عمان به هواپیما‌های اسرائیل اجازه عبور نمی‌دهد

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم، در گزارشی از امتناع کشور عمان از بازکردن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، روزنامه اسرائیل هیوم در گزارشی فاش کرد؛ به دلیل تصمیم عمان، در حال حاضر حریم هوایی عربستان سعودی نیز برای هواپیماهای غیرنظامی اسرائیل قابل استفاده نیست.

بر اساس گزارش این روزنامه، به دلیل امتناع عمان از صدور اجازه عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور، امکان بهره‌مندی از بازشدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیل جهت کوتاه کردن فاصله با بسیاری از کشورها وجود ندارد.

این روزنامه صهیونیستی مدعی است امتناع عمان به دلیل فشار شدیدی بوده که از سوی ایران وارد شده است.

روزنامه اسرائیل هیوم با اشاره به اینکه اسرائیل امیدوار است که عمان حریم هوایی خود را باز کند، می‌افزاید: پیش از این، در پروازهای تل آویو به آسیا، امکان عبور از شبه جزیره عربستان وجود نداشت که این امر دو تا سه ساعت زمان سفر را اضافه می‌کرد.

این درحالی است که دینا بن تال، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی «ال عال» رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که انتظار می‌رود طی چند روز آینده این شرکت مجوز پرواز در حریم هوایی سلطان نشین عمان را دریافت کند.

وی گفت: این شرکت پس از دریافت مجوز پرواز بر فراز عربستان سعودی، باید بر فراز سلطان نشین عمان نیز پرواز کند تا مدت زمان پروازهای خود به آسیا را کاهش دهد.

ماه گذشته، عربستان سعودی تصمیم گرفت حریم هوایی خود را به روی همه شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت‌های متعلق به رژیم صهیونیستی باز کند، به شرطی که الزامات لازم رعایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس