کد خبر 1410968
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
سازمان ملل تحقیقات درباره ترور «داریا دوگین» را خواستار شد

سازمان ملل متحد انجام تحقیقات پیرامون ترور داریا دوگین دختر الکساندر دوگین متفکر مشهور روس را خواستار شد.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد تحقیقات درباره ترور داریا دوگین دختر الکساندر دوگین متفکر مشهور روس و مشخص شدن کم و کیف آن را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما خواستار انجام تحقیقات به منظور مشخص شدن کم و کیف قتل داریا دوگین هستیم.

لازم به ذکر است که داریا دوگین دختر الکساندر دوگین فیلسوف و متفکر مشهور روسیه شامگاه شنبه براثر انفجار خودروی حامل وی در حومه مسکو به قتل رسید.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: قتل «داریا دوگین» ماهیت دولت اوکراین را نشان می‌دهد. رابطه کی یف با خرابکاران آشکار در این موضوع مشخص شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در این باره گفت: روسیه موضوع قتل داریا دوگین را در نشست شورای امنیت سازمان ملل که فردا برگزار می‌شود، مطرح خواهد کرد.

در این رابطه، سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که اوکراین به دنبال قتل فجیع دختر «الکساندر دوگین» فیلسوف مشهور روسیه بوده است. انفجار خودرو متعلق به داریا دوگین که به مرگ وی منجر شد، از سوی سرویس ویژه امنیتی اوکراین برنامه ریزی و اجرا شده است.

بنا به بیانیه منتشره، این نهاد روسی روسیه به این نتیجه رسیده که سرویس‌های ویژه اوکراین در پشت قتل داریا دوگین هستند و عامل جنایت وی یک تبعه اوکراینی هستند.

در بیانیه این نهاد امنیتی روسی آمده است که عامل این حادثه «ناتالیا پاولونا ولک» شهروند اوکراینی متولد ۱۹۷۹ است که در ۲۳ ژوئیه امسال به همراه دخترش وارد روسیه شده است. بنا به این بیانیه، در روز حادثه، ولک به همراه [دختر ۱۲ ساله‌اش] در یک جشنواره ادبی و موسیقی شرکت کرد، که «الکساندر دوگین» به عنوان مهمان افتخاری در آن حضور داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 40
    بهتراست سازمان ملل به کشتارمیلیونی یک فرددیوانه مشابه هیتلر مشغول باشدتامرگ یک نفر!
    • ایرانی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      19 1
      غرب گدای عزیز هیتلر ۸۰سال پیش خودکشی کرد و تمام شد هیتلر زمان ما ماشین کشتار و ترور آمریکا و اسرائیل است که امثال شما سعی در لاپوشانیش داری!
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      13 2
      مرگ یک انسان بی گناه برای تو مهم نیست؟
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      11 0
      سازمان ملل اگر کاره ای بود به جنایات همکار صدام, مریم رجوی رسیدگی میکرد که با همکاری بعثی ها صدها هزار ایرانی را قتل عام و با عامل شیمیایی خود و خانواده شان را عمیقآ زجرکش کرد
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      10 1
      دیوانه قاتل شیطان بزرگتان است که او را می پرستید لعنت و ننگ و مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      8 0
      باید گفت رژیم نیونازی صهیونیستی اوکراین. غربی عبری طوری اوکراین را قبضه کرده اند که حتی رییس جمهورش یهودی صهیونیست است بنابراین ترور دختر دوگین مستقیم کار صهیونیست هاست, این مهم رو هم باید در نظر گرفت دوگین ضد یهود ضد صهیونیسم بود و خاری درشت در چشم قوم پیامبرکش پیامبر آزار کودک کش تروریست
  • NL ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    22 2
    حالا زوده روسها یاد بگیرن این قبیل ترورها زیر سر موساد و دیگر صهیونیستهاست. تهش اوکراین مجری این طرح صهیونیستی بوده.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    10 1
    واقعا تو این رسانه های موسوم به اصلاح طلب چه میگذرد! خدا شاهده اینها به قدرت برسند بلائی سر آزادی بیان و اندیشه بیآورند که روی دستگاه تفتیش عقاید قرون وسطی را سفید کند. علنا و وقیحانه از این جنایت اظهار شادی میکنند و گزارش های کاملا مغرضانه و جهت دار رسانه های مزدور غربی را در تخریب یک اندیشمند باز نشر میدهند!! دیگه دیاثت سیاسی شاخ و دم که ندارد همین است که امثال فرارو و خبرآنلاین نشان میدهند.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    7 1
    سازمان ملل دست خودش تا مفرغ آلوده خون افراد بیگناه در سراسر جهان است
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      2 4
      با این مفرغ نوشتنت اول برو چند کلاس اکابر بعد بیا فضولی کن کارشناس
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    2 6
    دختر دوگین به سرگین تبدیل شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس