کد خبر 1410743
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کتاب دو امام مجاهد اثر آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای - کراپ‌شده

چاپ یازدهم کتاب «دو امام مجاهد»؛ شامل شش گفتار از حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (علیهماالسلام) روانه‌ی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، چاپ یازدهم کتاب «دو امام مجاهد»؛ شامل شش گفتار از حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (علیهماالسلام) روانه‌ی بازار نشر شد.

کتاب «دو امام مجاهد» تجدید چاپ شد

این کتاب که حاصل گردآوری و تدوین شش سخنرانی از رهبر معظم انقلاب در سالهای ۵۱ و ۵۲ شمسی‌ست، به وقایع پیرامون صلح امام حسن علیه‌السلام و قیام اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام می‌پردازد.

بیانات گردآوری شده این کتاب، در زمانه‌ای ایراد شده که عده‌ای سعی داشتند با طرح مسئله تقابل رفتار سیاسی امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، به‌نحوی این دو حرکت را جدای از هم در نظر گرفته و در نتیجه دهه پنجاه را از هر حرکت سیاسی علیه طاغوت ایمن کنند.
رهبر معظم انقلاب با طرح نظریه انسان ۲۵۰ساله، تمامی رفتار و سیره ائمه اطهار علهیم‌السلام را ذیل یک حرکت معرفی کردند. با این گفتار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سیره سیاسی ائمه را هم در یک جهت و نیز برآمده از یک منشأ ایمانی مشترک طرح کردند.

از نکات برجسته این کتاب می‌توان به رعایت دقیق نکات تاریخی و استنادات زیاد اشاره کرد. همچنین اشاره رهبر معظم انقلاب در اویل دهه ۵۰ به مفهوم انقلاب و مبارزه با طاغوت از عمق بصیرت و زمانه‌شناسی ایشان حکایت دارد که در نهایت به سقوط حکومت پهلوی منجر شد.

این کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) منتشر شده و تاکنون، بالغ بر ۲۵ هزار نسخه در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

گفتنی ست، به زودی پویش کتابخوانی دو امام مجاهد از سوی انتشارات انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد که جزئیات این پویش، از پایگاه اینترنتی این انتشارات به آدرس www.khameneibook.ir در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس