کد خبر 1412727
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
موساد

رسانه‌های عبری گزارش دادند که رئیس سازمان جاسوسی موساد، در پی اظهارات درباره ایران و حمله تندش به عملکرد دولت آمریکا در پرونده هسته‌ای توسط نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو توبیخ شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری فاش کردند که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی گفت‌وگویی با «دیوید بارنیا» رئیس موساد داشته و او را به خاطر اظهارات اخیرش در جلسه توجیهی روز پنج‌شنبه توبیخ کرده است؛ چرا که به زعم لاپید، او از دستورالعمل‌های تل‌آویو در مورد ایران تخطی کرده است.

پایگاه خبری «i۲۴» در گزارشی نوشت: واضح بود که بارنیا از الزامات جدید و سیاست‌های تعیین‌شده درخصوص توافق هسته‌ای ایران فراتر رفته و در اظهاراتش حمله تندی علیه ایالات متحده داشته است. بعد از اعتراض لاپید به این موضوع، موساد سعی کرد تا اتهامات علیه بارنیا را کاهش دهد.

پایگاه اینترنتی «وای نت» نیز در گزارشی خبر داد که نخست وزیر کابینه تل‌آویو از بارنیا خواسته است مانند همه طرف‌ها و مقامات اسرائیلی که نظر خود را در مورد موضوع توافق هسته‌ای به رسانه‌ها اعلام می‌کنند، از خط رسمی و سیاست کلی تل‌آویو تبعیت کند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند پیام‌هایی که بارنیا، رئیس موساد در آن نشست‌ها و جلسات بیان کرده، برخلاف دستورات لاپید بوده‌اند. در ادامه این گزارش‌ها، دفتر لاپید مدعی شده است که که آن‌ها موفق شده‌اند نگرش آمریکا را در قبال ایران سخت‌تر کنند و حالا هیچ اطمینانی وجود ندارد که توافقی امضا شود.

این در حالی است که طی روزهای گذشته، رسانه‌های صهیونیستی از ناراحتی لاپید بعد از اظهارات بارانیا و انتقاد شدیدش از عملکرد دولت بایدن در پرونده هسته‌ای با ایران، خبر داده بودند. بارنیا مدعی شده بود که به نظر می‌رسد توافق با توجه به نیازهای آمریکا و ایران اجتناب ناپذیر باشد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گزارش داد که رئیس سازمان جاسوسی این رژیم در ادعاهایی که رسانه‌های عبری‌زبان منتشر کردند با اشاره به اظهارات همیشگی ایران درباره صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود گفت که این توافقی «بسیار بد برای اسرائیل» است و ایالات متحده در حال عجله برای دستیابی به توافقی است که در نهایت بر اساس «دروغ» است.

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» نیز روز گذشته (شنبه) به نقل از رسانه‌های عبری درباره ناراحتی لاپید از اظهارات بارنیا نوشت: «سخنان رئیس موساد به رسانه‌ها، آن‌هم چند روز  پس از کاهش تنش بین طرفین در مورد توافق هسته‌ای ایران، باعث شرمساری اسرائیل در مقابل آمریکا شد».

پایگاه خبری «واللا» نیز در گزارشی در این باره، به ناهماهنگی‌های مقامات تل‌آویو در ارسال پیام به واشنگتن درباره ایران اشاره کرده و نوشت: «دفتر لاپید از توضیحاتی که بارنیا دیروز به خبرنگاران داد تعجب نکرد، اما آنچه تعجب آور شد حمله او به دولت ایالات متحده بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    17 5
    ایران شده کابوس و بازرگان بزرگی که همه دنبالش هستند بازرگانی که همه چیز دارد ازجمله اراده وشجاعت و همگرایی ...من منتظر فروپاشی اسراییل جعلی هستم شک ندارم خیلی زودتر اتفاق می افتاد آنها واقعا اسیر ، فراری ، ومضمحل میشوند ، خواهم دنبال این قوم وحشی است تا آنها را نابودکند
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      3 1
      اشتباه منفی دادم ببخشید
    • ممدو IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 0
      فکر کردی نمی شناسمت آلبانی نشین....؟؟؟
    • ابوالفضل IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 0
      سگ البانی نشین شرف داره به دروغگو ریا کار باز اونا رو تو البانی راه دادن شمارو که تو انگولا هم راه نمیدن
    • هاشمی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 0
      بمیر کثافت البانی نشین تویی جیره خور نجس هر کی انتقاد میکنه البانی بی شرف تو اگه جرات داری بیا وسط ملت این افکار پوسیده خودت را تبلیغ کن ایرانیت ما از شما لاشخورها خیلی بیشتره اسلامیت هم خدا مشخص میکنه نه پاچه لیسی
  • LU ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    4 0
    کلا به مقاله هایی که میدن اعتمادی ندارم چون ممکن قسمتی از بازی روانی باشه.
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 0
      همش سیاه بازیه
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    دروغ نگفته که
  • DE ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    6 0
    چه کلینتون چه اوباما چه بوش پدر و پسر و چه بایدن برنامه ی هسته ای ایران به پیش خواهد رفت چه با توافق چه بدون توافق.
  • نگار IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    خیلی غلط بیجا کرده ایشون که راجع به کشورمون نظر میده
    • مجتبی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 0
      چقدر بی ادبن بی تربیتا
  • یزدان IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    مال شما توبیخ نشد؟چجوریاست
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    شغالای اسقاطی افتادن به جون هم
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    خودشونم میدونن که ایرانیادودشون میکنن
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 2
      فعلا که دنیا رو دارن می چرخونن،به جای تعصب سعی کنیم فرهنگ انسانی رو که بهترین افراد این سرزمین به خاطرش شهید شدن رو تقویت کنیم،وگرنه با این نحوه زندگیمون که فقط تو ادعا و حرف موندیم باعث نابودی خودمون میشیم
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    احتمالا جواب ندادن بایدن در هنگام بسر بردن در تعطیلات به تلفن گانتز به همین مورد برگرده که لاپید متوجه علت شده
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    وقتی اسرائیل نماد هر نوع وابستگی و عزیز دل و پشتیبانی بی چون و چرا از سوی حاکمان صهیونیست بر آمریکا و مجری خواسته آنان قصد اعمال نظری بواسطه نفع خود مطرح میکند و انتظار دارد لحاظ شود چنین نتیجه ای مثل تذکر (تعدیل شده بعنوان عام) که حتما از آمریکا با شدت بالا به رئیس دولت ابلاغ شده گرفته بقیه جای خود دارند حالا چرا چون در دنیای واقعی سیاست و نه در اوهام حساب دو دو تا چهار تاست یعنی علیرغم ادعا و تبلیغ رسانه ای که آمریکای ابر قدرت فلان و فلان متوجه هست قدرت ایران در کجاست و قصد ندارد خود را درگیر و آسیب ببیند شما فقط انتظارات جمع ترامپ و بی همان پمپئو و آن دوازده سیزده بند خواسته ها و نتانیاهو و بن سلمان که از هجوم به ایران سخن میراند و تصور بر تسلیم ایران و قبول تمامی شروط داشتند را در نظر داشته باشید همین عدم توفیق در همین موضوع با وجود همه گونه فشار و بر عکس توفیقات ایران و محور مقاومت بخوبی حکایت از قدرت ایران دارد بغیر از مباحث هسته ای و اتفاقات در فلسطین و لبنان راجع به میدان گازی و روند اقتصاد دنیا و جنگ اوکراین و نزدیک تر شدن روسیه و ایران و چین و هند که در چابهار دوباره فعال شده و شصت درصد انرژی مورد نیاز از این منطقه تحت نظر صادر میشود و امثالهم نشان از اهمیت بیشتر از قبل نقش ایران در حال و آینده دارد در اشل بزرگ آمریکا اینها را محاسبه میکند پس به امثال رئیس موساد میگویند خفه شو تو مو یا خود را میبینی ما پیچش مو بیچاره مزدوران و مواجب بگیران آشنا برای ما که نظاره گر اوضاع رفیق و برنامه ریز خود رئیس موساد و هیئت حاکمه اسرائیل هستند و ناراحت و عصبی میشوند که برای لرزش دست شان اصلا خوب نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس