کد خبر 1410724
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
زلنسکی برای گفت‌وگو با روسیه خط قرمز تعیین کرد

رئیس‌جمهور اوکراین گفت اگر اسرای جنگی این کشور تحت محاکمه قرار گیرند، دیگر گفت‌وگوی صلح با روسیه انجام نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت اگر اسرای جنگی اوکراینی تحت آنچه وی «محاکمه نمایشی» خواند، قرار گیرند، دیگر گفت‌وگوی صلح با روسیه انجام نخواهد شد.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، مقامات جمهوری خلق دونتسک (DPR) گفتند که در حال برنامه‌ریزی دادگاه‌هایی برای جنایات جنگی مشکوک نیروهای اوکراینی هستند، از جمله گردان آزوف که در صفوف آن افرادی با دیدگاه‌های آشکارا ناسیونالیستی و نئونازی هستند.

زلنسکی اوایل دوشنبه (۲۲ اوت) در یک سخنرانی ویدیویی گفت: اگر این محاکمه نمایشی نفرت‌انگیز برگزار شود... این خطی خواهد بود که فراتر از آن هرگونه مذاکره غیرممکن است. روسیه هرگونه مذاکره را قطع خواهد کرد. چنین محاکمه‌ای نقض قوانین بین‌المللی است.

این اظهارات زلنسکی پس از آن است که عکس‌هایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که ادعا می‌شد قفس‌های بزرگی را در حال نصب روی صحنه فیلارمونیک ماریوپل نشان می‌دهد. سرویس اطلاعات نظامی اوکراین مدع بود که از این قفس‌ها برای اسکان سربازان اوکراینی که توسط نیروهای روسیه و دونباس در جریان محاصره کارخانه فولاد آزوف‌استال در ماریوپل اسیر شده‌اند، استفاده می‌شود.

«دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک پیش‌تر به خبرگزاری «تاس» گفت که «تدارکات فعال برای دادگاه در حال انجام است. اولین دادگاه به احتمال زیاد در ماریوپل برگزار و تا پایان تابستان سازماندهی خواهد شد».

مذاکرات صلح روسیه و اوکراین از بهار متوقف شده است. روسیه ۲۴ فوریه با استناد به عدم اجرای توافقنامه مینسک توسط کی‌یف که برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در داخل کشور اوکراین طراحی شده بود، نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد.

فوریه ۲۰۲۲ کرملین جمهوری‌های دونباس را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس