آموزش داوران برای VAR هفته آینده شروع می‌شود/ بحث تعلیق نوعی کاسبی شده است

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: فیفا نماینده ما را تایید کرده و از هفته آینده بحث آموزش داوران برای کمک داور ویدئویی آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، سیدمیرشاد ماجدی روز جمعه در گفت‌وگویی تلوزیونی اظهار داشت:‌ برای من کار در اولویت است. قطر نرفتم و ماندم و به دنبال پاداش‌های تیم ملی بودیم. با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش که واقعا کمک کردند تا پاداش‌ها را پرداخت کنیم. به سوئیس نرفتم تا با برگزاری جلسات شبانه‌روزی برای حضور بانوان کاری کنیم.

وی ادامه داد: در بحث VAR خوشحالم بگویم که بالاخره نامه تاییدیه آمد و ما در هفته آینده بحث آموزش داوران را شروع می‌کنیم. نه شعاری در این خصوص داریم نه چیز دیگری و می‌خواستیم کار تمام شود و بعد خبر آن را اعلام کنیم. فیفا هم نماینده مورد نظر را تایید کرد و این موضوع قطعی است. آموزش داوران ۶ ماهه است. موضوعات جزیی را اعلام خواهیم کرد.  

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در مورد تیم ملی فوتبال گفت: من خودم فوتبالی هستم و یک فوتبالی قلبش برای تیم ملی بیش از هر شخص دیگری می‌تپد. به نظر من دودستگی در تیم ملی نبود. هر کدام از بازیکنان با یک بیانی نگرانی خود را برای تیم ملی نشان دادند. اگر خوشبین نبودیم، صعود نمی‌کردیم. وقتی دراگان اسکوچیچ قبول کرد سرمربی تیم ملی شود، هیچکس دیگری جرات نمی‌کرد این کار را انجام دهد. ما در آن زمان کمیته فنی بودیم و اسکوچیچ انتخاب ما بود.

باید جلوی کاسبی تعلیق فوتبال ایران را گرفت

ماجدی عنوان کرد:‌ بازیکن تیم ملی نگران تیم ملی است؛ مخصوصا با این نظرات منفی که وجود دارد. من با جانی اینفانتینو رییس فیفا در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی صحبت کردم و چیزی مبنی بر تعلیق فوتبال ایران از او نشنیدم. اما همان موقع خبر از تعلیق فوتبال ایران می‌آمد. باید جلوی کاسبی تعلیق فوتبال ایران را گرفت. بانوان به استادیم آمدند، قرارداد VAR انجام شد و خیلی چیزهای دیگر.

وی اظهار کرد: شخصا آدمی نیستم که پشت بازیکنی پنهان شوم و از او چیزی بخواهم. دغدغه بازیکنان در حال حاضر موفقیت در تیم ملی است. بازیکن فقط باید به بازی کردن فکر کند و حق و پاداش خود را بگیرد. آن‌ها در آینده مربی و مدیر می‌شوند و موضوعات را می‌فهمند. وقتی به یک سنی خاص می‌رسید، نگاهتان تغییر می‌کند. بازیکنانی که استوری گذاشتند، می‌خواستند بگویند به ما توجه کنید. اگر کسی بازیکنان را تهدید کرده که این کار را کنند، ایرانی نیست.

تیم ملی ۲۷ شهریور به اتریش می‌رود

سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد برنامه تیم ملی نیز بیان کرد: دیدار تدارکاتی با الجزایر را با مشقت فراوان فراهم کردیم. تدارک بازی تدارکاتی واقعا سخت است. فردا بعد از دیدار دوستانه با الجزایر، مکاتبات خودمان را شروع کردیم. تا الان بازی با سنگال قطعی شده است. قرارداد اروگوئه هم تا فردا یا پس فردا قطعی می‌شود. موضوع پرداخت‌های دلاری است که با تحریم مواجه هستیم. این بازی به میزبانی اتریش است.

وی افزود: ۲۰ شهریور ماه لیگ تعطیل می‌شود. از بیستم بازیکنان داخلی به اردو می‌آیند و یک بازی تدارکاتی داخلی با تیم المپیک یا تیم باشگاهی داریم. تیم امید هم باید در فیفا دی آماده شود چون باشگاه‌ها خارج از آن بازیکن نمی‌دهند. بیست و هفتم هم به اتریش می‌رویم و لژیونرها به آن‌جا می‌آیند. ۲۳ سپتامبر (جمعه اول مهر) با اروگوئه خواهد بود و ۲۷ سپتامبر (سه‌شنبه ۵ مهر) هم با سنگال دیدار می‌کنیم. بعد از آن هم برمی‌گردیم.

خواسته بی مورد نمی‌توانیم داشته باشیم

ماجدی همچنین در مورد تیم فوتبال امید گفت: هر آنچه مهدی مهدوی‌کیا و همکاران او می‌خواستند، فراهم و تا ۵۰ درصد مطالبه آن‌ها پرداخت شده است. سرپرست تیم امید از قول مهدوی‌کیا نوشتند که وقتی باشگاه‌ها بازیکن نمی‌دهند و کرونایی هم داریم، با ۱۲ بازیکن کجا برویم؟ مسابقاتی که یک روز در میان باید بازی می‌کردیم. می‌خواهم مهدوی‌کیا حضور پیدا کند و رو در رو صحبت کند. یک سری چیزها گفتنش بد است. ما بهترین امکانات را برای این تیم فراهم کردیم. فدراسیون فوتبال هیچ کم‌کاری نکرده است.

وی در مورد اینکه باشگاه‌ها به تیم امید بازیکن نمی‌دادند، عنوان کرد: یک سری قوانین وجود دارد. برای مثال تیم امید یاسین سلمانی را می‌خواهد. او کاپیتان سپاهان است و می‌خواهد برای این تیم بازی کند. باشگاه پولش را می‌دهد و می‌خواهد از او استفاده کند. حالا فیفا دی نیست و ما از آن‌ها بازیکن می‌خواهیم. قانون وجود دارد و ما نمی‌توانیم خواسته بی مورد داشته باشیم.

رسانه‌ها تا پایان جام جهانی از تیم ملی حمایت کنند

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در مورد سرمربی تیم ملی گفت:‌ اسکوچیچ تا ۲۰۲۳ با ما قرارداد دارد و در جام جهانی روی نیمکت ما خواهد بود. اگر بخواهیم تغییری به وجود بیاوریم باید پول سرمربی را بدهیم که برود و بعد با دو برابر آن مربی جدید بیاوریم. این کار منطقی نیست. دو بازی دوستانه در اوایل مهر داریم و بعد از آن باید به جام جهانی برویم. عقل سلیم چه می‌گوید؟ خواهش من از رسانه‌ها این است که با هرکسی ضد هستید، تا پایان جام جهانی فقط تیم ملی را حمایت کنید.

شور و شوق حضور بانوان در استادیوم

ماجدی در مورد حضور بانوان در استادیوم اظهار داشت:‌ واقعا باید از یک کارگروه بزرگ تشکر کنم. مخصوصا از وزارت ورزش و آقای وزیر که حمایت کردند تا این کار را پیش ببریم. من ایران ماندم که این کار را انجام دهیم. دیروز خواهران عزیزمان را در استادیوم دیدیم و شما نمی‌دانید چه شور و شوقی بود. یک جایی در بازدید مسیر دیدم که نماز شکر می‌خواندند. اما یک چیزی از بانوان و کمیته‌های فرهنگی باشگاه‌ها می‌خواهم که عفاف زن ایرانی را به نمایش بگذارند و اجازه بدهند این روند ادامه داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، در آینده شاهد گسترده شدن این موضوع خواهیم بود. استادیوم آزادی را به صورت آزمایشی جلو می‌بریم تا زیرساخت‌ها در استادیوم‌های دیگر نیز فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 1
    غرب هم نمای قشنگی از زن و مرد دارد ولی در باطن.... لطف کنید نماز را هم خراب نکنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس