پوتین: قتل «داریا دوگین» جنایتی نفرت انگیز و بزدلانه است

رئیس جمهور روسیه امروز با تسلیت مرگ «داریا دوگین» گفت که قتل وی «جنایتی نفرت انگیز و بزدلانه» بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه با انشتار پیامی در اولین واکنش خود به کشته شدن دختر «الکساندر دوگین»؛ این حادثه را «جنایتی بزدلانه» توصیف کرد.

به گزارش المیادین، رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: قتل دختر «الکساندر دوگین» جنایتی نفرت انگیز و بزدلانه است.

در همین ارتباط، سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) ساعاتی پیش اعلام کرد که اوکراین به دنبال قتل فجیع دختر «الکساندر دوگین» فیلسوف مشهور روسیه است.

سازمان امنیت فدرال روسیه در این خصوص اعلام کرد که انفجار خودرو متعلق به داریا دوگین که به مرگ وی منجر شد، از سوی سرویس ویژه امنیتی اوکراین برنامه ریزی و اجرا شده است.

بنا به بیانیه منتشره، این نهاد روسی روسیه به این نتیجه رسیده که سرویس های ویژه اوکراین در پشت قتل داریا دوگین هستند و عامل جنایت وی یک تبعه اوکراینی هستند.

در بیانیه این نهاد امنیتی روسی آمده است که عامل این حادثه «ناتالیا پاولونا ولک» شهروند اوکراینی متولد ۱۹۷۹ است که در ۲۳ ژوئیه امسال به همراه دخترش وارد روسیه شده است. بنا به این بیانیه، در روز حادثه، ولک به همراه [دختر ۱۲ ساله‌اش] در یک جشنواره ادبی و موسیقی شرکت کرد، که «الکساندر دوگین» به عنوان مهمان افتخاری در آن حضور داشت.

سرویس امنیت فدرال روسیه تاکید کرد که اطلاعات خود را به کمیته تحقیق این پرونده منتقل کرده است.

گفته می شود که «ناتالیا پاولونا ولک» آپارتمانی را در همان ساختمانی محل اقامت دوگین، اجاره کرده بود تا اطلاعاتی در مورد سبک زندگی وی به دست آورد.

بنا بر گزارش ها، داریا دوگین، شامگاه شنبه در حال برگشت از یک نمایشگاه بود که ماشینش در نزدیکی روستای «بولشیه ویازیومی» در حومه مسکو منفجر و تکه‌ تکه شد؛ حادثه‌ ای که به نظر می‌ رسد طرحی برای ترور پدرش بود.

الکساندر دوگین یکی از نزدیک ترین مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه است و اغلب به او «مغز رهبر روسیه» و یا «راسپوتین Rasputin» گفته می‌ شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 3
    کار خودته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس