کد خبر 1413523
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
پایان تحصن حامیان چارچوب هماهنگی در بغداد

به دنبال بازگشت آرامش به عراق درپی خروج حامیان جریان صدر از منطقه سبز در مرکز بغداد، چارچوب هماهنگی شیعی نیز پایان تحصن حامیان خود در این شهر را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، کمیته سازماندهی تظاهرات چارچوب هماهنگی شیعی عراق امروز در بیانیه‌ای پایان تحصن حامیان این چارچوب در نزدیکی پل "المعلق" در مرکز بغداد را اعلام کرد.

در این بیانیه ضمن تشکر و قدردانی از تحصن کنندگان، از آنها خواسته شده است که به خانه‌هایشان بازگردند.

کمیته سازماندهی تظاهرات چارچوب هماهنگی شیعی در ادامه از نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق نیز تشکر و قدردانی کرد.

در همین حال، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق نیز دستور بازگشایی پل المعلق برای تردد خودروها را صادر کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که حامیان جریان صدر درپی درخواست مقتدی صدر رهبر این جریان برای خروج از منطقه سبز بغداد، خروج از این منطقه را آغاز کردند.

حامیان صدر پس از آن خروج از منطقه سبز بغداد را آغاز کردند که رهبر این جریان در کنفرانس مطبوعاتی در نجف اشرف از ملت عراق بابت اتفاقات پیش آمده معذرت‌خواهی کرد و از هوادارانش خواست تا اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد را ترک کنند.

 مقتدی صدر در ادامه سخنان خود خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: «در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از جریان صدر تبری می‌جویم.»

وی تأکید کرد: جریان صدر یک ساختار منضبط و مطیع است و اگر تا یک ساعت دیگر همه از منطقه سبز عقب‌نشینی نکنند، من اعلام برائت می‌کنم و اگر اطاعت نکنند، موضعی دیگر خواهم گرفت.

رهبر جریان صدر عراق افزود: من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.

مقتدی صدر گفت که صرف‌نظر از اینکه چه کسی این فتنه را آغاز کرده، من از مردم عراق بابت اتفاقاتی که افتاده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی کناره گیری و عزلت خود از سیاست را نهایی و حتمی دانست و خطاب به هوادارانش در منطقه سبز بغداد افزود: عقب نشینی کنید و من دیگر حتی تظاهرات مسالمت آمیز نمی‌خواهم.

دوشنبه حامیان جریان صدر درپی اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از دنیای سیاست اقدام به یورش به کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق در منطقه سبز بغداد کردند و "طبق گزارش‌های غیر رسمی طی درگیری در این منطقه دستکم ۳۰ نفر کشته و ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس