سردار آزمون: بی‌صبرانه منتظر تقابل با طارمی در لیگ قهرمانان هستم/ می‌خواهیم با مهدی پرچم ایران را بالا ببریم

سردار آزمون ستاره تیم ملی و بایرلورکوزن از همگروه شدن با مهدی طارمی و پورتو در لیگ قهرمانان آسیا ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش مشرق، قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که در این فصل به دلیل در پیش بودن جام جهانی زودتر و از پانزدهم شهریورماه آغاز می‌شود دیروز در مرکز کنگره‌هالیچ استانبول ترکیه برگزار شد و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات رقبای خودشان را شناختند.

اما با توجه به حضور تیم‌های پورتو و بایرلورکوزن در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که مهدی طارمی و سردار آزمون را به عنوان دو مهاجم ملی‌پوش فوتبال ایران در اختیار دارند، بیشتر توجه علاقه‌مندان به فوتبال، به قرعه این دو تیم بود و یکی دیگر از عجایب فوتبال حداقل برای ما ایرانی‌ها در گروهی با حضور این دو تیم شکل گرفت؛

جایی که پورتو به عنوان سرگروه دومین گروه از پات یک بیرون آمد و پس از اینکه اتلتیکو مادرید به عنوان تیم دوم از پات دوم به گروه B اضافه شد، در عین شگفتی نام تیم بایرلورکوزن از پات سوم به گروه دوم رسید تا طی هفته‌های آینده شاهد نبرد مهدی طارمی و سردار آزمون در بالاترین سطح رقابت‌های اروپایی مقابل یکدیگر باشیم. تیم چهارم این گروه هم کلوب بروژ بلژیک است.

این تقابلِ غیر منتظره اروپایی اما در شرایطی شکل گرفته که شاهد رویارویی زوج تیم ملی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اروپا خواهیم بود.

نکته قابل توجه دیگر عملکرد مهدی طارمی و سردار آزمون در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است. سردار آزمون البته به واسطه حضور زودتر  در فوتبال اروپا با روستوف و زنیت موفق به ثبت ۲۱ بازی در این مسابقات شده که ۶ گل و یک پاس گل به نام او ثبت شده و در سوی دیگر مهدی طارمی که سومین فصل حضورش در لیگ قهرمانان را با پورتو تجربه خواهد کرد، تاکنون ۱۲ مرتبه در این رقابت‌ها به میدان رفته که حاصل آن ۳ گل و ۲ پاس گل بوده است.

البته که به نظر می‌رسد اتلتیکو مادرید چهار مسابقه سخت را مقابل آزمون و طارمی پیش رو خواهد داشت؛ چرا که آزمون سابقه گلزنی به قرمز و سفیدپوشان شهر مادرید را دارد و فصل گذشته نیز گل مهدی طارمی به شاگردان سیمئونه با تصمیم جنجالی داور رد شد تا حالا این مربی سرشناس و صاحب سبک فوتبال اروپا برای تکرار افتخارات سال‌های گذشته با تیمش دو دشمن ایرانی در ترکیب دو رقیب اصلی‌اش برای صعود داشته باشد.

سال گذشته پورتو با مهدی طارمی که یک فصل درخشان را در اولین فصل حضور مهاجم ایرانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرده بود، در گروه مرگ مسابقات کنار لیورپول، اتلتیکو مادرید وآث میلان قرار گرفت و با وجود نمایش قابل قبولی که داشت پایین‌تر از لیورپول ۱۸ امتیازی و شاگردان سیمئونه که موفق به کسب ۷ امتیاز شدند؛ با ۵ امتیاز رتبه سوم را بالاتر از آث میلان با چهار امتیاز به خود اختصاص داد و به لیگ اروپا رفت.

بیشتر بخوانید:

طارمی کنار ستارگان لیگ قهرمانان اروپا+ عکس

بایرلورکوزن فصل گذشته در شرایطی که سردار آزمون را در اختیار نداشت در لیگ اروپا توانست در گروه هفتم بالاتر از رئال بتیس، سلتیک و فرتنس واروش با ۱۳ امتیاز به مرحله بعدی برسد ولی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل آتالانتا مغلوب شد و پورتو هم با شکست ۲ بر ۱ مقابل لیون از دور مسابقات کنار رفت.

سردار آزمون: بی‌صبرانه منتظر تقابل با طارمی در لیگ قهرمانان  هستم/ می‌خواهیم با مهدی پرچم ایران را بالا ببریم

حالا پس از یکسال و تغییراتی که در بایرلوزکوزن و پورتو انجام شده، دو تیم رقابت سختی را برای رسیدن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی در گروه دوم مسابقات آغاز خواهند کرد که برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران، مصاف این دو تیم مهمترین دیدارهای این فصل فوتبال اروپا را تشکیل داده است.

بعد از برگزاری قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا و همگروهی یاران طارمی و یاران آزمون ، با سردار تماس گرفتیم تا نظر ستاره تیم ملی را در خصوص تقابل جذاب با طارمی و یارانش جویا شویم.

آزمون در خصوص گروه تیمش در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا گفت : اول باید بگویم که خیلی خوشحالم یکبار دیگر فرصت حضور در این رقابت‌ها را پیدا می‌کنم. چمپیونز لیگ معتبرترین تورنمنت باشگاهی در دنیا است و هر بازیکنی آرزو دارد حضور در این رقابت‌ها را تجربه کند.

در مورد گروهی که در آن قرار گرفتیم باید بگویم اصلا بازی راحت در چمپیونزلیگ وجود ندارد. اتلتیکو چند بار به فینال این بازی‌ها رسیده و یک تیم پرستاره است. پورتو هم قهرمان پرتغال شده و حریف قدرتمندی محسوب می‌شود. ما هم تلاش می‌کنیم تا بهترین نمایش را در این رقابت‌ها داشته باشیم و با کسب نتایج خوب موفق به صعود از گروهمان شویم.

سردار در خصوص تقابل با مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا هم گفت : مهدی از دوستان خوب من است که در تیم ملی با هم همبازی هستیم. مهدی کیفیت بالای خود را در فوتبال اروپا نشان داده و من واقعا از همگروهی با مهدی و پورتو خوشحالم.

اینکه دو لژیونر فوتبال ایران در بالاترین سطح فوتبال اروپا قرار است مقابل هم قرار بگیرند، از نظر من بسیار جذاب است و من بی صبرانه منتظر این بازی هستم. فکر می‌کنم این دیدار برای مردم ایران هم جذاب خواهد بود و امیدوارم هم من و هم مهدی عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشته باشیم و باعث سربلندی ایران شویم.

آزمون در خصوص اینکه لورکوزن شانس صعود به مرحله بعدی را دارد هم گفت: کار سخت است ولی نا امید نیستیم و قطعا ما هم شانس داریم. تلاش می‌کنیم این اتفاق مهم را رقم بزنیم و هوادارانمان را خوشحال کنیم. ضمن اینکه دوست دارم تیم ما و پورتو به همراه هم صعود کنیم تا ایران در مرحله حذفی هم نماینده داشته باشد.

ستاره تیم ملی در پایان در خصوص شروع بد تیمش در این فصل بوندسلیگا و متحمل شدن ۳ شکست در این رقابت‌ها گفت: بله شروع تیم ما اصلا خوب نبود. اشتباهاتی داشتیم که باعث می‌شد خیلی راحت گل بخوریم و البته بدشانسی هم آوردیم که باعث رقم خوردن این نتایج شد. شک نکنید با قدرت برمی‌گردیم و اتفاقات خوبی را در ادامه فصل رقم خواهیم زد

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس