کد خبر 1410660
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
تصادف

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: سالانه ۱۷ هزار نفر قربانی حوادث ترافیکی و تصادف می شوند.

به گزارش مشرق، حمید رضا خانکه، رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست خبری با اشاره به تاسیس این دانشگاه در سال ۱۳۷۱،بیان داشت: در کشورهای منطقه آموزش توانبخشی مهارتی است اما ایران تنها کشوری است که به صورت آکادمیک خدمات توانبخشی ارائه می دهد.

وی با بیان ابنکه برای بخش توانبخشی متولی وجود ندارد و درکشور ۲۵ میلیون نفر نیازمند خدمات توانبخشی دارند و ۲۵ درصد مردم از وسائل توانبخشی استفاده می کنند.

خانکه یادآور شد:سالانه ۱۷ هزار نفر در حوادث ترافیکی جان خود رااز دست می دهند؛ضمن اینکه ۱۵۰ هزار تخت با ضریب اشتغال ۸۶درصد وجود دارد که باید ۵ درصد به خدمات توانبخشی اختصاص یابد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه تنها یک بیمارستان رفیده به خدمات توانبخشی اختصاص دارد،اظهار داشت:اکنون به ازای یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر یک تخت توانبخشی در کشور داریم.

وی با بیان اینکه ۷۵درصد سلامت در خارج از نظام سلامت وجود دارد،تصریح کرد:۴۰ هزار معلول حاصل تصادفات در کشور داریم؛ضمن اینکه ۱۰درصد جامعه سالمند هستند.

خانکه بر ضرورت ایجاد متولی و مسئولیت واحد برای خدمات توانبخشی تاکید کزد.

فریدون لایقی،معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی در این نشست با اشاره به ضرورت توسعه خدمات توانبخشی در کشور،بیان داشت:پیش بینی می شود ۲۵۰۰ تخت به خدمات توانبخشی اختصاص پیدا می کند و امیدواریم این کار انجام شود.

وی با اشاره به بروز سکته مغزی،یادآور شد:روزانه ۳۰۰ نفر،در  سال ۱۱۰ هزار نفر دچار سکته مغزی می شوند که از این تعداد۲۵ درصد فوت می کنند ،۲۵ درصد یهبودی و ۵۰ درصد تا آخر عمر به خدمات توانبخشی نیاز دارند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    اینایی که متولی و مسئول هستن و برای این فاجعه ملی و مصیبت بزرگ کاری نمی کنن، متوجه نیستن که ممکنه خدای نکرده روزی عزیزای خودشون قربانی قتلگاه جاده های ایران بشن؟ ده ها ساله که ده ها هزار نفر تو جاده های کشور تکه تکه شدن کسی هم صداش در نمیاد ولی برای کرنا همه بسیج شدن که صد البته لازم بود، حالا بررسی کنید و ببینید که عمق فاجعه تو کدوم بیشتر هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس