کد خبر 1410661
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
پزشکی

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: در سال ۹۶ اتفاقی عجیب در دانشگاه آزاد اسلامی برای تغییر رشته گروهی خاص از دانشجویان اتفاق افتاده است.

به گزارش مشرق، علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور با اشاره به تحصیل ۱۳۴ نفر از فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد که در رشته دامپزشکی قبول شده بودند و اکنون به‌صورت غیرقانونی در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند اظهار کرد: در سال ۹۶ اتفاقی عجیب در دانشگاه آزاد اسلامی برای تغییر رشته گروهی خاص از دانشجویان اتفاق افتاده است که فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد بتوانند بنابر انتخاب خودشان، اما با شروطی تغییر رشته بدهند.

امرایی ادامه داد: برای مثال فرزند یک عضو خاص از هیئت علمی دانشگاه آزاد که در رشته دامپزشکی پذیرفته شده است، در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهد. شروط این تغییر رشته آن بود که باید این اتفاق در همان دوره و رشته‌های هم تراز انجام شود، همچنین دانشجو به دانشگاهی منتقل شود که والدین در آن عضو هیئت علمی هستند و اگر پس از دو ترم متوالی دانشجویان معدل بالای ۱۵ کسب کنند، امکان ادامه تحصیل در رشته جدید فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: آمار این افراد به مراتب بیشتر است، این افراد به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده‌اند و شورای سنجش و پذیرش در سال ۱۳۹۸ حکم اخراج آنها را صادر کرد. پس از آن به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و حکم شورای سنجش و پذیرش لغو شود.

امرایی افزود: دیوان عدالت اداری این حکم را لغو نکرد و اعلام کرد که این موضوع خلاف قانون نیست. پس از انکه این افراد دیدند که باید از دانشگاه خارج شوند ایراد شرعی به این مصوبه گرفتند، شورای نگهبان این موضوع را از لحاظ شرعی بررسی کرد و اعلام کرد که مصوبه شورای سنجش و پذیرش برای اخراج این افراد مشکل شرعی ندارد و رای صادره صحیح است.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به رای شورای سنجش و پذیرش و تایید رای توسط دیوان عدالت اداری از لحاظ قانون بودن، همچنین تایید کردن رای توسط شورای نگهبان، ما باید شاهد اخراج این افراد باشیم و حکم شورای سنجش و پذیرش اجرایی شود. افرادی که قانون را دور زدند و با رتبه‌های بسیار بالا ادامه تحصیل دادند باید از دانشگاه اخراج شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 0
    اینم عدالت
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    9 0
    رانت وفساد همه جارو گرفته ،هر روز هم بیشتر میشه،با رتبه منفی پزشکی قبول میشن،بیچاره مردمی که اینا دکترای آینده اونا میشن۴۶۶۹۵
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 1
    یه عده صاحب قدرت هم افتادن دنبال افزایش ظرفیت پزشکی که فرزندان ناتوان از لحاظ تحصیلی خودشون رو بچپونن تو این رشته به اسم مقابله با مافیای پزشکی
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    واقعا
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    هروقت عزیز کرده کنکور دارن همون سالشون کلی مصوبه را تصویب یکروزه می کنن
  • ام IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 1
    همچنین دانشجو به دانشگاهی منتقل شود که والدین در آن عضو هیئت علمی هستند و اگر پس از دو ترم متوالی دانشجویان معدل بالای ۱۵ کسب کنند، امکان ادامه تحصیل در رشته جدید فراهم می‌شود. از متن گرفتم هرکسی شانس و رانت داره
  • نیما DE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی باید شدیدا افزایش پیدا کند تا هزینه درمان مردم کاهش یابد
  • CA ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    وزارت علوم سهمیه فرزندان هیات علمی را برداشته ولی در دانشکاه ازاد و قبولی تخصص ها در وزارت بهداشت این کار انجام می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس