پرتاب ماهواره‌ی خیام با پرتابگر سایوز - نمایه

یک نشریه آمریکایی می‌نویسد: موشک‌های ایران پیشاپیش تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل بودند. اکنون خبر بد برای اسرائیلی‌ها این است که تهران و مسکو ممکن است به‌زودی مشترکاً دست به ساخت موشک بزنند.

سرویس جهان مشرق - ایران و روسیه طی ماه‌های اخیر، همکاری‌های سیاسی-اقتصادی-نظامی خود را گسترش داده‌اند. در این میان، همکاری‌های نظامی دو کشور، با تمرکز روی حوزه‌ی هوافضا، جهش محسوسی کرده است؛ از فروش پهپادهای ایرانی به روسیه، تا پرتاب ماهواره‌ی ایرانی «خیام» توسط پرتابگر «سایوز» روسیه، و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی فروش جنگنده‌های سوخو-۳۵ به ایران. علاوه بر آمریکا، یکی از بازیگرانی که با دقت و نگرانی این همکاری‌ها را زیر نظر دارد، رژیم صهیونیستی است.

پهپاد در ازای سوخو-۳۵/ گمانه‌زنی‌ها درباره معامله تسلیحاتی میان ایران و روسیه/ چشم روسیه دنبال کدام پرنده‌های ایرانی است؟ +عکس و فیلم

 یک فروند «شاهد-۱۹۱ صاعقه ۲» در نمایشگاه «اقتدار ۴۰». صاعقه یکی از پهپادهای ساخت ایران است که طبق گزارش‌های رسانه‌ای، چشم روس‌ها را گرفته است. (+)

معرفی «پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳»؛ یکی از شهرهای پهپادی متعدد ارتش جمهوری اسلامی ایران در عمق زمین و زیر کوه [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› پهپاد در ازای سوخو-۳۵/ معامله تسلیحاتی احتمالی میان ایران و روسیه

›› روابط ایران با «بریکس» : غولی که به جنگ غرب برخاسته

نشریه‌ی آمریکایی «۱۹۴۵» اخیراً طی گزارشی تحت عنوان «موشک‌های ایران: تهدیدی واقعی برای اسرائیل؟ [۱]» به موضوع پیامدهای تقویت همکاری‌ها میان تهران و مسکو برای ظرفیت‌های موشکی ایران و تهدید آن‌ها برای امنیت و موجودیت رژیم صهیونیستی پرداخته است. «مایا کارلین[۲]» دبیر حوزه‌ی دفاعی خاورمیانه در «۱۹۴۵» و نویسنده‌ی این گزارش، که تحلیلگر اندیشکده‌ی آمریکایی جناح راستی افراطی و ضداسلامی[۳] «مرکز سیاست امنیتی» [۴] مستقر در واشینگتن، نیز هست، اذعان می‌کند که موشک‌های ایران پیشاپیش تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل به شمار می‌آیند.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

بخشی از زرادخانه‌ی موشکی ایران و برد آن‌ها تا ماه آوریل سال ۲۰۲۰ به گزارش اندیشکده‌ی آمریکایی «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل». ایران بخش قابل‌توجهی از دشمنان و رقبای منطقه‌ایش و همچنین امکانات نظامی آمریکایی‌ها را زیر برد موشک‌های خود دارد. شماری از موشک‌های ایران توان هدف قرار دادن تمامی نقاط حاشیه‌ی خلیج فارس و همچنین فلسطین اشغالی، و حتی بخش‌هایی از شرق و جنوب شرقی اروپا را دارند.  (+)

کارلین که مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته‌ی مبارزه با تروریسم و امنیت داخلی از «دانشکده‌ی حکومت‌داری لادر» در دانشگاه «رایشمن» در شهر «هرتسلیا» در مرکز فلسطین اشغالی، گرفته و مدتی نیز محقق «مؤسسه‌ی بین‌المللی ضدتروریسم» در تل‌آویو بوده[۵]، و در گزارش خود از عبارت‌های کاملاً جهت‌دار «کشور یهودی» و «دولت یهودی» برای اشاره به اسرائیل استفاده نموده، پیش‌بینی می‌کند تداوم و تقویت همکاری‌ها میان ایران و روسیه، به‌ویژه در حوزه‌ی ساخت موشک، خبر بدی برای اسرائیلی‌ها خواهد بود. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ترجمه‌ی گزارش نشریه‌ی «۱۹۴۵» است.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

نمونه‌هایی از موشک‌های بالستیک ایران در معرض دید عموم در میدان «بهارستان» تهران در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷. کارشناسان غربی متفق‌القول هستند که ایران وسیع‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه‌ی موشکی خاورمیانه را در اختیار دارد که شامل هزاران موشک بالستیک و کروز می‌شود. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› اعتراف مقام سابق رژیم صهیونیستی: جمهوری اسلامی دشمن شکست‌ناپذیر اسرائیل است


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های محافل رسانه‌ای-اندیشکده‌ای بین‌المللی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


شکی نیست که رفتارهای تنش‌آفرین ایران طی تابستان امسال به اوج خود رسیده‌اند. سازماندهی نقشه‌های ترور، تهدید به منفجر کردن نیویورک[۶] [اشاره به مطلبی در یک کانال تلگرامی درباره‌ی این‌که ایران «یک گام» با ساخت یک سلاح هسته‌ای فاصله دارد که می‌تواند «نیویورک را تبدیل به مخروبه و جهنم» کند]، و پرتاب فضاپیمای [ماهواره‌ی] جدید با همکاری روسیه تنها چند نمونه‌ی اخیر از لفاظی‌ها و اقدامات خطرناک این رژیم هستند. در واکنش به رفتارهای جمهوری اسلامی ایران، آمریکا به همراه متحدانش در خلیج [فارس] و اسرائیل، روابط میان خودشان را برای ایجاد یک محور نیرومندتر علیه تهران تقویت کرده‌اند. با توجه به گسترش زرادخانه‌ی موشکی ایران، این ائتلاف غیررسمی به طور خاص تشکیل یک پدافند هوایی منسجم را در اولویت اهدافش قرار داده است. ادعای رژیم ایران مبنی بر این‌که زرادخانه‌ی روبه‌گسترش موشکی‌اش صرفاً نقش یک عامل بازدارنده را دارد، در بهترین حالت، محل تردید است، و همین مسئله توانایی این رژیم برای هدف قرار دادن دشمن اصلی‌اش، یعنی اسرائیل، را نگران‌کننده‌تر می‌کند.

گندم، پهپاد و ماهواره؛ هشدار وال‌استریت‌ژورنال درباره‌ی گسترش روابط ایران و روسیه +عکس و فیلم

پرتاب ماهواره‌ی ایرانی «خیام» با پرتابگر «سایوز-۲/۱بی» روسیه. در تصویر بزرگ‌تر، پرچم ایران روی کلاهک پرتابه و پرچم روسیه چسبیده به زیر کلاهک، روی بدنه‌ی راکت، قابل‌مشاهده است. منابع غربی، همکاری فضایی ایران و روسیه را یکی از جنبه‌های «خطرناک» و «نگران‌کننده» در گسترش تعاملات میان دو کشور می‌دانند.  (+)

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

بخشی از زرادخانه‌ی راکت‌های غیرهدایت‌شونده‌ی متعلق به گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه‌ی نظامی حماس، که به صورت بومی با کمک خارجی، تولید (ستون راست) یا از خارج از نوار غزه تهیه (ستون چپ) شده‌اند. گروه‌های همسو با ایران از درون فلسطین به‌راحتی می‌توانند نقاط مختلف فلسطین اشغالی را هدف راکت‌های خود قرار دهند. حال اگر این گروه‌ها، موشک‌های هدایت‌شونده داشته باشند، چه می‌شود؟  (+)

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

بخشی از زرادخانه‌ی راکت‌های غیرهدایت‌شونده‌ی متعلق به گردان‌های «قدس» شاخه‌ی نظامی جهاد اسلامی فلسطین، که به صورت بومی با کمک خارجی، تولید (ستون راست)، به صورت بومی، تقویت (ستون چپ، بالا)، و یا از خارج از نوار غزه تهیه (ستون چپ، پایین) شده‌اند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› وال‌استریت‌ژورنال: سفر خاورمیانه‌ای بایدن بدتر از آبروریزی بود

›› هزینه‌های کوچ از خاورمیانه/ متحدان آمریکا در بحران اوکراین طرف روسیه هستند

ماه ژوئن، عبدالله دوم، پادشاه حکومت هاشمی اردن، اعلام کرد از ایجاد یک اتحاد نظامی [علیه ایران در خاورمیانه]، مشابه «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو)، حمایت خواهد کرد[۷]. این موضع غافلگیرکننده، نشان‌دهنده‌ی تغییر چینش اتحادها در منطقه است. اردن، به همراه تعدادی از همسایگان عربش، در تلاش مشترک برای بازدارندگی مقابل ایران و فعالیت‌های شرورانه‌ی منطقه‌ایش حتی شروع به همکاری علنی‌تر با دولت یهودی کرده‌اند. پیش از بیانیه‌ی ملک عبدالله [پادشاه اردن]، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، اعلام کرده بود دولت یهودی به یک شبکه‌ی پدافندی تحت رهبری آمریکا، موسوم به «اتحاد پدافندی خاورمیانه» [که به «ناتوی خاورمیانه[۸]» یا «ناتوی عربی[۹]» شهرت پیدا کرده] پیوسته است[۱۰]. به نظر می‌رسد این تلاش‌ها در ماه گذشته‌ی میلادی [آگوست ۲۰۲۲] و زمانی به ثمر نشستند که به گفته‌ی وزارت خارجه آمریکا، هم امارات و هم عربستان از واشینگتن درخواست موشک پدافند «تاد» («پدافند مرحله‌ی پایانی ارتفاع بالا[۱۱]») و موشک «جم-تی» («موشک بالستیک تاکتیکی هدایت پیشرفته[۱۲]») برای پدافند پاتریوت کردند[۱۳].

«بحرین ممکن است در حمله‌ی نظامی به ایران شرکت کند.» بخشی از مصاحبه‌ی «عبدالله بن احمد بن عبدالله آل‌خلیفه» معاون امور سیاسی وزیر خارجه‌ی بحرین، در حاشیه‌ی «انجمن امنیتی اسپن» [جزئیات بیش‌تر]. [دانلود]

 

توضیحات «ویلیام برنز» رئیس سی‌آی‌ای، در کنفرانس «انجمن امنیتی اَسپِن» وابسته به اندیشکده‌ی آمریکایی «مؤسسه‌ی اَسپِن» درباره‌ی فروش پهپادهای ایرانی به روسیه [جزئیات بیش‌تر[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› تغییر یارکشی‌ها در خلیج فارس/ اعراب دارند ایران را جایگزین آمریکا می‌کنند

›› سفر پوتین به تهران و ارسال پهپاد به روسیه/ ایران در کانون توجه «انجمن امنیتی اسپن»

این واقعیت که کشورهایی که مدت‌ها از همکاری علنی با دولت یهودی امتناع کرده‌اند، یک‌باره دارند موضع‌شان را معکوس می‌کنند، نشان‌دهنده‌ی تهدید فزاینده‌ای است که از سوی ایران با آن مواجه هستند. اگرچه نیروهای نیابتی تهران مکرراً در سرتاسر منطقه اقدام به حملات پرتابی [راکتی، موشکی و پهپادی] می‌کنند، اما اسرائیل همچنان هدف اصلی رژیم ایران است. در حقیقت، حزب‌الله، نیروی نیابتی تروریستی ایران که در لبنان مستقر است، خودش را نیروی مقاومت مقابل دولت یهودی توصیف می‌کند و وعده داده که موجودیت اسرائیل را از میان ببرد. همزمان، آرمان اعلام‌شده‌ی ایران درباره‌ی نابود کردن اسرائیل، با گسترش زرادخانه‌ی موشکی و تهدیدهای مداوم این کشور تکمیل می‌شود.  

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

سربازان اسرائیلی، ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۶، در جریان مانور مشترک «جونیپر کبرا» میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پایگاه هوایی «ختسور» متعلق به نیروی هوایی این رژیم در مرکز فلسطین اشغالی، از کنار یک پدافند هوایی اسرائیلی «گنبد آهنین» (چپ)، یک پدافند موشکی آمریکایی «ام‌آی‌ام-۱۰۴ پاتریوت» (وسط)، و چند فروند موشک ضدبالستیک آمریکایی-اسرائیلی «پیکان ۳» (راست) رد می‌شوند. مانور جونیپر کبرا هر دو سال یک بار با هدف تقویت آمادگی اسرائیل برای مقابله با حملات بالستیک احتمالی از سوی ایران و ایجاد هماهنگی بیش‌تر میان ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود. (+)

پهپاد در ازای سوخو-۳۵/ گمانه‌زنی‌ها درباره معامله تسلیحاتی میان ایران و روسیه/ چشم روسیه دنبال کدام پرنده‌های ایرانی است؟ +عکس و فیلم

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۸ قطعه‌ای را در دست دارد که ادعا می‌کند متعلق به یک فروند پهپاد «شاهد-۱۹۱ صاعقه ۲» ساخت ایران است. سال ۲۰۱۸، رسانه‌ها خبر دادند یک پهپاد صاعقه‌ی ایرانی موفق شده تا عمق آسمان فلسطین اشغالی نفوذ کند، بدون این‌که پدافند رژیم صهیونیستی موفق به شناسایی یا سرنگونی آن شود.  (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› جاده تهران-بیروت؛ مقاومت مسیر لجستیک محور مقاومت برابر تحریم و بمباران

›› ریاست‌جمهوری رئیسی و خون تازه در رگ‌های محور مقاومت

ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده‌ی وقت مقر فرماندهی مرکزی آمریکا [«سنت‌کام»]، ماه مارس، مفصلاً توضیح داد که بخش زیادی از ۳۰۰۰ موشک بالستیک ایران، برد کافی برای رسیدن به کشور یهودی را دارند. به گزارش [روزنامه‌ی اسرائیلی] جروزالم‌پست، مک‌کنزی نیروی موشکی تهران را «بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت منطقه» توصیف کرد و گفت ایران زرادخانه‌ای از موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را ساخته و چندین بار این سکوهای تسلیحاتی را آزمایش کرده است. وی افزود: «ایران طی ۵ تا ۷ سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در برنامه‌ی موشک‌های بالستیکش انجام داده است[۱۴]

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

حملات مهم موشکی ایران به نقاط مختلف در همسایگی‌اش بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ علیه اهداف تروریستی و غیر از آن. حملات شماره‌ی ۴ و ۵ در این فهرست (یعنی حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی «آرامکو» در شهرهای بقیق و خریص عربستان)  توسط «انصارالله» یمن انجام شده‌اند، که در این تصویر ادعا شده ایران موشک‌ها و پهپادهای استفاده‌شده در این عملیات‌ها را در اختیار انصارالله قرار داده است. در عین حال، از جمله‌ی حملات موشکی فرامرزی جمهوری اسلامی، موشک‌باران نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی «عین‌الاسد» (شماره‌ی ۷) در عراق در سال ۲۰۲۰ با بیش از ۱۱ موشک بالستیک بوده است. بسیاری از موشک‌های ایران توانایی طی کردن مسافت‌های بیش‌تر و هدف قرار دادن هر نقطه‌ای در فلسطین اشغالی را نیز دارند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› آمریکایی‌ها چه واقعیتی را در عین‌الاسد مخفی می‌کنند؟

›› تا الآن ۶۹ نفر/ موشک‌باران عین‌الاسد هنوز از آمریکایی‌ها تلفات می‌گیرد!

این اظهارات، یک ماه پس از آن بیان شد که رژیم ایران برای اولین بار از موشک بومی‌اش «خیبرشکن[۱۵]» با بردی نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومتر، رونمایی کرد. ایران ادعا می‌کند برخی از موشک‌های بالستیک این کشور تا ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند و می‌توانند به کشور یهودی و دارایی‌های آمریکا در منطقه حمله کنند[۱۶]. رسانه‌های دولتی ایران با افتخار اعلام کردند که موشک دوربرد جدید این کشور دارای «دقت بالا» یی است، با «سوخت جامد» پرواز می‌کند و «می‌تواند در سپرهای موشکی نفوذ کند.» ارتش ایران از آن‌جایی که فاقد نیروی هوایی و ظرفیت حملات هوایی دقیق است، برای نمایش قدرت و هدف قرار دادن دشمنانش به زرادخانه‌ی موشکی‌اش وابسته است.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

سخنرانی سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مراسم رونمایی از موشک بالستیک دوربرد (یا میان‌برد) نقطه‌زن «خیبرشکن». یک نکته در نام‌گذاری موشک خیبرشکن از چشم رسانه‌های غربی-عبری دور نمانده است: «خیبر» نام منطقه‌ای یهودی‌نشین بود که سال ۷ هجری قمری، مسلمانان آن را فتح کردند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› معرفی موشک ایرانی «قاسم»؛ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان

›› اندیشکده اسرائیلی: فراتر از اسرائیل هم در تیررس موشک‌های ایران است

توانایی ایران در حمله به اسرائیل با موشک‌های کوتاه‌بردتر از طریق نیروهای نیابتی[۱۷] نیز به همان اندازه نگران‌کننده است. شبه‌نظامیان همسو با تهران در سرتاسر منطقه به جریان ثابتی از تسلیحات متکی هستند که سپاه پاسداران ایران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در آخرین درگیری اسرائیل و غزه، بسیاری از تسلیحاتی که جهاد اسلامی فلسطین از آن‌ها استفاده کرد، توسط ایران تأمین شده بودند[۱۸]. راهبرد تاکتیکی رژیم ایران برای محاصره‌ی اسرائیل با «پایگاه‌های آتش» در غزه، لبنان، و سوریه، دولت یهودی را در برابر حملات تهران آسیب‌پذیر می‌کند. با این حال، پروتکل‌های فوق‌پیشرفته‌ی پدافند هوایی اسرائیل، تأثیر راکت‌باران‌های [نیروهای همسو با] ایران را به حداقل می‌رساند.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

موشک‌های شلیک‌شده از سامانه‌ی پدافندی «گنبد آهنین» (چپ) متعلق به رژیم صهیونیستی، برای مقابله با راکت‌های پرتاب‌شده از نوار غزه (راست) متعلق به حماس، در آسمان شب ۱۴ می ۲۰۲۱ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰). گنبد آهنین در مقابله با راکت‌های ساده‌ی مقاومت فلسطین عملکردِ به‌نسبت رضایت‌بخشی داشته است، اما در مقابله با موشک‌های هدایت‌شونده‌ی ایران با قابلیت عبور از لایه‌های مختلف پدافندی، از جمله موشک بالستیک نسل سومی «خیبرشکن»، چگونه عمل خواهد کرد؟ (+)

مستند آمریکایی «پاتک غزه» درباره‌ی مقاومت مردم غزه مقابل تجاوزگری‌های اسرائیل [جزئیات بیش‌تر] [دانلود با حجم ~ ۱۹۲ مگابایت]

در همین‌باره بخوانید:

›› هزینه‌های جنگ غزه برای اسرائیل؛ چرا دوست و دشمن حماس را پیروز جنگ می‌دانند؟

اگرچه مقامات ایرانی اغلب ادعا می‌کنند هدفشان از انباشت موشک‌های بالستیک صرفاً دفاعی است، اما لفاظی‌های این رژیم و اقداماتی که از آن‌ها حمایت می‌کند، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. علاوه بر این، روابط ایران اخیراً با کرملین نزدیک‌تر شده، که می‌تواند تلاش‌های مشترک آن‌ها در جهت توسعه‌ی موشکی را تسریع نماید. اخیراً یک راکت روسی یک ماهواره‌ی تجسسی ایرانی را به مدار زمین پرتاب کرد[۱۹] که انعکاسی از همکاری نظامی دو کشور بود. تهران طبیعتاً به دنبال مقابله با جبهه‌ی جدید ضدایرانی تحت رهبری آمریکا در خاورمیانه است؛ جبهه‌ای که جمهوری اسلامی ماهیت آن را تهاجمی می‌داند. در این چارچوب، ظرفیت‌های همکاری طولانی‌مدت روسیه و ایران قطعاً خبر بدی برای اسرائیل است.

گندم، پهپاد و ماهواره؛ هشدار وال‌استریت‌ژورنال درباره‌ی گسترش روابط ایران و روسیه +عکس و فیلم

دیدار «حسین امیرعبداللهیان» (چپ) وزیر خارجه‌ی ایران، با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه‌ی روسیه، طی سفر امیرعبداللهیان به مسکو. دو کشور به دنبال توسعه‌ی همکاری‌های دوجانبه با هدف مقابله با امپریالیسم و نظام تک‌قطبی تحت سلطه‌ی آمریکا هستند.  (+)

لحظاتی از حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در تهران و برگزاری نشست سه‌جانبه میان رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه. چنان‌که بسیاری از تحلیلگران غربی خاطرنشان کرده‌اند، ایران اولین مقصد پوتین در سفر به کشوری خارج از دایره‌ی شوروی سابق، از زمان آغاز جنگ اوکراین بود.  [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› گندم، پهپاد و ماهواره؛ هشدار وال‌استریت‌ژورنال درباره‌ی گسترش روابط ایران و روسیه

›› «پاتک غزه» : مستند آمریکایی درباره مقاومت فلسطینی‌ها


[۱] Iran’s Missiles: A Real Threat To Israel? Link

[۲] Maya Carlin Link

[۳] Mar-a-Lago Again Under Fire for Hosting Group That Promoted Islamophobia Link

[۴] Maya Carlin Link

[۵] Maya Carlin Link

[۶] Did Iran Just Threaten To Build Nuclear Weapons And Hit New York? Link

[۷] Iran Would Hate This: A NATO For The Middle East Link

[۸] A Middle East NATO? A missile defense network with Israel? Major shifts brewing in region Link

[۹] What’s standing in the way of an Arab NATO? Link

[۱۰] Israel says it's building regional air defence alliance under U.S. Link

[۱۱] سامانه ضدموشکی تاد لینک

[۱۲] Patriot Guidance Enhanced Missile Link

[۱۳] UAE And Saudi Arabia Seek More U.S. Interceptor Missiles Amid Talk Of Middle East Air Defense Alliance Link

[۱۴] Iran has ۳,۰۰۰ ballistic missiles, many that can reach Israel - US general Link

[۱۵] خیبرشکن لینک

[۱۶] Iran unveils new missile named for Jewish oasis overrun by Muslims Link

[۱۷] Where will Israel and Iran face off next? Link

[۱۸] Iran Transfers Rockets to Palestinian Groups Link

[۱۹] Russia Launches Iranian Satellite, a Sign of Closer Cooperation Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    42 4
    وقتی اراده خداوند باری تعالا بر نابودی صهیونی ها و اسرائیل قرار دارد، اسباب این زوال و نابودی را هم خودش تدبیر می کند! حال چه به دست خود صهیونی ها از داخل حکومت شان یا به شکل ندانم کاری و خبط سران و مسئولین شان و یا با کمک به خداباوران و خداجویان در سرتاسر جهان و یا حتا به وسیله مکافات آسمانی!!!!
    • علی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      3 9
      در زندگی از خیلی سرگذشت ها می شود درس گرفت اما بازی شطرنج یک تجربه نقد است - وقتی مهره ای را جابه جا می کنید باید حواست باشد که مهره های مهم ت در معرض تهدید قرار نگیرد. لذا چه می کنم و چه کنیم فقط گفتن است. ما کشور هایی داریم به اندازه یک استان ما نمی شوند، و معمولا برای جلب حمایت خود شرکا یا متحدینی دارند- شما توجه کنید امریکا با پرورویی کامل جلوی چشم چین و علیرغم تهدید فزاینده آن، وارد تایوان می شود و انچه را خود دانید!
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      6 4
      اسقاطیل بیست و‌ پنج سال آینده را نخواهد دید.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      6 3
      چرا شما رو 25 سال قفل کردی؟ چند سال گذشته ها !
    • رضا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      5 1
      حالاتوخودتوناراحت نکن چندسال ازش کم کن
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    13 6
    کو سوخو‌35 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی وقت است که تحریم تسلیحاتی ایران تمام شده و هنوز یک نفربر هم از چین و روسیه تحویل نگرفته . تا سوخو 35 روی باند فرودگاه های ایران فرود نیاید من باور نمی کنم .
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      13 27
      ایران برای کرملین فقط یک مهره بازی است. برای همین هم هست که مزدوران خود را در بخش های نظامی و امنیتی ایران پخش کرده است
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      13 4
      متحد مورد اعتماد فقط یانکی‌های گاوچرون تروریست و لا غیر!! خخخخخخخخخخخ
  • احسان معتمدی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    13 1
    سلام . بدست اوردن تکنولوژی های نظامی که ارتش ما بدست لورده مایه مباهات است در زمینه تانک ها و ضد تانک ها و پهباد ها و ضد انها و موشک های کروز و بالستیک و ضد انها و توپخانه و مشابه انها و زیر دریایی و سلاح های دریایی که این برنامه تلاش و کوشش فراوان و پیگیری زیاد و زحمت دانشمندان بسیار زیادی را در پی داشته است چون این دانشمندان ما از همکاری بقیه کشورها بهره مند نبودند و با مهندسی معکوس و کوشش خودشان زحمت کشیده اند و الان کشورمان در سطح بازدارندگی مطلوبی هست . سخنان پادشاهان بحرین و ال سعود و امارات و اردن و قطر و کویت و مصر در مخالفت با قدرت روزافزون ایران کاملا روشن می کند که قدرت نظامی کشورمان مرزها را درنوردیده و این خاندان های فاسد و فاجر که زندگی مسلمین منطقه را در دست گرفته اند احساس خطربسیار جدی می کنند برنامه ماهواره ای ما با روسیه در مدت کوتاهی می تواند دستاوردهای ممتازی را برای ما ایجاد کند روابط بسیار عالی ما با کشور روسیه بدون شک اینده بسیار خوبی را برای کشورمان از نظر سطح نظامی و ماهواره ای در پی خواهد داشت و قدرت امریکا را ضعیف خواهد کرد اگر دولت حزب اللهی ادامه داشته باشد پس از چندسال ما واقعا ابرقدرت کامل منطقه خواهیم شد . باید خیلی زود راه حلی برای این اسکناس های بی ارزش کشورمان بکنند بسیار ساده است که تورم را کنترل و زندگی همه مردم به سطح مناسبی برسد
  • US ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    10 54
    آره با موشکها و پهبادهای با تکنولوژی 30_40 اسرائیل را نابود خواهیم کرد.خخخخ
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      31 4
      فعلا که با موشکهای کاردستی بچه های حماس اوضاعتون پیچیده شده موشکهای نقطه زن بیاد چه میکنید؟
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      12 0
      تو در همین خیال باش. خیال و توهم هم چیز خوبیه برا شماها.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      6 2
      خاخام ارشد صهیونیست: ایران ما را محاصره کرده و تنها راه فرار ما به سمت دریا است/در دوره‌ای نیستیم که معجزه اتفاق بیفتد فقط باید فریاد زده و از خدا کمک بخواهیم....
    • محمود IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      8 0
      لازم هست بدانید عمده موشک‌های ساخت حماس از لوله های فاضلاب و شبکه آب اسرائیل ساخته می‌شد.اگر انسان اراده کند کوه را می تواند جابجا کند
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      1 1
      چه خبر از البانی
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 4
    قبل از آنکه اسراییل با موشک ها نابود بشوند واکسن هایی که به نظامیان زده شده کار خودش را کرده بگونه ای که یا تغییر در افکار بوجودآورده و پشیمان شده باشند و یا اصلاً حال چکاندن موشک را نداشته باشند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 23
    قبلا عثمانی یک یاشاسین به آذربایجان گفت که تا صد سال یادش باقی ماند. کافیست ترکیه بر آذربایجان مسلط شود طوری به همه ما یاشاسیییییین میگوید که شاید تا صد سال دیگر نتوانیم دوباره بایستیم
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      16 0
      اردو از خودش هیچی نداره وچون باربر امریکاست عرعر بیخودی میکنه!!!
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      9 0
      لعنت به کسی که دشمن اصلیش که بابشرمشکل داره رونمیبینه بعدلجن پراکنی شده کارش صهیونیست هم ازشیعه وهم ازسنی وهم اردو زبان راشهیدکره دین ماوبزرگترین اشتراک ما پیامبراست
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 0
      فعلا اردوغانت داره دوقمیش میکنه
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 0
    پیشنهاد میکنم همه عزیزان کتاب «اختراع قوم یهود» نوشته شلومو سند مورخ و تاریخ نگار یهودی اسرائیلی و استاد دانشگاه تل آویو رو حتما بخونن تا ببینن صهیونی‌ها چطور با استفاده از دین یهود برای اشکنازی‌های اروپایی‌تبار قومیتی به نام یهودیت ساختن درحالی ک یهودیت امروزه فقط دین هستش و لاغیر و یهودیان باستان فلسطینیان امروز هستن ک به اسلام گرویدند. این کتاب نوشته و اعتراف خوده صهیونیست‌هاست
  • طاهر IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 0
    این همه موشک ( از انواع مختلف ) و پهباد و سایر تجهیزرات پیشرفته نظامی داریم ( خدارو شکر ) چرا مسئولین تصمیم نمی گیرن چند تستی هم شده با رژیم صهیونیستی بزنن هم حساب سوریه را با هاشون تسوبه می کنیم - هم از این به بعد حساب کار دست صهیونیستها میاد و هم موشکا هم تست شدن
    • DE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      5 2
      درگیری ایران با رژیم آپارتاید که به تست نمیرسه. اگر جنگ شد فقط رژیم آپارتاید نابود میشه چون چه ما بخواهیم یا نخواهیم خود کشورهای سوریه و لبنان و فلسطین... هم وارد عمل میشن چون میدونند بعد از ایران اونها دیگه وجود ندارند این یعنی جنگ چهارم جهانی یه چیزی بالاتر از جنگ سوم جهانی که حدث میزنند همه چی نابود میشه. لذا تست بی تست یا کج دار و مریز مثل حالا که ایران افسار زد به صهیونیستها از ترس دورخودشون را دیوار کشیدند ..- اومده بودن برای کل خاورمیانه - یا نابودی رژیم آپارتاید.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 2
      موشک مشترک ایران وروسیه
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 15
    فعلا که مردم ایران رو نابود کردید
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      9 3
      نه اتفاقأ، غربگداها رو فرستادیم تو چاه.....!! خخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 6
    مشرق روشنگری کن چرا روسیه به ایران دستور تخلیه 5 پادگان نظامی مهم را در سوریه داده است؟ این چه بی حرمتی است؟!
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 1
      روسیه اسراییل رانابودمیکند
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    خوب معلومه نه
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 13
    هزار تا موشک اگر به یک پایگاه هوایی پرتاب بشه تصف سقوط میکنه نصف دیگشم پدافند میزنه ونصف نصفشم با خطا میخوره حالا چه برسه این موشکها به یک کشور بخواد بخوره که اتفاق خاصی براش نمیفته ولی اونا با جریگور ۶ میتونن تهرانو منهدم کنن
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      8 1
      حرفت درست نیست. حالا من اطلاع ندارم که تو کی هستی و از کجایی و چه هدفی داری..ولی جهت اطلاع بعضی ایرانی های ساده لوح که فکر میکنن دشمنان قدرت حذف ایران رو دارن ، باید یه نکته مهمی رو بگم..دشمنان مدتهاست که شاخکهاشون جنبیده و چیزایی از توان فهمیدن وگرنه لحظه ای در حمله به ایران، تردید و تعلل و تاخیر نمیکردن..بعضی از افراد دشمن دور از چشم رسانه ها اعتراف کردن که تا حالا هر وقتی که اعضای حلقه «صهیونیسم جهانی»(گردانندگان اصلی آمریکا) و یا بقیه دشمنان ، اراده جدی برای حمله به جمهوری اسلامی ایران کردن ، بلافاصله ضرباتی خوردن و اتفاقات دردناکی برای اونها در شهرهاشون و در کاخ ها و ویلاها و خانه هاشون و در اتاق خوابشون افتاده که مجبور شدن بیخیال بشن..و دشمنان ، اتفاقات دردناکی که براشون میفته رو به شدت مخفی و کتمان میکنن تا کسی خبردار نشه. ولی ایران هم مسیرهای اطلاعاتی خاص خودش رو داره و اطلاعات و اسرار و رازهای مگوی دشمن رو میدونه. و در یک کلام : ایران ، بی صاحب نیست.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 1
    هدف انتشار چنین مقالاتی ایجاد ذهنیت منفی از ایران در کشورهای جهان است. و هیچ سازمانی در ایران برای مقابله با ذهنیت سازی رسانه های غربی اقدام موثری انجام نمی دهد. لازم است برای مقابله طرح و سناریویی نوشته شود. باید از خبرنگاران خارجی دعوت کنیم تا از ایران بازدید داشته باشند و طی بحث های مستدل افکار انها را تغییر داد تا در نگارش مقالات خود تجدید نظر کنند. ضمن انکه افرادی باشند و سایتی را ایجاد کنیم که مقالات شبهه انگیز رسانه های غربی را با پاسخ مستدل به زبان های انگلیسی. فرانسوی. روسی. عربی و...منتشر کند و این سایت را به جهانیان معرفی کنیم. وقتی ما در مقابل این مقالات ساکت می نشینیم به این معناست که انها درست میگویند
  • یزدان FR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 6
    تو حرف اره ولی تو عمل نه
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 3
    دردوران شهیدسلیمانی وبعدازاوهمه کاملابامقاومت اشناشدند وبنظرمن بحث موشکی مقاومت در40سال قبل توسط روسیه اصلاشروع شدوگرنه ایران به موشک خودکفانمیرسیدموشکهای حزب الله دراغازوکورنت که شهیدسلیمانی میگفت اصلاروسی بودروسیه خودش بحث تجهیز وبالاامدن موازنه ی مقاومت راشروع کردبخصوص بعد ازنابودشدن شوروی که باصدام ازنظرزمانی طومارش پیچیده شدایران باخون خودش وپول وکمکهای روسیه دراوج گرفتن وپریدن امروز پروازمیکند
  • DE ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    11 4
    «بحرین ممکن است در حمله‌ی نظامی به ایران شرکت کند.» بخشی از مصاحبه‌ی «عبدالله بن احمد بن عبدالله آل‌خلیفه» معاون امور سیاسی وزیر خارجه‌ی بحرین، در حاشیه‌ی «انجمن امنیتی اسپن. خب حمله کن تا با یک عطسه ارتش یا سپاه کل مغازه نفتی تون دود بشه بره هوا . حالا دیگه مغازه های نفتی هم برای ما ابوعطا میخونند. با شلیک اولین گلوله از بحرین به ایران ‌، از بحرین نهرین خون خواهیم ساخت. اون ابر قد قد امریکا جرات نداره نگاه چپ به ایران بکنه . داره میلیارد میلیارد پول میده به یک مشت مفتخوار اراذل و اوباش سیا ۳۰ مانند منافقین نوکران پالانی بهایی ها ساواکی های وافوری منقلی غربگداهای وطنفروش و اصلاحطلبهای امید یتنیابو و اشرافیون و اشرفیون..که براش براندازی کنند.خخخخ .این حیف نونهای کلاهبردار کلاش دلارهای عموسام را سالهاست میخورند و هیچ غلطی نمیتونند بکنند ولی بهترین استفاده را برای ما داره هم خودشون مشغول خودشون هستند هم یانکی های نفهم و این احمق های درجه یک ۴۰ ساله به امید این حیف نونها نشسته اند. میلیونها فقیر و بدبخت و بیخانمان در امریکا وجود داره ولی اپوزیر۳۰یون! سالانه صدها میلیون دلار مفت مفت سر عمو سام را تیغ میزنه باهاش زندگی لاتچری میکنند و دفاع از خلق فقیر .خخخخ 🥂🍾🍷🤑🤑
  • آرمان IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 9
    مردم از گرسنگی در هلاکند و شما به فکر جنگ. جمع کنین این بساط جنگ طلبی رو. به خدا خسته شدیم از بس که تهدید کردیم.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      8 1
      خذعبل نگو هیچکسی درهلاکت ازگرسنگی نیست حداقل برن بهزیستی تاغذابهشون بدن ودرگرمخانه نگهشون دارندماکسی روتهدیدنمیکنیم وقتی یه حکومت اپارتایدادمکش که تاسیسش باجشن ایرانی کشی پوریوم بوده وهرروزیکی مثل صدام وداعش روعلم میکنه برای کشتن ما بعدش ما داغونش کردیم کسی که مقابل جنگ طلب میایسته جنگ طلب نیست جنگ طلب اونیه که کاسبیش باویرانی وجنگ وفسادگره خورده
    • DE ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      7 0
      خخخخخ خیلی نح نما سوتی دادی این خسته شدیم و ملت دیگه نمیکشن و نخو استیم و‌....اینها تمام آدرس دارند . صهیونیستها و رژیم یانکی ها فکر میکنند نسخه ای که برای فروپاشی شوروی کشیدند برای ایران هم همونه . دقیق هرچه بیشتر رانتخوار و مفتخوار و دزد بی حجاب و درپیتی و غربگدا ..دارندبه دستور و برنامه امپرلیالیسم امریکا مینالند که نیست نبود نخوردیم خسته شدیم..بعد کل فشار اقتصادی و روانی و فرهنگی ...روی دقیقا همون قشری هست که صاحبان انقلاب هستند و دهها هزار شهید و صدها هزار مجروح و مال و اموال تقدیم کردند و صداشونهم در نمیاید . جدا دستشان را میبوسیم . شما وطنفروشان چرا نمی ید پیش اربابتون موندید اینجا مشغول غارت مردم
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 7
    ایران اگر می توانست اسراییل را بزند که هر روز در وریهو ایران و عراق کتک نمی خورد . تنها کاری که می توانند بکنند ، زدن جیب مردم و بیت المال است
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      5 1
      ایران نمیخوادویرانه تحویل بگیره وگرنه اگرصهیونیست نجس بخواداتم بزنه این کشورمرقدبسیاری ازانبیای الهی بنی اسراییل است وضمنابایدبانیروی زمینی ازفلسطین تاروسیه بجنگد که نمیتواندصهیونیست زمینی نابودمیشه شک نکن
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 7
    خیلی ببخشد ولی عده ای متوهم ونادان باید این اراجیف را باور کنند اگر شما به اسرائیل برای نابودی حمله کنید با چارصد پانصد بمب اتمی وهیدروژنی چه خواهید کرد بعد اولین کشور که اسرائیل را به. رسمیت شناخت همین روس‌ها بودند روس‌ها ما را وسیله ای برای باج گیری از اروپا وآمریکا می. خو. اهند ودر دکترین دفاعی روسیه ایران همیشه باید ضعیف ومنزوی باشد یا این را می‌فهمید یا زمانه آن را به شما می فهماند نه شرق نه غرب بداد ما نمی رسد مردم را در یابید نابود شدند زیر بار گرانی
    • محمدصالح چگینی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      5 0
      مازمینی به حکومت فاشیست وضدبشراسراییل حمله میکنیم اگرمقاومت کردند جنگ میکنیم هرنوع حمله روهم درهواپدافندمیکنیم ومراکزنظامی ماضداتمی است ودرهمه ی منطقه ازلبنان تاخودقاره امریکاموشک داریم وشهرهای موشکی مامصون ازحملات اتمی است وجابرای غیرنظامیان هم دارداگرایران هرخسارتی ببیندحامیانش بایدخسارت مادیش راپرداخت کنند همانهاکه درمقابل جنایتکاران صهیونیست باسکوت خودشان حمایت میکنند
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 0
      ایران اینقدرموشک داره که اندازه ی اتم مراکزنظامی رودرسطح جهانی نابودکنه صهیونیست پرونده ای شکست خورده است بین خودشون پرازاختلاف وفقرشده اینهالکه ی ننگ بنی اسراییلندکه دین خودشان رابه فراعنه برای کشتارادیان داران ابراهیمی به لجن کشیدندولی اگرجنگ بشود بایدباتمام مسلمانهاومسیحیهاویهودیهادرهمه جهان بجنگند که شکستشون حتمیه
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      5 1
      کتاب های پیشگویی صهیونیست هاروبخون روس هاحکومت اسراییل رونابودمیکنن
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      3 0
      ماهم بدون موشک نیستیم
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 0
      بخش زیادی از صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین یهودیان روس تبار هستند ، زبان عبری و انگلیسی و سپس زبان روسی از زبان های غالب در سرزمین های اشغالی است
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 1
      خذعبل نگو اونجوری باشه بخش زیادی ازداعشیان هم به زبان عربی وروسی تکلم میکردنداینا که بخاطرزبان روسی جمع نشدن بخاطردین یهودیت هم جمع نشدن بخاطرفاشیستی وبهره برداری حکومت های ضددینی سمولاراونجا جمع شدن میدانستید بسیاری ازسربازان روس تبدیل به دینداران ابراهیمی ومبلغ این دین شده اندجمعیت یهودیان 14میلیون نفراست که 8میلیون نفرازاین عزیزان صهیونیست رااصلابه رسمیت نمیشناسند داعش وصهیونیست ازیه رحم نجس ازیه جامتولدویک خط رادنبال میکنند
  • آذری میهنم iran IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 1
    درود و خداقوت بر نیروهای نظامی دفاعی میهن عزیزمان ایران ، دنیا قانون جنگل حکمفرماست به حکم همین قانون جنگل باید قوی و قدرتمند شد، علاوه بر این قوی شدن قدرتمند شدن در عرصه دفاعی و نظامی سفارش و کلام خداست در قرآن به مسلمانان که در برابر کفار و دشمنان خویش قوی و قدرتمند و آماده باشند ، قوی شدن سفارش بزرگان دین ما است ، قوی شو میهنم ، قوی شو میهنم ایران ، پاینده ایران یاشاسین گوزل ایرانیمیز ..
  • GB ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 1
    نظرم میگویم بر اساس سالها مطالعه مستمر مقالات و اخبار سیاسی اقتصادی: در جواب سؤال تیتروار مطالب سایت اقتصاد آنلاین (چگونه با احیای برجام، به سمت اصلاحات حرکت کنیم و نه انحطاط؟/ باید مشخص کنیم ایران چه مشکلی از اقتصاد جهانی حل کند که با کشور دیگری قابل جایگزینی نباشد!): بهترین راهکار و راهبردها: ۱- ادامه سیاست کلی تنشزدایی در داخل میان مردم و با دولتهای خارجی ۲- حداکثری رساندن بهره وری از مزیتهای طبیعی خدادی و نعمات الهی مثل نفت و گاز و معادن و موقعیت ترانزیتی و سوآپ انرژی، اهمیت این مزیتها در همین بحرانهای کرونا و جنگ اوکراین روشن و واضح شد ۳- مبارزه با مافیایی ها و باندها و افراد فساد اقتصادی، بطوریکه دیگر شاهد رانت و انحصار و فرار مالیاتی پردرامدها و ابرسرمایه داران نباشیم ۴- تقویت و افزایش ارزش پول ملی که تاثیر مستقیم در کاهش فقر و افزایش قدرت مردم که متاسفانه اکثرشان فرودست هستند، یک بازار داخلی حدود ۹۰ میلیون نفری بزرگترین پشتوانه تولید و فعالیت اقتصادی ملی است
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 6
    حالافعلااون پولی که باهزاربدبختی جمع کرده بودم روپس بدین.لعنت به دزدا بااون شوی که توبورس راه اندختین
  • ایران US ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 2
    مشکلی با از بین رفتن اسراییل ندارم . ولی به این هم فکر کنید خسارت وارده به زیر ساختهای ایران چقدر است . اسراییل را میکشیم ونابود میکنیم در مقابل فلج شذن خودمان را در نظر نمیگیریم . ایا امکان دارد ما بزنیم و اسراییل نگاه کنه فقط .
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      5 0
      ایران ازمردم خودمنطقه برای شکست دادن صهیونیست استفاده میکنه سامانه های گنبداهنین باموشکهای روسی استرلا2وخمپاره های ایرانی درنبرداخیرزده شدبتازگی اجلاس عرب کمک های مالی به مردم فلسطین رایبیشترکرده اند وخودکاخ سفیدازدودولتی که بنوعی خلع سلاح ونابودی صهیونیسم است استقبال کرده است خودشون نابودمیشن ولی حمله به ایران جزومحالات دردنیاست چون این حمله قطعا پاسخی نابودکننده برای مجریش خواهدداشت من یه مدت خارج ازایران تواروپا بودم اسم ایران میادهمه دنیا باترس واحترام ازش حرف میزنندازتمدنش ازتنوع وعفیف بودن ومبارزبودن وقدرت ومتحدینش
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 5
    هرگز قصد نابودی قوم یهود را نکنید، تاریخ و قرآن را مطالعه کنید، هر کس همچین قصدی داشت از بابلیان و فرعون و هیتلر... همگی به اذن خداوند نابود شدند. خداوند قوم یهود را برگزید و مورد امتحان قرار داد و هر وقت لازم دید آنها را مجازات کرد. اما هر قدرتی قصد نابودی آنها را کرد از بین رفت.
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 2
      چرت نگویه جورمیگی قوم یهودانگارمیخوایم بانعوذبالله حضرت موسی بجنگیم صهیونیستها کثافتایی ان که دومی ندارنداینهانوکرفرعون وسامری مسلکندبرای شریعت اونجاجمع نشدن تاکشتارکنند ومنافعشون خلاف شریعت یهوده اینابخاطرمنافع فاشیستی وفرعونی اونجااومدن حرف دهانت هم بفهم مامسیرمون باپیامبران مشترکه هیتلزوصهیونیست هم مسیرن
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 2
      ناراحتی خبرت پاشوبروتل اویوتاافساربهت بزنن
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 2
      چراحرف مضرمیزنید حضرت موسی تاپیامبراسلام بااقوام عذاب شده ی الهی برخورد کردوخدادستورجهادبه همه ی پیامبران داده است
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 0
      ماهیچ وقت ارزوی نابودی قوم یهودرانداریم ماشهیدورزمنده ی یهودی داریم صهیونیست داعش است لطفا هم ترازباحرامزاده های سکولارهمه چیزوگره نزنین
  • سیدمرتضی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 0
    فقط کافی هست که نیروگاه های برق اسرائیل زده بشه دیگه خودبه اصطلاح اسرائیلیا فلسطین رو ترک میکنن چون بدون برق نمیتونن زنپگی کنن، همونجور که تو دنیا کسی پیشبینی نمیکرد شوروی ابرقدرت زمان خودش از هم بپاشه اسرائیل که یک نوکر قدرت هاست هم از هم میپاشه منتها نیاز به زمان هست که اول ابروشون در دنیا بره و بعد نابود شن
  • US ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 1
    ایران مهره ای بیش برای روس ها نیست
  • US ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 4
    اوکراین تا دیروز میگفتید سوخو ۳۵ خواهد داد ما هم گفتیم روس ها به شما هیچ چیز نخواهند داد
  • NL ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 4
    آزادی واردات خودروهای دست دوم زیر ده هزار دلار گم کارکرده زیر ده سال و با گمرکی زیر ۱۰٪ است، حتی برای تشویق خودروهای دست دوم زیر ۵ هزار دلار گمرک و مالیات صفر در نظر بگیرند/ خودروهای دست دوم کم کارده ۲۰۱۵ به بعد با موتور دو لیتری، صد کیلومتر با ۵ لیتر مصرف و قیمتهای زیر ۵ هزار دلار وارد شود ، تا وقتی خودروسازی تیراژ پلتفرم اقتصادی صد میلیون تومانی سالی دو میلیون انجام دهد، فعلا مافیا هیولاوار جلن و مال مرذم ایزان گروگان گزفته، به مردم ریشخند میزند
  • NL ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 2
    آزادی واردات خودروهای دست دوم زیر ده هزار دلار گم کارکرده زیر ده سال و با گمرکی زیر ۱۰٪ است، حتی برای تشویق خودروهای دست دوم زیر ۵ هزار دلار گمرک و مالیات صفر در نظر بگیرند/ خودروهای دست دوم کم کارده ۲۰۱۵ به بعد با موتور دو لیتری، صد کیلومتر با ۵ لیتر مصرف و قیمتهای زیر ۵ هزار دلار وارد شود ، تا وقتی خودروسازی تیراژ پلتفرم اقتصادی صد میلیون تومانی سالی دو میلیون انجام دهد، فعلا مافیا هیولاوار جلن و مال مرذم ایزان گروگان گزفته،
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 2
    دلتون رو خوش کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس