کد خبر 1410396
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت در صورت تایید ردپای اوکراین در ترور «داریا دوگین»، این اقدام تروریسم دولتی کی‌یف خواهد بود.

به گزارش مشرق، در پی مرگ دختر «الکساندر دوگین» از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور روسیه بر اثر انفجار خودرو وی در مسکو، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت اگر دست داشتن اوکراین در مرگ «داریا دوگین» تایید شود، این اقدام تروریسم دولتی خواهد بود.

این دیپلمات روس در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر ردپای اوکراین تایید شود - نسخه‌ای که دنیس پوشیلین رئیس‌ جمهوری خلق دونتسک بیان کرده، (این موضوع) باید توسط مقامات ذیصلاح بررسی شود، بعد باید در مورد سیاست تروریسم دولتی که توسط رژیم کی‌یف اجرا می‌شود صحبت کنیم.

اوایل یکشنبه (۲۱ اوت) کمیته تحقیقات روسیه پس از کشته شدن داریا دوگین دختر ۲۹ ساله الکساندر دوگین فیلسوف سیاسی و تحلیلگر روس در سانحه رانندگی شنبه شب در منطقه مسکو، پرونده جنایی در مورد این قتل را گشود.

به گفته بازرسان، یک وسیله انفجاری در زیر خودروی تویوتا لندکروز که داریا در حال راندن آن بود، جاسازی شده بود. این خودرو با سرعت در حال حرکت بود که حدود ساعت ۲۱:۰۰ شنبه به وقت محلی در منطقه «اودینتسفسکی» در منطقه مسکو منفجر شد.

وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن» دوگین را نویسنده، فیلسوف و چهره‌ای توصیف کرده که اثرگذاری بالایی بر پوتین داشته و از وی به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد کرده است. این ترور در حالی رخ داده که فشارهای همه جانبه کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد.

تشدید فشارهای آمریکا و غرب علیه روسیه کار را به جایی رسانده که «تولسی گابارد» نماینده سابق عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفته بود: «بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی تغییر رژیم در روسیه و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    21 0
    طالب زاده ایشون رو ایران دعوت میکرد. نمی دونستیم انقدر فرد مهمیه.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    19 2
    غربگراهای ایران این همه تروریسم دولتی غرب رو می‌بینند ولی هنوز به خودشون نیومدند که درک بکنند که غرب لیبرال با تروریسم و فاشیسم و فمینیسم و تغییر چهره کریه تروریسم به چهره ای مردم پسند زنده هست. این خانم ترور شده چه گناهی داشته ؟!
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    12 0
    ضمن تسلیت عمیق خود خدمت پروفسور دوگین آن زائر اربعین امام حسین ع برای ایشان و خانواده و بستگان آرزوی صبر و سلامتی داریم و حقیقتا خوشحالیم علیرغم تلاش دشمنان برای هدف قرار دادن وی در یک جرم بارز تروریستی که نمونه آن در عراق و ایران و اینبار در روسیه رخ داده، این اندیشمند آزاده و معتقد در سلامت هستند . طبعا از دولت روسیه انتظار میرود مراقبت از وی را شدت بخشیده و عوامل تروریست را شناسائی و افشا کنند . چه در داخل و یا از خارج مانند اوکراین نفوذ کردند . پیوستگی شان و علت آن دور از ذهن نیست
  • US ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    8 132
    کار خود روسیهاست
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      111 4
      آره چون اربابهای غربیت این کاره هستن توهم زدی
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    7 27
    عاقبت جنگ همینه،بسیار کار عالی انجام دادن،خوشم اومد
    • Omid US ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      7 2
      عاقبت امثال شملرو هم بزودی معلوم میکنیم ، البانی نشین
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 1
    چرا باید اوکراین این یارو رو ترور کنه؟
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    5 3
    حالا حال پدر و مادرهای اوکراینی که در جنگ ظالمانه ای که از نظریه پردازان و تحریک کنندگان شروع شدنش بود را می فهمد.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      4 3
      خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 4
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو پیمان دفاع دسته جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود البته با یک حمله ساختگی طالبان ازبکستان را به رویسیه نزدیکتر کرد
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    خدا رحمتش کنه و قوت بده به پدرش برای مبارزه با صهیونیستم جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس