کد خبر 1409729
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
اپل به نقص امنیتی در گوشی‌های آیفون اعتراف کرد

شرکت اپل ضمن تأیید وجود نقص امنیتی در گوشی‌های آیفون از احتمال بالای نفوذ هکرها به این دستگاه‌های هوشمند خبر داد.

به گزارش مشرق، شرکت اپل ساعتی پیش اعلام کرد مهندسان این شرکت آسیب‌پذیری جدی را در گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آی‌پد و لپ‌تاپ‌های مک شناسایی کردند. باتوجه به خطر بالای آسیب‌پذیری شناسایی شده اپل به همه کاربران دستگاه‌های گفته شده توصیه کرده است به سرعت نرم‌افزار مورد استفاده در آیفون، مک و آی‌پد خود را به‌روزرسانی کنند.

بررسی‌های اولیه از شدت آسیب‌پذیری گوشی‌های آیفون در اثر نقص امنیتی موجود حاکی از آن است که هکرها با استفاده از خلاء امنیتی موجود در این دستگاه‌ها به راحتی می‌توانند کنترل کامل گوشی‌های آیفون را به‌دست گیرند.

اپل مدعی است آسیب‌پذیری‌های موجود در مرورگر سافاری و هسته سیستم عامل آی‌اواس(iOS) را شناسایی کرده است و مهندسان این شرکت می‌کوشند ضمن رفع این مشکلات امنیتی از گسترش نفوذ هکرها به دستگاه‌های آیفون، مک و آی‌پد جلوگیری کنند.

پس از انتشار این خبر برخی از کارشاسان حوزه فناوری اطلاعات و امنیت شبکه گفتند «اپل مدت‌هاست از وجود چنین خلاءهای امنیتی در محصولات خود آگاه است ولی به دلیل تأمیل منافع خود هرگز اطلاعات لازم را منتشر نمی‌کرد. اکنون با وجود چنین نقص امنیتی در گوشی‌های آیفون کاربران این دستگاه‌ها در خطر جدی قرار داشته و هکرها به راحتی می‌توانند از اطلاعات میلیون‌ها کاربر سوء استفاده کنند.»

به نظر می‌رسد باتوجه به توصیه کارشناسان و مدیران شرکت اپل در شرایط کنون بهترین روش برای جلوگیری از نفوذ هکرها به گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد و همچنین لپ‌تاپ‌های مک به‌روزسانی سریع نرم‌افزار مورد استفاده در این دستگاه‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد TR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    32 0
    خودشون سوراخ نهادند که همه چیز را ببینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس