ادعای محافظ سابق "پرنسس دایانا" در مورد نقش ام‌آی‌۶ در قتل وی

محافظ سابق دایانا پرنسس فوت شده ولز فاش کرد که به اعتقاد وی، خانواده سلطنتی انگلیس ۳۱ اوت ۱۹۹۷، قربانی یک عملیات اشتباه اطلاعاتی در پاریس شدند و دایانا احتمالا در جریان عملیات ام‌آی‌۶ جان باخته است.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه دیلی استار، وی مدعی است که جاسوسان انگلیسی در صحنه تصادفی که منجر به مرگ دایانا شد، حضور داشتند و سپس برای پوشاندن ردپای خود، سراسیمه اقدام کردند.

۲۵ سال از زمان مرگ دایانا و همراهانش در تونلی در پاریس می گذرد. «لی سانسوم» محافظ مخصوص وی این ادعا را مطرح کرده که ام آی ۶ مامورانی داشت که پرنسس بریتانیایی را زیر نظر داشتند.

وی گفت که این ماموران احتمالا سهوا تصادف را به وجود آوردند و سرپوش گذاشتن روی آن می تواند نظریه های توطئه پیرامون این حادثه را توضیح دهد.

لی گفت: دایانا به خاطر محافظت تحت نظر بود، اما همه می دانستند که وی همواره کجاست که قطعا یک موضوع امنیت ملی به شمار می رفت.

این نظامی سابق که ۶۰ سال سن دارد، افزود: این امکان وجود داشت که سرویس های امنیتی ما در تونل فعال بودند.

وی در عین حال تاکید کرد که تصور نمی کند ماموران انگلیسی، دایانا را به قتل رسانده باشند، همانطور که برخی این ادعا را مطرح کرده اند.

شاهدان عینی گزارش دادند درست قبل از تصادف، موتورسیکلت هایی را در نزدیکی خودروی دایانا دیده اند.

لی گفت: راننده های آن موتورسیکلت ها هرگز پیدا نشدند و این مساله، تصادفی نیست. اگر عوامل ام آی ۶ در لحظه بحرانی با مرسدس دیده می شدند، بسیاری از مردم آنها را مقصر می دانستند و یک رسوایی بزرگ به بار می آمد.

وی افزود: من حتی یک لحظه هم باور نمی کنم که ام آی ۶ ترتیب قتل دایانا را داده باشد. شاید آنها سهوا باعث شدند که هنری پل (راننده دایانا) دست به عملیات فرار زند.

پرنسس دایانا سال ۱۹۹۷ در یک حادثه رانندگی در پاریس کشته شد. جسد وی از محل قصرش در خیابان "کنزینگتون" لندن با کالسکه به سوی کلیسای "وست مینستر" در مرکز لندن حمل شد و در دو طرف خیابانهای این مسیر چند میلیون نفر اجتماع کرده بودند.

به همین مناسبت، شهر لندن تقریبا به حال کاملا تعطیل در آمد و همه مغازه ها و شرکت ها بسته شد. جنازه "دایانا" که " شاهزاده مردم " لقب گرفت پس از تشییع به زادگاهش شهر "نورث همپتون شایر" در شمال لندن حمل شد تا به خاک سپرده شود.

دایانا به همراه دوستش "دودی الفاید" میلیونر مصری در این سانحه جان باختند. گفته می شد که این دو قصد داشتند با هم ازدواج کنند.

پرنسس دایانا عضوی از خانواده سلطنتی بریتانیا و همسر نخست چارلز شاهزاده ولز بود. وی مادر ویلیام و هری شاهزادگان بریتانیایی بود که در سال ۱۹۹۷ در سانحه تصادف با خودرو جان باخت.  

پرنسس دایانا برای فعالیت هایش در زمینه جمع آوری پول برای خیریه های بین ‌المللی و همچنین به عنوان یک شخصیت برجسته و مشهور در قرن بیستم شناخته شده بود.

ازدواج او با شاهزاده ولز در تاریخ ۲۹ ژوئیهٔ ۱۹۸۱ در کلیسای جامع سنت پل باعث شد وی القاب شاهدخت ولز، دوشس کورنوال، دوشس رافیسِی و کنتس چِستر را به دست آورد.

ثمرهٔ این ازدواج دو پسر بود، شاهزادگان ویلیام و هری، کسانی که در ردیف رسیدن به تاج و تخت بریتانیا دوم و چهارم هستند.

دایانا از سال ۱۹۸۹ تا زمان مرگش، رئیس بیمارستان تخصصی اُرموند بود. وی در دوران ازدواجش و پس از آن به عنوان چهره برجسته مطبوعات باقی ‌ماند و ازدواج او پس از ۱۵ سال با طلاقی در تاریخ ۲۸ اوت ۱۹۹۶ به پایان رسید. توجه رسانه ها و مطبوعات جهان برای آخرین بار در تاریخ ۳۱ اوت ۱۹۹۷ به دایانا جلب شد، روزی که او در یک تصادف رانندگی در پاریس کشته شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    5 1
    به عروسشون رحم نکردن، بنده ی خدا مردم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس