کد خبر 1412798
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
لاپید: با توافق هسته‌ای مقابله می‌کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی در ادامه تحرکات خود برای کارشکنی در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که این رژیم با توافق هسته‌ای مقابله می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در سخنانی در تلاش برای سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات احیای برجام اظهار کرد: اسرائیل با تمام قدرت خود با توافق هسته‌ای میان کشورهای بزرگ و ایران مقابله خواهد کرد.

وی گفت: اما این مقابله بدون وارد کردن آسیب به روابط راهبردی با آمریکا خواهد بود.

لاپید ادامه داد: امضای توافق هسته ای با ایران، برای اسرائیل الزام‌آور نیست و ما هر کاری که در توان داریم برای حفظ امنیت خود انجام خواهیم داد. 

وی با بیان اینکه سازمان جاسوسی موساد و ارتش رژیم صهیونیستی دستوراتی در راستای آماده شدن برای همه سناریوهای مربوط به ایران دریافت کردند، افزود: «ما از توافق هسته‌ایی حمایت می‌کنیم که کنترل ایران را تشدید کرده و با برنامه موشک‌های بالستیک آن مقابله می‌کند».

وی تاکید کرد: به واشنگتن اطلاع داده‌ایم که توافق هسته‌ای با اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سفرش به اسرائیل همخوانی ندارد.

سران رژیم صهیونیستی با اذعان به برخورداری ایران از دانش هسته‌ای و نیز احتمال دستیابی به یک توافق با ایران، بار دیگر در سایه اختلاف‌نظرهای خود به تکاپو افتاده‌اند تا شاید بتوانند بر این روند تاثیر بگذارند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» امروز نوشت: یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل قرار است با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای ایران گفت و گو کند.

این رسانه به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که دیدار لاپید و بایدن بعد از سخنرانی بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۰ سپتامبر برگزار شود.

بر اساس اعلام کارشناسان سیاسی یکی از دلایل مهم خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا از برجام فشارهای رژیم صهیونیستی و لابی آن در آمریکا بوده است.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز  ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

واشنگتن به تازگی به طور رسمی به اظهارات تهران در مورد متن پیش‌نویس پاسخ داده و اعلام کرد که همچنان پاره‌ای مسائل به صورت حل نشده باقی مانده است.

در آخرین تحول ناصر کنعانی امروز (یکشنبه)  در پاسخ به سوالی در مورد اینکه جمهوری اسلامی ایران چه زمانی پاسخ آمریکایی‌ها را ارسال خواهد، گفت: موضوع پاسخ طرف آمریکایی در جلسات تخصصی و کارشناسی در حال بررسی است، زمان مشخصی را نمی‌توانم اعلام کنم برای اینکه بگویم چه زمانی پاسخ ایران داده خواهد شد اما در اولین فرصتی که جمع‌بندی شکل بگیرد و جزئیات بررسی شود این پاسخ داده خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 0
    شاید تقدیر الاهی بر این قرار گرفته است که برجام بی فرجام سرانجامش نابودی قطعی با بلاهت و حماقت دولت یانکیستان باشد ولو غربگدایان ایران را خوش نیاید!!!
  • هوشنگ IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    هی رفیق یکی از اون موشک اتمی ات رو بفرست ببینم ترقه است یا واقعا بمبه هدف کجاست ؟ بفرست تهران باشه
  • هوشنگ IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 3
    یه سوال اگر روزی اسراییل موشک اتمی به تهران بزنه شماها چه کار می کنید ؟ در نظر بگیرین یک موشک اتمی چه بلای سر تهران میاره واکنش شما چیه ؟
    • سید IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      4 0
      چنان با موشکباران اسرائیلت را شخم بزنیم که فرصتی برای گریز از راه شناکردن هم نیابی!!!!
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    ایران باید از از اظهارات لاپید استقبال کند چراکه اظهارات وی صحه گذاشتن بر سیاست ایران در برابر رژیمی است که نامشروع است وبر اساس زور وترور پایه گذاری شده وبرخلاف هنجارهای جامعه بین المللی عمل میکند
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    ایران باید از از اظهارات لاپید استقبال کند چراکه اظهارات وی صحه گذاشتن بر سیاست ایران در برابر رژیمی است که نامشروع است وبر اساس زور وترور پایه گذاری شده وبرخلاف هنجارهای جامعه بین المللی عمل میکند
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    ایران باید از از اظهارات لاپید استقبال کند چراکه اظهارات وی صحه گذاشتن بر سیاست ایران در برابر رژیمی است که نامشروع است وبر اساس زور وترور پایه گذاری شده وبرخلاف هنجارهای جامعه بین المللی عمل میکند
  • هوشنگ IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    اگر روزی اسرائیل را خشمگین کنید هواپیما مسافری ما را با سامانه فوق پیشرفته گنبد آهنین بزنه فاجعه وحشتناکی درست کنه چکار می کنید ؟ شک ندارم ایمان قوی دارم مثل همیشه محکوم می کنید عمل نمی کنید
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس