کد خبر 1452789
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
شطرنج خونین شاهزاده انگلیسی در افغانستان

شاهزاده هری در کتابی که قرار است هفته آینده منتشر شود گفته است که ۲۵ نفر در هنگام حضور در افغانستان توسط وی کشته شدند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «گاردین» روز پنجشنبه گزارشی اختصاصی درباره کتاب شاهزاده هری پسر کوچک شاهد انگلیس منتشر کرد؛ کتابی که قرار است هفته آینده به صورت عمومی منتشر شود.

گاردین اعلام کرده که به یک نسخه از کتاب شاهزاده هری که «یدکی» (Spare) نام دارد، دسترسی پیدا کرده است. طبق این روایت، هری در بخشی از کتابش خبر داده که در هنگام ماموریت در افغانستان اقدام به کشتار مردم این کشور کرده است.

این شاهزاده انگلیسی افشا کرده که هنگام‌ مأموریتش در افغانستان ۲۵ شهروند این کشور را کشته است.

وی که زمان و مکان این قتل‌ها را مشخص نکرده است، گفته که در جریان جنگ در افغانستان، مأموریت‌های او منجر به «قتل جان انسان‌ها» شده است.

شاهزاده هری در کتاب خاطراتش نوشته که وی این افراد را از هلیکوپتر هدف قرار میداد و در هنگام کشتن فکر می‌کرد آنها انسان نه بلکه مهره‌های شطرنج هستند.

شاهزاده هری دوک ساسکس به مدت ۱۰ سال در ارتش بریتانیا خدمت کرده و دو مأموریت در افغانستان انجام داد که مأموریت دوم او سال ۲۰۱۳ در هلمند به مدت دو ماه بوده است.

از ابتدای ازدواج هری با مگان مارکل، برخی از رسانه‌های انگلیسی از وی به دلیل اینکه مادری سیاه پوست داشته و همچنین قبل از ازدواج با هری، سابقه یک ازدواج ناموفق و طلاق داشته، به شدت انتقاد می‌کردند.

شدت گرفتن جنجال‌ها درباره زندگی هری و مارکل بعد از به دنیا آمدن اولین فرزندشان کار را به جایی رساند که سرانجام آنها از انگلیس به آمریکا رفتند و زندگی در خاندان سلطنتی را کنار گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    تازه این یکی خوبشون بود که مثلاً گفته افتخار نمی کنم و البته ۲۵ نفر رو عامدانه کشته! عربستان اون همه شیعه اعدام کرد، اون همه یمنی رو کشت، اسرائیل ۳۵ خبرنگار رو کشت و ۳۰۰ و چند بچه رو توی یه سال کشت و کسی ککش هم نگزید. دیگه ظاهراً فقط قراره اشتباهات ما توی این دنیا دیده بشه.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    خاورمیانه همیشه برای قدرت های غربی ی شطرنج بوده. هر موقع دلشون می خواد آشوب راه میندازن، هر کیو دلشون می خواد ترور می کنند، به هر کی دلشون می خواد توهین می کنند ولی کوچک ترین اعتراضی رو در کشور خودشون سرکوب می کنند، حد اقل کاری که می تونیم انجام بدیم این است که گوش به فرمان انگلیسی نباشیم که براش یه مهره شطرنجیم. بودجه بی بی سی فارسی از مالیات مردم انگلیسه. شما تا تهش بخونید.
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 3
    دمش گرم زده این طالبان رو تار و مار کرده
    • ناشناس IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      2 1
      پیام دهنده 7:38 ، اول درست متنو بخون، بعد نظر بده. افراد بی گناهو کشته نه طالبان رو.
  • جمشید افغان IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    مرگ بر آمریکا. زنده باد افغانستان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس