اسرائیل

تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که سه شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی مجوز رسمی عبور از حریم هوایی عربستان سعودی را اخذ کرده‌اند.

به گزارش مشرق، شرکت‌های هواپیمایی رژیم موقت صهیونیستی خبر دادند که برای پرواز بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی، موافقت ریاض را جلب کرده‌اند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی «ال عال»، «ایسرائیر» و «ارکیا» موافقت رسمی عربستان سعودی را اخذ کرده‌اند.

پایگاه خبری الخلیج الجدید به نقل از این سازمان گزارش داد، این مجوز باعث خواهد شد که شرکت‌های اسرائیلی مذکور بتوانند بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی پرواز کنند.

منابع اسرائیلی با بیان اینکه این مسئله از چهارشنبه اجرایی خواهد شد، این اقدام سعودی را خبر خوشی برای گردشگران صهیونیست دانستند که به کشورهای خاور دور مسافرت می‌کنند؛ زیرا با پرواز در حریم هوایی سعودی، مدت زمان این پروازها کاهش خواهد یافت.

به گفته این منابع، این سه شرکت منتظر هستند که عمان هم اجازه دهد و بتواتند سفرهای خود را آغاز کنند.

چند ساعت قبل هم، شرکت «ایر سیشل» موفق شد پس از اخذ مجوز رسمی از ریاض، از حریم هوایی عربستان سعودی عبور کند. این هواپیما از فلسطین اشغالی سفر خود را آغاز کرده بود.

عربستان سعودی ماه گذشته خبر داد که حریم هوایی این کشور به روی همه شرکت‌های هواپیمایی باز خواهد شد. این اقدام همزمان با سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه بود.

ریاض در عین حال مدعی شد که باز کردن حریم هوایی خود به روی شرکت‌های هواپیمایی صهیونیستی، اقدامی  در راستای تعهدات بین‌المللی است و مقدمه ای برای عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها به شمار نمی‌رود.

ناظران بر این باورند که باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای اسرائیلی، در راستای توافقات بین دولت آمریکا و ریاض است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس