کد خبر 1413791
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر به ژاپن، یک توافق همکاری امنیتی دوجانبه با توکیو امضا کرد.

به گزارش مشرق، در جریان سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ژاپن، تل‌آویو و توکیو، روز گذشته یک توافق همکاری امنیتی دوجانبه امضا کردند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که گانتز با «هامادا یاسوکازو» وزیر دفاع ژاپن یک توافق همکاری امضا کرده است و این توافق، به تقویت «همکاری نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و استراتژیک» بین دو طرف منجر خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، وزیر دفاع ژاپن و گانتز پیش از امضای این توافقنامه، یک گفت‌وگوی راهبردی امضا کردند. پس از پایان این گفت‌وگو، دو وزیر یادداشت همکاری امنیتی امضا کردند که دو طرف را قادر می‌سازد تا «همکاری های دفاعی، راهبردی و نظامی» را توسعه دهند.

در این بیانیه به نقل از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آمده است: «ژاپن و اسرائیل هدف مشترکی دارند که آن دفاع از امنیت ما و تلاش برای دستیابی به صلح و ثبات است».

وی افزود: «همکاری رژیم اسرائیل و ژاپن در توسعه فناوری و تبادل دانش ما را قادر می‌سازد به دیدگاه مشترک خود دست یابیم و اسرائیل را به سمت ثبات، رفاه و صلح بیشتر پیش ببریم».

گانتز، دوشنبه پیش، سفر خود به ژاپن را آغاز کرد. او نخستین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است که طی یک دهه اخیر به این کشور به منظور «ایجاد یک چارچوب برای همکاری دفاعی بیشتر و تقویت روابط راهبردی» سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر به ژاپن تاکنون با مشاور امنیت ملی و دبیر ارشد کابینه و وزیر دفاع این کشور دیدار کرده است.

به نوشته عرب ۴۸، سفر گانتز به توکیو به مناسبت گذشت هفتاد سال از روابط دیپلماتیک میان دو طرف صورت گرفته است. در مراسم امضای یادداشت همکاری امنیتی با ژاپن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار اتهامات علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت که اطمینان ندارد که «آیا توافق هسته‌ای احیا خواهد شد یا خیر».

وی افزود که در جریان سفر اخیرش به واشنگتن با مقامات مسئول آمریکا درباره «شکاف‌ها و ضعف‌های فراوان موجود در این توافق» رایزنی کرده است.

گانتز با تاکید بر لزوم عدم اغماض و تساهل در قبال ایران مدعی شد: «ایران نظم جهانی و ثبات منطقه را به چالش می‌کشد و تهدیدی برای اسرائیل تلقی می‌شود».

رژیم صهیونیستی و واشنگتن از مدت‌ها قبل همکاری با یکدیگر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را در دستور قرار داده‌اند. کارشناسان اختلافاتی که دو طرف گاهاً در خصوص مذاکرات با ایران ابراز می‌کنند را بخشی از تقسیم کار آن‌ها برای فشار بر ایران و وادار کردن تهران به اعطای امتیازات در گفت‌وگوها می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    تا زمانی که یهود به حیات خود ادامه میدهد جهان رنگ آرامش را نخواهد دید.متاسفانه یهود با سرمایه های فراوان خود تمام دنیا را زیر سلطه خود در آورده .
    • ...... IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 0
      اين خزئبلات پايگاهي وممبري موجب نابودي عمر ميليونها ايراني و هدر رفت ثروت يك مملكت شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس