مجلس شورای اسلامی نمره خوبی در قرآن نگرفت

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه نمایندگان مجلس به مسائل فرهنگی به ویژه برنامه‌های قرآنی نپرداخته اند از نقاط ضعف عملکرد یک سال اخیر این نهاد است.

به گزارش مشرق، هفدهمین دوره طرح اسوه با برگزاری افتتاحیه امروز به صورت رسمی آغاز شد و تا ۱۱ شهریور در شهرستان دماوند ادامه خواهد داشت. 

طرح آموزشی-تربیتی اُسوه از سال ۱۳۹۳ توسط جامعه فرهنگی قرآنی عصر و با همکاری شورای عالی قرآن تأسیس شده و درحال حاضر با بیش از ١٢٠ عضو رسمی و افتخاری از بین قاریان و حافظان کل ممتاز نوجوان و جوان به کار خود ادامه می‌دهد.

محمد رشیدی در مراسم افتتاحیه طرح قرآنی اسوه با اشاره به نکات اعجاز لفظی و معنوی قرآن گفت: نه تنها باید حافظ و قاری قرآن بلکه باید مدیر قرآنی تربیت کنیم. آیا در کشور ما تربیت مدیران بر اساس آموزه‌های قرآنی است؟

وی افزود: ما در مورد قرآن نمره خوبی در مجلس نگرفتیم. یعنی همواره به مسائل اقتصادی پرداختیم و از مسایل فرهنگی به ویژه فعالیت‌های قرآنی غافل شدیم. امیدوارم در برنامه هفتم به بودجه فعالیت های قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم. 

نماینده مردم کرمانشاه اضافه کرد: همه اعتبار ما از قرآن است و قرآن هم در دنیا و هم در آخرت به ما اعتبار می دهد.

محمدعلی خواجه پیری پیشکسوت قرآنی و یکی از طراحان طرح اسوه گفت: قرار بود در هر شهرستان و استان این طرح با ایجاد یک مدرسه اجرا شود ولی اجرای چنین طرحی از توان ما خارج بود و دولت های قبلی نیز وارد این میدان نشدند و امیدواریم دولت سیزدهم و آیت الله رییسی که خود اهل قرآن است با همکاری مجلس شورای اسلامی بتوانند این طرح را در سراسر کشور اجرا کنند.

محمدتقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن نیز با ارائه گزارشی گفت: طرح اسوه هر دو سال یک بار از قاریان پسر زیر ۱۲ سال با برگزاری آزمون‌هایی عضو گیری می کند. 

وی ارتقاء فنی قاریان و توجه به ابعاد معنوی و تربیتی را از مهمترین اهداف برگزاری این طرح دانست و گفت: با تلاش های صورت گرفته به بخش هایی از اهداف طرح دست پیدا کرده ایم و در تلاشیم از ظرفیت همین قاریان تربیت شده استفاده کنیم. مثلا برخی از این قاریان به عنوان استاد سطوح پایین تر استفاده می شود.

وی از راهیابی ۲۴ نفر از قاریان و حافظان جدید در این طرح خبر داد.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم درباره یادگیری قرآن در سنین کودکی و نوجوانی مطالب را بیان کرد و گفت: سلام ویژه آیت الله رییسی رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به شما نوجوانان و خانواده هایتان می رسانم.

وی درباره یادگیری مفاهیم قرآنی و توجه به فهم کلام الهی نکاتی را برای قرآن آموزان طرح اسوه بیان کرد.

محمدحسن غفاری از قم عضو جدید طرح اسوه در ابتدای این مراسم به تلاوت سوره تکویر به تقلید از عبدالباسط پرداخت و امیرحسین رحمتی از نخستین اعضای طرح اسوه آیاتی را تلاوت کرد.

محمد حسن پور از اعضای نخستین دوره های طرح اسوه نیز ضمن تلاوت ایاتی از قرآن، بخشی از تواشیح طه فشنی در وصف امام حسین علیه‌السلام را بازخوانی کرد.

میکاییل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا مجیدی مهر رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، منصور قصری زاده مدیر رادیو قرآن و سید محسن دهنوی نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان طرح اسوه تجلیل شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صفر IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 0
    فقط یک مورد بگین از چی نمره خوبی گرفتید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس