کد خبر 1410595
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
تهران

معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.

به گزارش مشرق، قاسم محمدطهرانی با اشاره به صدور هشدار از سوی سازمان هواشناسی تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سوی اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام شده است، از روز یکشنبه  ۳۰ مردادماه، تا پایان چهارشنبه ۲ شهریورماه وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است که احتمالا شاهد جاری شدن روان آب، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خواهیم بود.  

طهرانی با بیان اینکه در همین راستا ستاد بحران، دستگاه‌های امدادی، خدماتی، انتظامی و ... در سطح شهر ، شهرستان تهران و بخش ها و روستاهای تابعه تا روز چهارشنبه به حالت آماده‌باش کامل درآمده است، تصریح کرد: توصیه‌های لازم در این خصوص به دستگاه‌های مربوطه داده شده و آنان الزامات مربوطه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.  

معاون استاندار و فرماندار تهران ادامه داد: لازم است شهروندان نیز با جدیت یکسری نکات را مورد توجه قرار دهند و بر این اساس از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و همچنین کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند. همچنین باید از پارک خودروها در مجاورت مسیل‌ها و حاشیه رودها و کنار درختان فرسوده خودداری شود. در این شرایط مستحکم سازی سازه های موقت مانند پوشش های گلخانه‌ای و تابلوهای تبلیغاتی نیز توصیه می‌شود.

وی در خاتمه در هشداری ضمن اعلام آماده باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب احتمالی از مردم خواست که از تردد غیرضروری در این ایام در مناطق آسیب پذیر و مستعد سیلاب پرهیز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 2
    هیچ اتفاقی تو تهران نمیافته هواشناسی ایران که تاحالا تمام پیش بینهاش جابه جا در اومده.
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      0 0
      نه که هواشناسی گوگل شما خیلی دقیقه . داره بارون میاد می ری گوگل زده آفتابیه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس