کد خبر 1414448
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
اختصاصی؛ در ملاقات تاج و اسکوچیچ چه گذشت؟

دیدار مهدی تاج و دراگان اسکوچیچ در حاشیه مراسم تور جهانی کوتاه و مختصر و مفید بود.

به گزارش مشرق، این اولین ملاقات این دو چهره خبرساز فوتبال ایران پس از یکی دو هفته خبرسازی پیرامون احتمالا بالای برکناری دراگان اسکوچیچ و جایگزینی مربی دیگری به جای وی بود.
از شواهد امر این طور بر می‌آید که فدراسیون جدید به طور جدی به دنبال تغییر اسکوچیچ است و احتمال کمی وجود دارد که این اتفاق رخ ندهد و با وجود همه مخالفت‌ها و نهی‌ها از گوشه و کنار، افرادی در تیم مدیریتی تاج هستند که این مسئله را با شدت دنبال می‌کنند.

یکی از نشانه‌ها حضور چندساعته احسان حاج‌صفی در ایران برای رای دادن و شرکت در مجمع فدراسیون فوتبال بود که نشان‌دهنده صحبت‌های قبلی برای انداختن رای مدنظر در صندوق بود والا دلیلی نداشت که حاج‌صفی این مسیر را برای تسلیم تنها یک رای در صندوق به تهران بیاید و برود.
و از آنجایی که حاج‌صفی در فهرست بازیکنانی نیست که نسبت به کادر فنی تیم ملی درگیر موضع‌گیری‌های اینستاگرامی شده، هیچ بعید نیست که این تغییر بخشی از پازلی باشد که از پیش تعیین شده است.

این مهم‌ترین و پرسروصداترین تصمیمی است که تاج در روزهای آینده خواهد گرفت. چه بخواهد اسکوچیچ را برکنار کرده و مربی دیگری برجای او بنشاند، چه بخواهد از سرمربی فعلی تیم ملی حمایت کرده و او را محکم سر جایش نگه دارد.

نکته مهم اینکه تاج در صحبت‌های بعد از انتخابات و پیروزی در مجمع به هیچ‌وجه اظهار نظری در مورد اسکوچیچ نکرد و حتی زمانی که خبرنگاران از وی در مورد تصمیمش پیرامون آینده تیم ملی سوال کردند، گفت در این مورد صحبت نمی‌کند. برخلاف مهدی محمدنبی، نایب‌رییس فدراسیون که مثلا دیروز در گفتگو با خبرنگاران این سوال را مطرح کرد که مگر قرار است کادرفنی تیم ملی تغییر کند تا به این ترتیب بتواند از شر این سوال همیشگ خلاص شود.

در ملاقات تاج و اسکوچیچ چه گذشت؟
نکته اینکه در مراسم دیروز که تاج و اسکوچیچ در ردیف سوم مدعوین نشسته بود، برای لحظاتی رودرروی یک‌دیگر قرار گرفتند و تاج برخورد گرمی با اسکوچیچ داشت اما این ملاقات بیشتر از یک احوال‌پرسی ساده نبود درحالی که به نظر نبی که سابقه کار یک‌سره با اسکوچیچ دارد، چندان برخورد گرمی با این سرمربی کروات نکرد.

تاج و اسکوچیچ درحالی که این شرایط وجود داشت که در حاشیه مراسم صحبت بیشتری با هم داشته باشند، دیگر بیشتر از این به سمت هم نرفتند.
برای اسکوچیچ که چندان جالب نبود که بخواهد سر صحبت را با رییس جدید فدراسیون باز کند و تاج هم بیشتر خودش را مشغول سایر میهمانان کرد تا وقت بگذرد و از در خروجی برج میلاد به سمت دفترش خارج شود.

در این شرایط صحبت‌های مخالفت‌آمیز با تغییر در سرمربی تیم ملی و استخدام کارلوس کی‌روش در برنامه فوتبال برتر ممکن است اتفاقا به ضرر اسکوچیچ تمام شده و تاج را در آوردن سرمربی تیم ملی مصرتر کند. البته به نظر می‌رسید که رییس جدید فدراسیون در کمپین انتخاباتی به این دلیل در مورد کی‌روش صحبت می‌کرد که نظر بخشی از هواداران فوتبال را به سمت خود جلب کند.

کمااینکه حالا نیز مدافعان او بیشتر از طیفی هستند که به کی‌روش علاقه دارند یا در مخالفت با اسکوچیچ کوشا هستند.

در ملاقات تاج و اسکوچیچ چه گذشت؟
در عین حال خود اسکو هم که فعلا کارهایش را برای اردوی اتریش پیش می‌برد، می‌داند که ماراتن بقایش در تیم ملی به نقطه انتهایی نزدیک می‌شود و همه احتمالاتی که او را در سمت خود نگه داشته بود ممکن است ناگهان او را با حکم برکناری تنها بگذارد.

او که با وجود تمام صحبت‌ها و مسائل و توصیه‌ها حاضر نشد از سمت خود استعفا دهد، ممکن است به فدراسیون فوتبال فراخوانده شده و در مورد آینده با او به گفتگو بپردازند.
در هرصورت مهم‌تر از هرچیز این است که فدراسیون به صورت قطعی و نهایی در مورد نیمکت تیم ملی تصمیم بگیرد، چه با اسکوچیچ و چه بدون او.
اگر قرار باشد اردوی اتریش نیز با این شرایط برگزار شود که نتایج این دو مسابقه ضامن بقای اسکوچیچ باشند، ممکن است دوباره اتفاقات قبلی در تیم ملی تکرار شود.

با این‌حال با حضور تاج و نشستن او روی صندلی ریاست این انتظار وجود دارد که فضای پیرامون تیم ملی بهبود یافته و شرایط امن‌تری برای سرمربی تیم ملی(هرکس که باشد) ایجاد بشود و بحث‌های گذشته و مربوط به بازیکنان آرام‌آرام از اردو رخت بربندد.

همه این‌ها شایعات و احتمالاتی است که آینده را رقم خواهند زد و به نظر می‌رسد ساعت شنی پایان کار دراگان در ایران آخرین دانه‌هایش را به قسمت پایینی هل می‌دهد مگر آنکه ناگهان جمع‌بندی فدراسیون فوتبال به برگرداندن این ساعت و شروع مجدد کادرفنی فعلی تیم ملی باشد.

نکته مهم این است که اسکوچیچ حامی عجیب و غریب و قدرتمندی ندارد. اگرچه عده‌ای از اعضای هیئت رییسه با تغییرات مخالف‌اند اما اگر تصمیم تاج به تغییر باشد، سنبه او پرزورتر از بقیه خواهد بود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    7 1
    اسکوچیچ و کیروش بهانست...مهم درصد قرارداد مربی خارجی گرونقیمته که باید سور و سات زندگی خونواده سنگپائیان تو غربت اسپانیا و دار و دستش تو ایران رو فراهم کنه
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 1
    رئیس با حکمت و درایت و مقاومت فقط تاج . حاضرم شرط ببندم با ریاست تاج ما نه تنها انگلیس و آآمریکا را 10 بر صفر میبریم بلکه جام جهانی را هم به ایران می آوریم. میگید نه نگاه کنید. اگر بردیم همه شما را برای صرف شام به منزل ویلموتس دعوت میکنم. اگر باختیم ویلموتس حق دارد علیه ما شکایت کرده و ما موظفیم رستوران ماکسیم پاریس را به نامش بزنیم.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    ویرا در بازی بااسترالیا دست به روح وروان بازیکنان زد وبرد . اومیدانست فرصتی نداشته است پس به بازیکنان گفت : هرطور که میخواهید بازی کنید اما فقط روی زمین بازی کنید ! این مربی پخته باهمین جملات تیم را روانه زمین کرد وبعدتیم ایران دووگل ازراه زمین زد ! ویرا کاری کردکارستان اما بازهم کسانی پیدا شدند که بگویند اوکراین نکرده است . باهلیکوپتر از آسمان وارد ورزشگاه آزادی شد اما او برای همیشه نامش را جاودانه کرد هرچند جلالی از آمریکا آمد ! هیچ کس اورا نمی شناخت ! اسکوچیچ هم مثل او مردشریفی است . اومیرود امانامش میماند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس