کد خبر 1410618
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
هشدار شناسایی بیمار التور در ایلام/ شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به شناسایی بیمار التور در ایلام گفت: شیوع این بیماری برای این استان یک خطر بالقوه است و مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش مشرق، علی نیکونهاد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شناسایی فرد مبتلا به بیماری التور در ایلام خبر داد و ضمن هشدار به شهروندان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار داشت: التور یک بیماری حاد اسهالی است که عامل آن میکروب وبا است.

وی با بیان تبعات این بیماری گفت: علائم بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده باریک افراد آلوده ترشح می‌شود. بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش می‌شود و آب و غذا را آلوده می‌کند.

نیکو نهاد به علائم این بیماری اشاره و بیان کرد: اولین شکایت بیمار احساس پری و غرغر شکم است، به دنبال آن اسهال آبکی شدید، با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش بدون دل درد، دل پیچه و تب، همچنین استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان و فقدان خون در مدفوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به علت ابتلای فرد شناسایی شده به بیماری التور در ایلام گفت: فرد مورد نظر مسافر بوده که در مرز مهران شناسایی و تحت درمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ مورد ابتلا به التور در این استان شناسایی نشده اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون تنها یک مورد ابتلا به این بیماری در استان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به شهروندان ایلامی توصیه کرد:  از نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم، خوردن غذاهای سرد و بین راهی پرهیز و با  شستن مناسب دست‌ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی اقدام  که این موارد بهترین راههای مصون ماندن از این بیماری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    3 1
    دم اربعینی سر و کله انواع بیماریها از ابله میمون تا التور در ایلام و خوزستان پیدا شد !!! همانطور که دم انتخابات ناگهان کرونا در قم !!!!! کشف شد
  • محمد IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    هزاران رحمت به آبله ميمون قابل درمان و پيشگيري است
  • محسن IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    فقط همین بیماری کم بود😑😑😑😑
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    این همه برکت اربعین واسه ایلام وکار نه خیری ندار
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 2
    از کربلا اومده ،خدابه داد ایرا بی درو پیکر برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس