image-20220831151411-1.png

گردانندگان صفحه‌می‌تو با اهالی فرهنگ و هنر ارتباط برقرار می‌کنند و درخواست اتخاذ مواضع سیاسی سخت علیه حاکمیت دارند، در صورت تن ندادن فرد، این صفحه روایت آزارگری جنسی او را منتشر می‌کند.

سرویس فرهنگ و مشرق -ماجرای افشاگری درباره آزارگری در حوزه فرهنگ و هنر از افشاگری‌های افرادی با عنوان حقیقی و حقوقی درباره «کیوان‌امام‌وردی» آغاز شد. این چهره در شهریور ۱۳۹۹ به اتهام تجاوز و آزار جنسی به ترند توئیتر تبدیل شد. فریب دختران دانشجو و اقدام به آزار و اذیت توسط این فرد موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه شد و هشتگ #تجاوز به ترند توییتر تبدیل شد.

او دانش‌آموخته رشته باستان شناسی دانشگاه تهران بود، اطراف میدان انقلاب کتابفروشی داشت و بر اساس ادعاها با ارتباط و اغفال شماری از دانشجویان دختر پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال‌های اخیر، به تعداد قابل توجهی از مراجعانش تجاوز کرد.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

پس از افشاگری درباره کیوان امام دامنه این افشاگری‌ها و کارزاری  شبیه Me_too  درباره هنرمندان و سینماگران بسیاری مطرح شد و این موج افشاگری در توییتر برای مدتی کمرنگ شد اما در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و درگاه‌های مجازی مختلف این کارزار  همچنان دنبال می‌شد تا اینکه صفحه اینستاگرامی تحت عنوان me_too_movement_iran با جمع‌آوری اطلاعات افشا شده در توییتر که توسط افراد حقیقی منتشر شد، خود را به عنوان پایگاه اطلاع رسانی آزارگری زنان در خارج از کشور معرفی کرد.

روایت‌هایی که در ابتدا درباره «کیوان امام» منتشر شد با صحت‌سنجی توسط دستگاه پلیسی - قضائی منجر به صدور حکم اعدام  شد.

 روایت کیوان زمینه برجسته شدن صفحه می‌توی ایرانی را پدید آورد و دنبال کنندگان این صفحه که به روایت آزار از پلت‌فرم توییتر اقدام می‌کردند به تدریج  اعتمادشان نسبت به فعالیت‌های این صفحه جلب شد.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگو با ۱۳ زن که آیدین آغداشلو را به سوء‌استفاده جنسی از آن‌ها متهم می‌کنند

بعد از موج اول افشاگری قربانیان، درباره‌های افراد دیگری روایت‌های مشابهی منتشر شد. سارا امت علی خبرنگار سابق گروه هنر خبرگزاری میراث فرهنگی در رشته توییت‌هایی اعلام کرده بود که آیدین آغداشلو، ۱۴ سال پیش در جریان یک دیدار کاری در دفترش در یکی از خیابان های تهران، او را مورد آزار جنسی قرار داده است و اکنون دیگر دلیلی برای حمل مصلحت اندیشی این ماجرا نمی بیند.

پس از افشاگری های «امت علی» که اکنون در آمریکا سکونت دارد، شماری از دختران ایرانی که خود را هنرجو و همکار آیدین آغداشلو خطاب کردند، به ادعاهایی مشابه سارا امت علی پرداختند. در این کارزار و موج افشاگری‌ها صفحه me_too_movement_iran توانست هواداران بسیاری برای خود پیدا کند.

آغداشلو به این افشاگری‌ها واکنش نشان داد و در پستی اینستاگرامی نوشت: اخیرا خانمی ادعایی مربوط به ۱۴ سال قبل را مطرح کرده اند. من قطعاً خودم را انسان کاملی نمی دانم، ولی این ادعای ناروا را قویا رد می کنم. در زندگی شخصی و اجتماعی ام هرگز خواسته ای را به کسی تحمیل نکرده ام، چون جزیی از رفتار و روشم نبوده است.باید تأکید کنم که هر نوع تحمیل جنسی را اکیداً محکوم می کنم.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

اکانت‌های ناشناس مختلفی که بعدها غیرفعال یا حذف شدند، موج گسترده توییتری افشاگری را متوجه محسن نامجو کردند و به تدریج روایت‌های آزار را به صفحه اینستاگرامی me_too_movement_iran ارجاع می‌دادند تا این صفحه شناخته‌تر شود.

پروژه me_too_movement_iran برای اینکه خود را تطهیر کند از حمله به هنرمندان فارسی‌زبانی که در خارج از ایران فعالیت می‌کردند، چشم‌ نپوشید و محسن نامجو هدف بعدی این جنبش مجازی بود.

فعالیت مجازی گسترده در پلت‌فرم‌های توسط افراد منتسب به صفحه  me_too_movement_iran  با انتشار روایت نامجو به نطر نمی‌رسید که دیگر اقدامی فردی و تک نفره و بر اساس دغدغه باشد اما فعالیت‌های این صفحه  محسن نامجو را وادار به عذرخواهی کرد. با این حال هویت گردانندگانش جنبش ایرانی ME_too  بر همگان پوشیده بود.

چندی بعد کارزار دیگری درباره آیدین‌آغداشلو مطرح شد و برای گسترش یافتن این پروژه نیویورک تایمز گزارش‌های صحت‌سنجی نشده‌ای از ۱۳ زن را منتشر کرد.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

با شناخته شدن این صفحه اینستاگرامی فعالیت متمرکزی درباره آزارگری در این صفحه باب شد اما هویت گرداننده یا گردانندگان این صفحه همچنان نامشخص بود. این صفحه برای داغ نگاه داشتن این کارزار روایت‌هایی تصدیق‌ نشده‌ای را از ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر که به ترکیه مهاجرت کرده بود را منتشر کرد و همزمان درباره فعالان غیر سینمایی، استاتید دانشگاه و روانشناسان و سایر افرادی که در مشاغل مختلف فعال بودند روایت‌هایی سریالی منتشر می‌کرد.

این صفحه ادعا می‌کرد روایت‌های آزاری که از آزارگران جنسی و متجاوزان امضاء می‌کند توسط کاربران این صفحه برایشان ارسال می‌شود را صحت سنجی می‌کند و در سال‌های  ۱۳۹۹  و ۱۴۰۰ صفحه فعالیتش به اوج رسید امابا هیچ اعتراضی روبرو نمی‌شد.

نیمه اول سال ۱۴۰۰ پس از حضور اصغر فرهادی در جشنواره کن، موجی از حملات به فرهادی آغاز شد تا او را وادار به اظهارنظری قاطعانه درباره حاکمیت کند. فشارها توسط خبرنگاران  فارسی زبان درباره هنرمندانی که در فستیوال‌های خارجی حضور پیدا می‌کردند در خارج از کشور افزایش یافت. فرهادی که تا پیش از آن زمان به دلیل حرکات سینوسی سیاسی‌اش همواره مورد توجه رسانه‌های فارسی‌زبان معارض بود به دشمن شماره یک آنان تبدیل شد. پس از آرام گرفتن رخدادهای جشنواره کن صفحه می‌تو دوباره کارش را در حوزه سینما و تئاتر از سر گرفت و روایت‌های آزار درباره سینماگران را به صورت سریالی و گسترده منتشر کرد. هفتادمین دوره جشنواره کن نقطه آغازی برای تخریب چهره‌های سینماگر داخل کشور بود که این روند حتی تا مصاحبه اخیر گوگوش بیشتر خودنمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی عملکرد اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن/ چرا رسانه‌های بیگانه هنرمندان ایرانی را وطن‌فروش می‌خواهند؟ +عکس و فیلم

در  میان قربانیان این پیج، درباره چهره مشهوری افشاگری شده که قبل از پاندمی از کشور خارج شد و پس از انتشار روایت‌هایی غیر از رسمی به ایران بازگشت.  قربانی پیج «می‌توی ایرانی» به مشرق گفت: در حالیکه که من آمریکا بودم گرداننده پیج «می‌توی» ایرانی با من تماس گرفت و گفت روایت‌هایی از شما به دست ما رسیده و قصد انتشار آن را داریم. ما این روایت‌ها را به شرطی منتشر نمی‌کنیم که شما علیه وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جمهوری اسلامی پستی را منتشر کنید و در تمام بیانیه‌های سیاسی علیه حاکمیت حضور فعال داشته باشید. این چهره سرشناس حاضر به همکاری نمی‌شود و چندی بعد روایت‌های آزار تو منتشر می‌شود.

در میان قربانیان این صفحه در مورد بازیگری که به عنوان چهره‌ آلترناتیو سیاسی شناخته می‌شد، یک مجموعه افشاگری مدون منتشر شد. بازیگری که سال‌ها از هر گونه فعالیت یا موضع‌گیری صریح سیاسی پرهیز کرده در لیست قربانیان «می‌توی ایرانی» قرار دارد.

با توجه به انتشار روایتی که در چند سطر قبل منتشر شد، انتخاب قربانیان بیش از آنکه با مقاصد ادعایی این صفحه یعنی امن‌تر کردن جامعه‌ زنان همخوانی داشته باشد، اهداف سیاسی را دنبال می‌کرد. زمانی که بازیگر مذکور از همکاری سیاسی با این صفحه پرهیز کرد روایت‌هایی درباره او منتشر شد. در واقع این روایت‌های ساختگی صفحه «می‌توی‌ ایرانی» ابزاری برای تحریک چهره‌های سرشناس علیه حاکمیت است.

این جریان مجازی غیرشفاف مسیر خود را کج‌دار و مریز  طی کرد تا اینکه در نوروز ۱۴۰۰ سمیه میرشمسی یکی از دستیار کارگردان سینما روایتی از آزارش را در پشت صحنه سینما در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر
صفحه سمیه میرشمسی که از دنبال کنندگان صفحه me_too_movement_iran

با انتشار روایت میرشمسی جامعه سینمایی در مقیاس کوچکی به این افشاگری‌ها واکنش داد و حمایت از این جریان و با هدایت‌گری صفحه فوق تنها با واکنش حمایت‌آمیز چهره‌های سیاسی و رئیس سازمان سینمایی مواجه شد اما در میان اهالی سینما چندان مورد اقبال قرار نگرفت وصرفا با واکنش چند بازیگر فعال در فضای مجازی و بیانیه انجمن صنفی دستیارکارگردانان سینما مواجه شد.

اما افشاگری آزار با عنوان حقیقی میرشمسی و زمینه‌ای که صفحه اینستاگرامی مذکور طی مدت فعالیتش فراهم آورده بود، شرایطی را رقم زد تا جنبشی تحت عنوان «۸۰۰ زن» فعالیت‌های سندیکایی خود را مستقل از خانه سینما برای احقاق حقوق آزاردیدگان در سینما به صورت رسمی اعلام کنند. « ۸۰۰ زن» با انتشار بیانیه‌ای برای خود NGO غیر رسمی تشکیل دادد و  اعلام کرد که روایت‌های آزار را به عنوان یک جنبش - سندیکای مستقل  از خانه سینما دنبال می‌کند.

مشرق در گزارش‌های آتی مفصل به این موضوع خواهد پرداخت اما مسئله مهم این است که صفحه me_too_movement_iran با یک کار سیال و مستمر خطرناک این بستر را برای این جنبش -سندیکا پدید آورد و قبل از تشکیل گروه« ۸۰۰ زن» شقایق نوروزی گرداننده صفحه از خودش رونمایی کرد.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

شقایق نوروزی چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟

شقایق نوروزی، ادمین صفحه «می تو»، متولد ۱۳۶۳ در شیراز است. او سابقه بازی در سه سریال تلویزیونی را در کارنامه دارد. از اواسط دهه ۸۰ تا سال ۱۳۹۰ در سریال های بیداری (بهرام عظیم پور / ۱۳۸۶)، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (اکبر تحویلیان / ۱۳۸۸ تنها یک اپیزود) و سایه روشن (آرش معیریان / ۱۳۹۰) به ایفای نقش پرداخت و پس از مدتی کناره گیری از بازیگری،  سال ۱۳۹۶  از ایران خارج و کشف حجاب کرد.

او در سریال آرش معیریان نقش مهمی ایفا نکرده و در سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در میان صدها قسمت مستقل تنها در یک اپیزود ایفای نقش کرده است. در حالیکه او تنها یک نقش متوسط را در سریال بیداری بازی کرده، در خارج از کشور عنوان بازیگر را به خود نسبت داد. 

کشف حجاب برای اخذ اقامت و پناهندگی در فرانسه یا اسپانیا  کافی نبود. وی با آغاز دور نخست افشاگری‌های توییتری که به افشای ماهیت کیوان امام انجامید برای اخذ اقامت خود در مصاحبه با شبکه فارسی زبان  اینترنشنال عنوان کرد که بهرام عظیم پور کارگردان سریال بیداری،خواسته های نامعقول جنسی از او داشته و ممانعت او باعث حذفش از بازیگری شده است.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر
بهرام عظیم‌پور کارگردان تنها سریالی که شقایق نورزی در آن یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کرد /عظیم‌پور هم اکنون در آمریکا به سر می‌برد و بنا به دلایلی حاضر به گفت و گو با مشرق نشد

بهرام عظیم پور نیز در پاسخ به ادعای شقایق نوروزی نوشت:

«هر کس دیگری جای شما بود بعد از آن نقش یگانه به بالاترین جایگاه پرتاب می‌شد. می‌خواهید ماجرای طلاقتان و نابودی و رها کردن همسرتان را گردن کارگردان‌ها بیندازید…»

نوروزی بعدها مدعی شد در دوران ریاست محمد سرافراز  در صدا و سیما برای پیگیری و برخورد با آزارگران خواستار دیدار با رئیس سازمان شده است. پاسخی که از جانب سرافراز به نوروزی رسیده طبق ادعای او بسیار قابل تامل است: «حاج‌آقا برای کار یک بازیگر وقت نمی‌گذارند

در روایت‌های نوروزی چند تناقض مهم وجود دارد. عظیم‌پور کارگردان سریال بیداری هم اکنون در آمریکا به سر می‌برد، او در مقام دستیار کارگردان با کارگردانان شناخته شده‌ای همچون خسروسینایی و ابراهیم حاتمی‌کیا در دو فیلم از کرخه تا راین، خاکستر سبز همکاری داشته و در پروژه فیلم «چ» مشاورهنری کارگردان و مشاور فیلمنامه بوده است.

در سینمای ایران عظیم‌پور در مشاوره و انتخاب اغلب بازیگران پروژه‌های مهم (چه رسمی و چه غیر رسمی) نقش بزرگی داشته است. او حتی سابقه همکاری با محسن مخملباف را در کارنامه دارد. وی از فعالان سینمایی محسوب می‌شود که هیچگاه کاراکتر پرحاشیه‌ای نبوده  و شنیده‌های مشابه عوامل پشت صحنه سریال بیداری تصدیق می‌کند که در روایت نوروزی جای آزارگر و آزاردیده واقعی تغییر کرده است.

آزار بهرام عظیم‌پور توسط شقایق نوروزی

برخی عوامل فنی پشت صحنه این سریال در گفت ‌وگو با مشرق تصدیق  می‌کنند آزارگر واقعی نوروزی بود، چون عظیم‌پور به خواسته‌های او توجه نمی‌کرد و این فعال سیاسی فعلی نظم حرفه‌ای جلسات فیلمبرداری را برهم می‌ریخت.

یکی از عوامل فنی این سریال به مشرق می‌گوید: در ماه دوم فیلمبرداری عظیم‌پور با او گفت‌وگو نمی‌کرد و بسیاری از عوامل صحنه گواهی می‌دهند که او در اغلب موارد حتی به صورت شقایق نوروزی نگاه نمی‌کرد چون کیفیت بازیگری نوروزی خلاف آنچه بود که ادعا کرده بود، بسیار ضعیف بود.

اغلب افراد حاضر در این پروژه می‌گویند چون قد این بازیگر بسیار کوتاه بود در اغلب سکانس‌های بیداری، کارگردان اصرار داشت که در صحنه‌های دونفره ایستاده این بازیگر سابق روی چهارپایه بایستد و این خواست معقول و تکنیکی کارگردان در سرخوردگی‌های اولیه نوروزی نقش بسزایی داشت.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر
بهرام عظیم‌پور

برخی عوامل و روایان در گفت و گو با مشرق تصدیق می‌کنند، رفتار غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی نوروزی زبانزد تمامی عوامل پروژه بیداری بود و حاشیه‌های مختلف این بازیگر به بدنه سینما و تلویزیون سرایت کرد و حضور پرحاشیه او در سریال بیداری زمینه‌ای را ایجاد کرد که او عملا امکان فعالیت در هیچ پروژه‌ای را نداشته باشد.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

ادعایی که نوروزی در مورد دیدار با سرافراز مطرح می‌کند روایت صادقی نیست. او در لیست زنان معترض قرار نداشت و حتی از این ماجرا کاملا بی‌اطلاع بود ومسئله عدم امنیت زنان در تولیدات نمایشی صرفا به اطلاع اصغر پورمحمدی معاون وقت سیما در زمان سرافراز رسید و از طریق حراست سیما پیگیری شد. در آن زمان گرداننده صفحه می‌تو به دلیل پرحاشیه بودن توسط اهالی تولیدات نمایشی مرتبط با سیما، در لیست سیاه قرار داشت و هیچ جمعیت زنانه‌ای حاضر به ائتلاف با این بازیگر پر حاشیه نبود.

اغلب افرادی که موقعیتی شبیه  نوروزی دارند با ادعاهای عجیب و غریب از ایران خارج می‌شوند و  چون فعالیت در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیاز به یک پشتوانه عظیم دارد ، چهره‌هایی نظیر نوروزی یا علینژاد با افسانه سازی درباره خودشان  سعی در گشایش معیشتی خود دارند.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر
حمایت مکرر علینژاد از نوروزی در صدای آمریکا

مقاصد نوروزی از انتشار این روایت‌ها چیست؟

یکی از مقاصد دکترین هزار خنجر صهیونیست‌ها که توسط رسانه‌های فارسی زبان دنبال می‌شود تخریب نخبه‌های حوزه عرصه فرهنگ و هنر است. شاید در محافل رسانه‌ای بخش ویژه این دکترین درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد توجه قرار گرفته است اما رخدادهایی که با زمینه افشاگری و پرسشگری از جانب رسانه‌های فارسی زبان درباره هنرمندان داخل مطرح می‌شود  به تدریج در رسانه‌های انگلیسی زبان مدیایی و مکتوب گسترش خواهد یافت.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

نوروزی نشان داد که می‌تواند اهرم بسیار خوبی در این پروژه باشد و حمایت‌های مکرر علینژاد و سفرهای اخیر نوروزی به آمریکا و حمایت‌های ویژه صدای آمریکا و اینترنشنال  از او نشان می‌دهد او در آزمون ورودی پروژه هزار خنجر پذیرفته شده و با اینکه سواد تخصصی در حوزه‌های مذکور ندارد و فارغ‌التحصیل دانشکده سوره در حوزه سینماست، اما توسط جنبش‌های فمینیستی در حال آموزش است تا به دوقلوی علینژاد تبدیل شود.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

عملیات روانی ویژه درباره تخریب سربازان دفاع مقدس

اوایل تیرماه ۱۴۰۱ صفحه «می‌توی ایرانی» مدعی افشاگری درباره تعرضات جنسی با انتشار روایت موهنی با عنوان "روایتی از جنگ ایران و عراق، هم باید از نیروهای عراقی می‌ترسیدیم و هم از خودی‌ها!"   شد که که اتهامات ناروایی را در مورد رزمندگان و جانبازان مطرح کرد.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

تا زمان انتشار این پست صفحه می‌توی ایرانی با اعتراضات فعالان فضای مجازی همراه بود اما با انتشار این پست، گروه‌های فعال‌ اصلاح‌طلب، اصولگرا،مارکسیست و حتی بخشی از براندازان به آن در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند و موج گسترده‌ای را علیه این صفحه به راه انداختند و در کارزارهای رسانه‌ای خواستار برخورد با گردانندگان این صفحه در داخل و خارج از کشور شدند.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

 در خلال اعتراضات مردمی نسبت به پست موهن مذکور نام همیاران نوروزی  شادی امین و شادر صدر افشا شد.

تا آن مقطع پست‌های این صفحه توسط به جنبش« ۸۰۰ زن» منتسب می‌شد اما با انتشار این پست موهن هشتصد زن مسیر خود را از این فعالیت‌های جدا کرد اما در فضای مجازی جنبش ۸۰۰ زن مورد بازخواست قرار می‌گیرند. فعالیت‌های این صفحه عوارضی برای جنبش ۸۰۰ زن داشت.

ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو به دلیل بازنشر پست‌های این صفحه با شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی مواجه شدند و این تلقی اشتباه همچنان تقویت می‌شود که این صفحه به صورت مشترک از حمایت علیدوستی برخوردار است.

با انتشار بیانیه تیم ۸۰۰ زن نوروزی وارد فاز اظهارنظرهای رادیکال‌تری شد. چون تا آنزمان این تصور وجود داشت که پیج اینستاگرامی «می‌توی ایرانی» رسانه تیم ۸۰۰ زن است. گرداننده پس از پست بسیار توهین آمیز  درباره شهدا و رزمندگان اسلام ،در پست وقیحانه دیگری در اینستاگرامش ، عنوان کرده که به اصطلاح افشاگری های زیادی درباره آزار جنسی در جبهه ها منتشر خواهد کرد. بی‌تفاوتی نسبت به این صفحه ، جسارت نوروزی و همکارانش را تقویت خواهد کرد.

او در اینستاگرام خود به شکل وقیحانه ای اعلام کرد: "از همین جا هم از تمام زنانی که در آن سال ها در کادر درمانی در سمت پزشک یا پرستار بوده اند و در مناطق جنگ زده فعالیت می کردند و تمام زنان شهرهای جنگ زده آن سال های سیاه دعوت می کنم، که چنانچه روایتی از خشونت جنسی دارند به دست من برسانند و بدانند که صفحه می تو آن را پوشش خواهد داد."

شقایق نوروزی درادامه پست بی شرمانه خود با زیر سوال بردن دفاع مقدس نوشت : با این ضرورت که باید تقدس بر ساخته از فضا ها و تجربه های تاریخی ما کنار برود و با دیدی شفاف مرور کنیم چه بر سرمان آمد و چگونه می خواهیم تغییر ش بدهیم.نظامی گری و خشونت علیه زنان دو روی یک سکه هستند و هر جا که جنگ هست تجاوز نیز هست.هیچ تظاهر به تقدسی هم روایت زنان و کودکان پسر زیر سن از خشونت جنسی در شهرهای جنگ زده و جبهه ها را پاک نمی کند. جنگ یک وضعیت تماما مسئولین و پر خشونت است که در آن مردان برای آنکه حاضر شوند در راه حفظ مرزهای حکومت جلوی اسلحه و روی مین بروند٬ باید با توهم "قهرمانان برگزیده" بودن مغز شویی شوند.

«شقایق نوروزی» کیست و چرا به عامل پروژه هزارخنجر اسرائیل تبدیل شد؟ +تصاویر

با این حال نمی‌توان انکار کرد که صفحه مذکور با انتشار روایت‌های تصدیق نشده‌ای به شهرت رسید  و بازیگری پرحاشیه که به دلیل قد بسیار کوتاهش نمی‌توانست در ایران ادامه فعالیت داشته باشد به یک  فعالان سیاسی مخالف مشهور تبدیل شده و عنوان خواهر دوقلوی علینژاد را به او نسبت می‌دهند.

بخشی از مقاصد پروژه هزار خنجر به غیر از  تخریب‌های سیاسی از درون، به دنبال تخریب نخبه‌ها و چهره‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی  است. این صفحه با انتشار گزارش‌های یکسویه و گسترش پورنوگرافی اجتماعی قصد تخریب فعالان فرهنگی را دارد که علیه حاکمیت موضع صریحی را اتخاذ نمی‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • سیروان مهابادی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    51 18
    نظام و ساختار اطلاعاتی با معاندینی که به جان این ملت افتاده اند حتی در داخل هم خیلی با نرمی برخورد میکند که نتیجه میشود این بی حیاهایی مانند علینژاد و امثالهم ... چند سال است در شهرستان بوکان جناب آزاد.م تحت عناوین مختلف از جمله ارتباط با گروهکهای ضدانقلاب، وبلاگ نویسی، راه اندازی اغتشاشات، حضور در برنامه های ضد نظام، مقاله نویسی و مصاحبه با شبکه های ضدانقلاب فعال بودند از سوی دیگر در نهایت رفاه و آرامش از شرایط مالی فوق لاکچری هم لذت می بردند و خیلی راحت به خارج از کشور متواری و بعد از چند ماه خانواده ایشان هم خیلی راحت همین راه رو در پیش گرفتند . مال و اموالشون در ایران هنوز تحت اختیار خودشونه، سود سرمایه گذاری های داخلی هنوز به جیبشون میره بدون ورود ساختارهای امنیتی به این مسئله و توقیف و مصادره اموال!
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      43 7
      ‏سلبریتی‌ها در تلویزیون: تبلیغ کننده‌ی شامپو و ماست و دوغ و چای و آب‌میوه و برنج و سس گوجه و پوشاک و ابزار و یراق و لوازم خانگی و ... سلبریتی‌ها در فضای مجازی: نظریه پرداز سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی و چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی و فلسفه و عرفان و فقه و ... ✍ ایشی خاکی
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      12 1
      این زن ارزش داره در موردش حرف زده بشه؟
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      3 0
      17:57 = کاملا نظر درستیست. بایگ...نمونه ریاکاری ! زمان شاه نامزد دختر شایسته بعد رنگ عوض کرد و درفیلم های بازاری شد زن مظلوم ! ادای عرفان و فلسفه در گفتار و پوشش !
    • زانیار IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      4 0
      آزاد یکبار که توسط سپاه دستگیر شد (به جرم برنامه ریزی اغتشاشات داخل شهر) به اعتراف خودش در بهترین شرایط از او پذیرایی کردند و نگذاشتند آب توی دلش تکان بخورد . خوب همچین رفتاری با این لجن ها اینها را اینطوری بی محابا بار می آورد .
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      3 1
      باید بررسی بشه آیا مورگان فریمن هم قربانی توطئه‌ی این گروه شده ؟ وقتی چند سال پیش مورگان فریمن یه مستند کوتاه در مورد امام حسین علیه السلام ساخت چند مدت بعدش او رو متهم کردند به تعرض به زنان هالیوودی
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      6 1
      زن شهوتش از مرد بیشتر است اما به همان نسبت حیای او هم از مرد بیشتر است اما اگر حیای او ریخت دیگر کسی جلودار او نخواهد بود. نمونه بارزش این دو زن مورد گزارش و هزاران زن و دختر در اینستاگرام و حتی قبل اینها در جهان است.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 1
      خجالت بكشين
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    31 6
    در حقیقت دنبال قبح زدایی فرهنگیست
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      18 4
      باید کاری کرد که در سینمای ایران هراز چندگاهی یک بی ظرفیت با یک یا دو نوبت کار در یک مجموعۀ نمایشی به جای هنرمند شدن، به هنرگند تبدیل نشود!
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      نهصد تا از این خنجرها اکنون در سایت های ...ایرانی علی الخصوص در روایت هایی با مضمون روابط ...با محارم در حال وقوع است که اثرش را سالها بعد خواهد گذاشت
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    24 11
    نیویورک پست نوشت امپراطوری باستانی ایران دوباره زنده شده است و این امپراطوری جهان را تکان خواهد داد.
    • روزبه US ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      10 23
      جمهوری اسامی هیچ نسبتی با امپراطوری های فاسدقبل از اسلام ندارد، توطئه ایرانشهری ها را دریابید، مواظب باستان گرایان رخنه کرده هم باید بود، فرزند تئوریسین ایرانشهری در برابر تیم مذاکره کننده هسته ای و ادعای ایرانشهری بودن رو چطور میتوان فهم کرد؟ اخیرا شبکه افق برنامه ای را با عنوان ایرانشهر پخش میکنه که هیچ نسبتی با اسلام و نظام سیاسی حاکم بر ایران نداره
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 5
      کوروش از خدا قرمان گرفت تا ایران را تاسیس کند چون قرار بود ایران در راه ظهور مهدی فاطمه استفاده شود‌. ایران فرمان خدا بود.
    • پاسخ به روزبه PT ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 1
      دقیقا ج ا هیچ نسبتا با اون امپراطوری ها نداره
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      12 6
      شما خودت قبل اسلام بودی و دیدی همه شون فاسد بودن؟ میدونستی غیبت پشت مرده گناه داره؟
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      13 5
      روزبه جان زمانی که اعراب که سنگشون رو به سینه می زنی در جاهلیت به سر می بردن و بت می پرستیدن ایرانیان خدا پرست بودن و نماز می خوندن و حجاب داشتن.
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      5 0
      حصرت دانیال هم از ایرانیان قبل اسلام بود. بنظر شما همه قبل اسلام فاسد بود؟
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      8 1
      خودش داره پشت سر میلیون ها انسان قبل اسلام زندگی مردن غیبت میکنه به دیگران میگه فاسد
    • DE ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 1
      چه ربطی بهه این خبر داشت
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 1
      باشه بابا. اما نیاز به تایید نشریه های غربی نبوود
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 0
      اوهوی روزبه پانترک خفه قطعا جایی برای بوزقورد نیست که تو اینطور از نام ایرانشهر دلپیچه گرفتی
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    15 10
    بودجه این هزارخنجری های کثیف ازجیب بابا و مامان که در نمیاد . بعنوان کسی که مدتی کنار رزمندگان بودم آرزو دارم دوباره زنده شوند یامن پیششان بروم . جوانانی پانزده ،شانزده ساله و بیشتر وحتی کمتر ، آمدیم اهواز تخمه خریدم ، داخل ایفا قصد داشتم تخمه بشکنم بقیه گفتند جلوی چشم عموم درست نیست درحالیکه داخل ایفا بودیم ودرایفا ازعقب بازبود خودشان هم صبرکردند تابه جبهه ویگان رفتیم . . پاکانی عارف وشیرانی جنگجو که هرچه بگویم آنها توصیف نمی‌شوند . حالا این کوتوله ها دارند چه غلطی میکنند . آن پرستار یادم هست که درسیماگفت دکتری بهم گفت : ولشان کن تا بمیرند . اینها اینبارنمیرند دفعه بعد می‌میرند ! دل ها ی مریض ، شیاطین مونث ومذکر چه فکرهای خبیثی دارند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    11 6
    فقط اعدام
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 2
      اتهامات اخاذی و اقدام علیه نظام و افترا و تهمت اعدام نداره ولی مجازاتش سنگینه .
    • یک مسلمان IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      اول محاکمه و کشف ارتباطات
  • حسین IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    11 12
    کسانی که چنین به‌اصطلاح «جنبش‌هایی» را در فضای مجازی راه می‌اندازند، غالباً به انواع‌واقسام روان‌رنجوری مبتلا هستند. یکی آرزوی معروف شدن داشته، دیگری می‌خواسته جایزه بگیرد، یکی دیگر می‌خواسته فقط قدری به حساب بیاید و ... الی آخر. جامعه برای مزخرفات این قبیل بیماران روانی ارزشی قائل نیست.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    13 30
    همه مردم باید مثل خانم علی نژاد حقوق خود را طلب کنند
    • شهاب IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      17 8
      دورادور که طلب وصول نمیشه بیاد اینجا طلب کنه راست میگه!! وزوزوی شیپورچی
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      7 5
      همه مثل این ناخانم حقوق نمیخواهند . اوف برشوهرش که زنش هرجایی است واوبچه داری میکند تا یزیدنژاد برگردد
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 10
      مصی علینژاد همیشه به دنبال حقوق خودش بوده است و اولین بار بعد از دریافت حقوق ادعایش مجبور شده که روستای خود را ترک کند و حقوقش را در تهران جا بگذارد.
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      4 2
      شما هم اسم و مشخصات خودت رو اعلام کن و بیا حقوقت رو بگیر. نمیشه که نشناخته بهت حقوقت رو بدن!! میشه؟؟؟
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 1
    هیچ منطق یا قاضی و دادگاهی بدون شاهد یا سند و مدرک، یکطرفه حکم نمیده ، باید طرف مقابل هم حرفش رو بزنه و از خودش دفاع کنه.. چون هر کسی درست یا غلط میتونه ادعایی داشته باشه..! این حرف و نقل ها خودش نوعی بی حیایی و قبح شکنی هست.. اگر حقی ضایع شده و یا جرم و جنایتی،،باید داخل کشور و از راه قانون بهش رسیدگی کرد، نه اینکه سراغ بیگانه بریم و آبروی خودمون و خانواده یا مملکت خودمون رو ببریم،,!
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 2
    این جنبش در خود غرب و آمریکا هم جنبش آزار اینترنتی نام گرفته و بسیاری از متهمین و حتی محکومین از اتهام تبرئه شدند ، اما متاسفانه در ایران این تهمت ها از سوی مردم و مسئولین و دستگاه قضایی خیلی جدی گرفته شد ، در مورد کیوان امام چطور ممکنه به ۳۰۰ دختر تجاوز بشه و حتی یکیشون از این فرد به اتهام تجاوز شکایت نکنه ، این رویه باعث جری تر شدن و گستاخ تر شدن این عفریته ها میشه
  • FR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    6 8
    اینها کی هستند که بزرگشون میکنید .....یک مشت رسوای شکست خورده بیوطن !
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    10 5
    گزارشات مشرق،چرا باید فقط در این سایت خاک بخوره.بخدا من اگه کانالی،صفحه ای چیزی داشتم،حتما اینها رو منعکس میکردم.چرا رسانه های انقلابی مطالب همدیگر را پوشش نمیدهند.اینطوری به جنگ رسانه ای دشمن میرید.
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 0
      مشرق یکی از خبرگزاریهای خوبه و نقطه قوتش مردمی بودنش هست اما ضعفی که داره جهتگیری زیاده از حد و نیز چاپ نظرات بعضا سخیف و توهین هست.
  • عماد FR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    12 6
    درود بر دلاوران و شهدای دلیر دفاع و مقاومت هشت ساله که یادشان همواره گرامی است و معصومیت و شجاعتشان تا ابد ستودنی
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 1
    چرا به توهمات نفتالی بنت اعتبار می دهید. اینها برس توالت هم نیستند خنجر که جای خود دارد.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 0
    با متجاوز به حقوق باید چکار کرد؟
  • سید فروزان CH ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 2
    انجه مایه تعجب و افسوس است ،عدم برخورد قوه قضاییه با ترانه رجوی علیدوستی است ، تهمت‌ها و اهانت‌های این شخص آتش به روح و روان خانواده‌ای شهدا زده و متاسفانه این شخص آزادانه فعالیت و بک پا در ایران و بک پا در غرب
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      تو وقتی خودت به یه نفر میگی ترانه رجوی داری تهمت میزنی با تو باید چه برخوردی کرد
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 2
    من از نوزوی خوشم‌نمیآد ولی متاسفانه در بین مردم آزارگر وجود دارد لطفا نظارت بیشتری داشته باشید
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 1
    نوروزی اسپانیاست رفت آمریکا دیگه هیچ!
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 1
    علنی بود دختره رو فراری داد
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 2
    جمهوری خودمختار قرباغ باید آزاد پ کشور مستقلی تبدیل شود
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 0
    نوروزی سال موش بدنیا اومده شبیه موش هم هست موش مکان های کثیف هست مثل نوروزی
  • MD ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 22
    چند تا نظر گذاشتید درباره این موضوع ولی هیچ کس ندید تصویر شهدا رو پشت وانت بار کجایید ای شهیدان خدایی بلا جویان دشت کربلایی کجایید هر چی فیلم ساختن درباره جبهه چرت پرت دور از واقعیت بود طرف شیش تا گلوله می‌خورد راه میفتاد میرفت تازه پشت ماشین یا مسلسل
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      1 2
      پرچم حسین ع را در استان باکو پایین کشیده اند هل من ناصر ینصرنی
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 1
    مهم اینه که ما مردم ، این سرمایه های صهیونیستی را پس بزنیم که بزرگترین تودهنی به مزدوران موساد و...هست
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 1
    شما هم با انتشار این مدل عکس های این زن تو گناهش شریکید
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      نمیدونم
  • مجید IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    بهترین عامل برای افشای فساد سلبریتی های از خود مچکر ، خود همین ها هستند، سینمای پاک اول انقلاب به تدریج به سینمای فاسد غربی تبدیل شده ، یاد حضرت امام ره بخیر که فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم ، حالا دوباره فحشا به پشت صحنه سینما بازگشته است
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    این هم یکی از فتنه های آخر الزمانه که هر طرفش رو بگیری باختی... سلبریتی ای که با استفاده از تریبونی که در اختیار داشت سال 92 و 96 مملکت رو به ورطه نابودی کشوند، حالا حقش نیست که از حیثیتش دفاع بشه حالا هر توجیهی می خواد داشته باشه..... هر چند که ما اوایل دلمون خنک میشد از این افشاگری ها ولی این جنبش با حمایت کردنش از همجنسگراها ماهیت خودش رو افشا کرد. بقیه اش استجابت دعای اللهم الشغل الظالمن بالضالمین بود. نظام حکومت هم اگر می خواست نسبت به این جنبش واکنش نشون بده باید همون وقت که پرچم رنگی بلند کرد اقدام می کرد، گذاشت گذاشت فقط وقتی غیرتش رگ به رگ شد که به دفاع مقدس توهین کرد....
  • رضا IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    اى بر اون پدر و مادرتون لعنت ، كثافت هاى حروم ! مردم اين مملكت همگى مديون خون شهدايند ، اف بر شما دوزارى هاى ابله كه چنين بى شرفى را رواج ميديد
  • SE ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 2
    مشکلات اقتصادی کشور که باعثش روحانی هستش!مشکلات زنان و مسئله حجاب هم که مربوط میشه به مسیح علینژاد!بقیه مشکلات کشور هم باعسش آمریکا و اسرائیل هستند!
  • محسن IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    به نام روشن فکری به کام .... به نام آزادی به کام عیاشی به نام کشور به کام دلار به نام مردم به کام سلبریتی
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    هر ادمی یه کم عقلش رو به کار بندازه متوجه میشه چه طور هر.... هایی مثل مصی پولی نژاد و این نوروزی برای اسراییل کار می کنند تا مفاهیم شهید ملیت هویت ایرانی اسلامی مفاهیم پاکدامنی مردم داری اخلاق و این چیزهای باارزش رو خدشه دار کنند. خداییش حال ادم از این هر... ها به هم می خوره اینا از سگ پست ترند.
  • GB ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    یک فاجعه دیگر!!
  • asad IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    این شقایق ها کوتوله جسمی نیستند بلکه کوتوله سیاسی هستند که عقده های خودعرضه کردنشان چون در ایران گل نکرد رفتن اونور آب در آمریکا و صهیون تا برای خودشان قد و قواره ای تعریف کنند.
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    لطفا نگید ۳۰ زن بازیگر در دنیای کثیف سینما ، مرها و زن ها زندگی می کنند. هر زیباتر و جذاب تر باشد، هنرمندتر و عزیزتر است. البته مرها هم اگر هیکلی باشند و جذاب، هنرمندتر هستند. هنر در سینما= زیبایی چهره، اندام، چشم رنگی و ... نتیجه بهتر از این نمیشه
  • علی IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    تأکید مکرر شما بر قد بسیار کوتاه این فرد، ناجوانمردانه و خلاف اخلاق اسلامی است.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 11
    شیعی برادر دوقلوی طالبان
  • زانیار IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    آزاد یکبار که توسط سپاه دستگیر شد (به جرم برنامه ریزی اغتشاشات داخل شهر) به اعتراف خودش در بهترین شرایط از او پذیرایی کردند و نگذاشتند آب توی دلش تکان بخورد . خوب همچین رفتاری با این لجن ها اینها را اینطوری بی محابا بار می آورد .
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 1
    اینم پشت پرده باهاشون هست مینا خانی
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    اینم پشت پرده باهاشون هست مینا خانی
  • امیر IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    دوستان گرامی توجه داشته باشید کسی که از فاصله هیجده هزار کیلومتر اونورتر سر و صدا می‌کنه ، زیاد قابل اعتنا نیست . اینها به تلافی آشکار تر شدن افتضاحات سینمای اروپای وحشی و یانکی های بدون قلاده که از پنجاه سال گذشته تا کنون وجود داشته است و توسط خبر گزاری ها در منطقه خاورمیانه ، روز بروز نمایان تر میشود ، توسط دو تن از ...، دست به تبلیغات گسترده زده آمد . البته از یاد نمی بریم وجود نکبتبار هشت سال پایانی قبیله 😈 ... ، اتفاقاتی افتاده که مسئولان مربوط باید دست به اقدامات بزنند . والسلام
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    این دختر همنوایان تند روزها و رفیق تند روزها. و دوست دو طرفه مخالفان برجام در ایران و اسراییل است
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    بخاطر یه مشت دلار و اقامت
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    3 0
    یه زمانی تو صداوسیما زن باید حتما تو فیلمها ساق دست می زد ولی ببینی غرب چطور تو اذهان همه نفوذ کرده که عکس زن با این پوشش راحت پخش میشه بدون سانسور و کسی هم اعتراض نداره
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      اینا که اروپا هستن اونایی که در ایران وصلن و روسری و شال هم برداشتن را دریاب
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    3 1
    مرگ. بر ضد انقلاب
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس