آشتیانی: دم خروس AFC بیرون زد/ رغبتی برای انتخابات نیست که بخواهد رقابت باشد

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: با نامه اخیر مشخص شد دم خروس AFC بیرون زده است.

به گزارش مشرق، امیر رضا واعظ آشتیانی، درباره اینکه آیا مجمع فدراسیون فوتبال می‌تواند تصمیم بگیرد با توجه به فضایی که برای انتخابات پیش رو ایجاد شده و احساس نمی‌شود رقابت خاصی در این انتخابات وجود ندارد، تصمیم به برگزار نشدن انتخابات بگیرد، اظهار داشت: باید دید مجمع مطابق اساسنامه و آئین نامه انتخابات فدراسیون می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد؟ باید اساسنامه بررسی شود تا اگر بنا برشرایطی مجمع بخواهد انتخابات را برگزار کند، تا چه زمانی می‌تواند این کار را انجام بدهد؟ آیا مجاز هست که انتخابات را یک تا دو ماه یا تا بعد از جام جهانی به تعویق اندازد؟ شاید هم اصلا اساسنامه اجازه ندهد در این فاصله محدود، انتخابات توسط مجمع به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: اگر چنین موضوعی در اساسنامه آمده باشد و مجمع هم درخواست تعویق مجمع را بدهد، فیفا هم آن را تایید خواهد کرد. البته باید به یک نکته اشاره کنم متاسفانه نامه اخیری که از فیفا و AFC آمده، متاسفانه به اعتقاد من مهندسی شده است. سابقه نداشته فردی خارج از دبیرکل و رئیس کنفدراسیون و فدراسیون جهانی برای چنین موردی و لزوم پاسخگویی درباره اظهارات نمایندگان مجلس به یک فدراسیون نامه بزنند. سوال من این است با  توجه به اینکه برداشت می‌کنم نامه اخیر مهندسی شده است، چگونه فیفا و AFC از کمیته بدوی و استیناف که تعارض منافع ایجاد کرده ‌اند و سکوت کمیته اخلاق نسبت به شکایت من و اسدی، سوال نپرسیده است.

بیشتر بخوانید:

۴ تصمیم عجیب فوتبال ایران در ۴ دهه

نامزد احراز صلاحیت نشده انتخابات فدراسیون فوتبال اضافه کرد: چرا فردی که این نامه را امضا کرده به این موضوع نپرداخته چرا به بهانه واهی نداشتن پنج امضا و بدون هیچگونه اشاره به بند یا ماده‌ای، برخی افراد از حضور در انتخابات منع شده‌اند؟ این موضوع خیلی مهم است. شواهد تاکید بر این دارد اعضای اصلی کمیته بدوی به دلیل ایجاد تعارض منافع، صلاحیت نداشته و حق مکاتبه، رای دادن و اظهارنظر ندارند. آقایان کمیته استیناف موقتی هم ایجاد کرده‌اند که صلاحیت آرای کمیته بدوی که خودش صلاحیت ندارد، بررسی می‌کند. 

آشتیانی تصریح کرد: سکوت کمیته اخلاق نیز نسبت به شکایت ما شائبه برانگیز است. آن کسی که نامه اخیر ارسال شده برای فدراسیون را نوشته اگر دلش برای شفاف سازی در انتخابات می‌سوزد، چرا این مورد را مطرح نکرده که نوع چیدمان در انتخابات نشان‌دهنده مهندسی شدن انتخابات است؟ با این نامه ثابت شد دم خروس AFC بیرون زده است.

وی اضافه کرد: اصلا رغبتی وجود ندارد که بخواهد رقابتی باشد. هر کدام از این سه نفر انتخاب شوند، اتفاق مثبتی برای فوتبال کشور نخواهد افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    2 0
    خیلی فرق میکند! فکر کنید جناب مهدی تاج با اون لهجه شیرین اصفهانی اش دوباره رای بیاورد و بشود رئیس فدراسیون فوتبال مسلما یک ویلموتس دومی را با برکناری اسکوچیچ به فوتبال فشل ایران تحمیل خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس