کد خبر 1413467
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
عراق

پس از سخنرانی رهبر جریان صدر و تعیین ضرب‌الاجلی یک‌ساعته برای خروج حامیان این جریان از منطقه سبز بغداد، رسانه‌های عراقی از خروج هواداران جریان صدر از منطقه سبز بغداد خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند که پس از ضرب‌الاجل «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، حامیان این جریان در حال ترک منطقه سبز هستند.

پایگاه خبری «شفق نیوز» و دیگر منابع خبری عراق با انتشار تصاویری گزارش دادند که حامیان جریان صدر در حال خروج از منطقه سبز بغداد هستند.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق، لحظاتی پیش با حضور در یک نشست خبری در محل اقامتش در نجف اشرف، به ناآرامی‌ها و درگیری‌های خونین دیروز و امروز در عراق واکنش نشان داد.

رهبر جریان صدر در این کنفرانس اعلام کرد: «من از آنچه در عراق اتفاق می‌افتد، بسیار ناراحتم. از ملت عراق عذرخواهی می‌کنم. تنها متضرر اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، عراقی‌ها هستند. وطن امروز اسیر فساد و خشونت است.»

وی در ادامه سخنانش با تعیین ضرب‌الاجلی یک‌ساعته خواستار خروج حامیان خود از منطقه سبز بغداد شد و گفت: « اگر در عرض ۶۰ دقیقه خارج نشوید، از جریان صدر خارج خواهم شد.»

روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات در عراق وا داشته و این افراد تا پیش از سخنرانی امروز رهبر جریان صدر با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس