدار داد به پایگاه‌های نظامی روسیه نزدیک نشوند.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی از مردم کشورش در قلمروهای تحت کنترل روسیه درخواست کرد که به تأسیسات نظامی و انبارهای مهمات روسیه نزدیک نشوند.

طبق این گزارش، زلنکسی که هر از چندگاهی پیام‌هایی ویدئویی منتشر می‌کند، گفت: «هر روز و هر شب شاهد گزارش‌هایی از انفجارهای موقت در قلمروهای تحت اشغال اشغالگران هستیم. من هم‌اکنون از تمامی مردم کریمه، در مناطق جنوب کشور و مناطق تحت اشغال دونباس و منطقه خارکیف می‌خواهم که بسیار مراقب باشند. لطفاً به تأسیسات نظامی ارتش روسیه و تمامی مکان‌هایی که آن‌ها مهمات و تجهیزات خود را انبار می‌کنند و مراکز فرماندهی دارند، نزدیک نشوید».

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه تصریح کرد که دلایل انفجارها در قلمروهای اشغالی می‌تواند بسیار متفاوت باشد، به خصوص مفهوم «آدم‌کشی» خود روس‌ها را نقل قول کرد.

در عین حال، زلنسکی، تأکید کرد که هدف تمامی انفجارها در قلمروهای اشغالی، تخریب خطوط تأمین روسیه، مهمات آن‌ها، تجهیزات نظامی و دیگر تجهیزات آن‌ها، مقر فرماندهی و نجات زندگی شهروندان اوکراینی است.

زلنسکی در ادامه با اتهام‌زنی به ارتش روسیه ادامه داد: «هرچه اشغالگران فرصت اندکی برای اقدامات شیطانی و کشتن مردم اوکراین داشته باشند، ما سریع‌تر می‌توانیم از طریق آزادسازی سرزمین خود به این جنگ پایان دهیم و صف خودروهایی که از طریق پل کریمه در حال ترک کردن منطقه هستند، نشان می‌دهد که اکثریت قاطع شهروندان یک کشور تروریستی فهمیده‌اند یا احساس کرده‌اند که کریمه مکانی برای آن‌ها نیست».

صبح روز گذشته (سه‌شنبه 16 آگوست )مجموعه‌ای از انفجارها در نزدیکی شهر «دژانکوی» در کریمه رخ داد. انفجارهایی در انبارهای مهمات رخ داد و یک پست ترانسفورماتور و خطوط راه آهن نیز آسیب دید».

وزارت دفاع روسیه علت انفجار در انبار نظامی را یک اقدام خرابکارانه اوکراین توصیف کرد. پس از انفجارها، صف بزرگی از خودروها تلاش دارند کریمه را ترک کنند. شمار خودروهایی که از پل کرچ عبور کرده‌اند به یک رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بابای قلی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    2 5
    دم اوکراین گرم...
    • مهدی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      4 1
      بعد شنیدن این جمله زلنسکی نع بابا خخخخ
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    7 0
    یه پک دیگه بزن خخخخ
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    اوکراینی ها می دانند انگلیس در تصمیم گیری های کلان ایران نقش زیاد دارد نمونه اش سالها انقلاب صهیونیستی در 4 کشور عربی مخالف اسرائیل یعنی یمن سوریه و لیبی و مصر را بهار عربی نامیدند بعد سپاه وارد میدان شد گفت اینها توطئه است نه بهار عربی - حالا نیز جمهوری اسلامی دارد اشتباه می کند باید مواضعی مثل سوریه و ونزوئلا را در قبال اوکراین می داشت
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس