نابودی اسرائیل - نمایه

روزنامه اسرائیلی جوئیش‌کرانیکل می‌نویسد: راهبرد ایران برای نابودی اسرائیل یک حمله گسترده موشکی و پهپادی نیست، بلکه تهران از این به بعد هزار «زخم کاغذ» به تل‌آویو وارد خواهد کرد.

سرویس جهان مشرق - همزمان با نزدیک‌تر شدن ایران، ۱+۴، و آمریکا به احیای احتمالی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، اسرائیل بار دیگر سیاست غوغا و فرافکنی را در پیش گرفته است. از تکرار اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی درباره‌ی «فعالیت‌های شرورانه» تا تهدید به حمله‌ی یک‌جانبه به تأسیسات هسته‌ای ایران و بر هم زدن هرگونه توافقی میان تهران و قدرت‌های جهانی، کابینه‌ی جدید رژیم صهیونیستی نیز مانند کابینه‌ی قبلی به دنبال امتیازکِشی از آمریکا و طرف‌های غربی برجام و فشار آوردن به آن‌ها با هدف به انحراف کشاندن مسیر دیپلماتیک حل‌وفصل اختلافات در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران است.

اسرائیل باید برای «جنگ هزار زخم» ایران آماده شود

مقامات رژیم صهیونیستی همان‌گونه که امضای برجام در سال ۲۰۱۵ را خطری برای رژیم خود می‌دانستند، احیای توافق هسته‌ای را نیز تهدیدی برای موجودیت اسرائیل می‌دانند. (+)

در حالی که اسرائیلی‌ها مرتباً می‌گویند توان و اراده‌ی آن را دارند که در صورت نیاز، یک‌جانبه علیه ایران دست به اقدام نظامی بزنند، در واقعیت، این ایران است که می‌تواند تهدیدی بالقوه برای رژیم صهیونیستی باشد و هر زمان که اراده کرد، این رژیم را تا آستانه‌ی نابود کامل، یا بعد از آن، پیش ببرد. جمهوری اسلامی چه از طریق شبکه‌ی گسترده‌ی نیروهای نیابتی‌اش و چه با استفاده از توان نظامی خودش می‌تواند هر نقطه‌ای از خاک فلسطین اشغالی را هدف بگیرد. در عین حال، این امکان نیز وجود دارد که راهبردی که ایران برای نابودی رژیم صهیونیستی در پیش گرفته، اصلاً نیازی به راکت و موشک و پهپاد نداشته باشد.

توضیحاتی درباره‌ی گزارش «دیده‌بان حقوق بشر» درباره‌ی آپارتاید اسرائیل [جزئیات بیش‌تر] [دانلود]

روزنامه‌ی اسرائیلی «جوئیش‌کرانیکل» اخیراً طی گزارشی تحت عنوان «اسرائیل باید برای جنگ «هزار زخم» ایران آماده شود[۱]» ادعا می‌کند جمهوری اسلامی راهبرد جدیدی را اتخاذ کرده است که در آن به جای استفاده از یک حمله‌ی بزرگ و سنگین، رژیم صهیونیستی از طریق «هزار زخم کاغذ» به زانو درخواهد آمد. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ترجمه‌ی گزارش جوئیش‌کرانیکل است.

«اسرائیل آمادگی حمله‌ی نظامی به ایران را دارد.» ادعای «بنجامین گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، طی مصاحبه‌ای در حاشیه‌ی «انجمن امنیتی اسپن» [جزئیات بیش‌تر] [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› اعتراف دیده‌بان حقوق بشر به آپارتاید اسرائیل

›› اسرائیل یک رژیم تروریست و آمریکا بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان است


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های محافل رسانه‌ای-اندیشکده‌ای بین‌المللی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


در حال حاضر که اسرائیل آهسته‌آهسته به یک انتخابات دیگر نزدیک می‌شود، احتمال بازگشت کشورهای غربی به نوعی توافق [هسته‌ای] با ایران، بر اساس «برنامه‌ی جامع اقدام مشترک» [برجام] سال ۲۰۱۵، طی دو ماه آینده سایه‌ی سنگینی روی تبلیغات انتخاباتی خواهد انداخت. آمریکا، بریتانیا، فرانسه، و آلمان در حال مذاکره درباره‌ی راه‌های بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ هستند؛ حتی در شرایطی که ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و از نیروهای نیابتی‌اش برای ایجاد آشوب در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند.

اعتراف دیده‌بان حقوق بشر به آپارتاید اسرائیل/ اپلیکیشن Act.IL چیست و پادوهای رسانه‌ای اسرائیل در آن چه می‌کنند؟

یک کودک فلسطینی در کنار پرچم فلسطین، سال ۲۰۱۸، به بولدوزر اسرائیلی‌ای نگاه می‌کند که در حال تخریب مدرسه‌ای در روستای «یطّا» در شهر «الخلیل» در جنوب کرانه‌ی باختری است. (+)

جنایت صهیونیست‌ها با پیکر شهید «محمد الناعم» (حاوی تصاویر دل‌خراش) [دانلود]

اگرچه آمریکا و شرکای غربی‌اش می‌گویند نگران فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌ی ایران هستند، اما خطری که از تهدیدات نسل‌کُشانه‌ی تهران متوجه اسرائیل است، بسیار بزرگ‌تر است. تهران معتقد است اگرچه اسرائیل نسبت به ایران برتری تکنولوژیک دارد، اما هرج‌ومرج سیاسی ممکن است بتواند نابودی اورشلیم [تل‌آویو] را رقم بزند. همزمان با کش‌دار شدن مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای، ایران یک راهبرد چندجانبه برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل پیش از انتخابات اتخاذ کرده؛ راهبردی که رژیم ایران طی یک دهه‌ی گذشته آن را چکش‌کاری و تقویت نموده است.

اسرائیل باید برای «جنگ هزار زخم» ایران آماده شود

برخی از مسیرهای موسوم به «کوریدور زمینی ایران تا مدیترانه» که ادعا می‌شود مسیر تهران از طریق آن‌ها تا پشت مرزهای فلسطین اشغالی کاملاً باز است (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› کوریدور زمینی تهران-مدیترانه: حضور نیروهای حاج قاسم پشت مرزهای رژیم صهیونیستی

[سرلشکر] «حسین سلامی[۲]» فرمانده‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اخیراً مصاحبه‌ای با رسانه‌های رژیم ایران انجام داد و جزئیات راهبرد منطقه‌ای ضداسرائیلی‌ای را توصیف کرد که ایران طراحی نموده است. از نظر ایران، این یک «مقاومت» چندجانبه در برابر اسرائیل و مستلزم بسیج نیروهای نیابتی مانند «جهاد اسلامی فلسطین» و حزب‌الله برای مقابله با اسرائیل و ایجاد نوعی «فشار حداکثری» [اشاره به سیاست ضدایرانی دولت ترامپ] علیه اورشلیم [تل‌آویو] است. ایران سال‌هاست از حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمایت مالی می‌کند و آن‌ها را به زرادخانه‌ی گسترده‌ای از راکت‌های دوربرد مسلح کرده است. طی سال‌های اخیر، این حمایت گسترش یافته و ارائه‌ی مشاوره درباره‌ی استفاده از پهپاد و مهمات هدایت‌شونده‌ی نقطه‌زن را نیز در بر گرفته است.

سخنرانی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا، درباره‌ی اعمال سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران؛ سیاستی که البته به شکست انجامید. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› کتاب جان بولتون: سیاست ایران «مقاومت حداکثری مقابل فشار حداکثری» بود

مصاحبه‌ی اخیر [سردار] سلامی نشان می‌دهد ایران از برتری تکنولوژیک اسرائیل در میدان نبرد آگاه است. اسرائیل پدافند هوایی خود، از جمله سامانه‌ی گنبد آهنین، را بهبود بخشیده و در حال تلاش است تا قابلیت‌های لیزری را نیز به گنبد آهنین بیفزاید تا بتواند هزینه‌ی مقابله با موشک‌باران‌ها[ی مقاومت فلسطین] را کاهش دهد. ایران با اطلاع از همین مسئله، تلاش برای غلبه بر پدافند اسرائیل با باران راکتی را کنار گذاشته و به استفاده از راهبردی شامل تهدیدات کوچک متعدد برای منحرف نگه داشتن حواس اسرائیل روی آورده است.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

بخشی از زرادخانه‌ی موشکی ایران و برد آن‌ها تا ماه آوریل سال ۲۰۲۰ به گزارش اندیشکده‌ی آمریکایی «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل». ایران بخش قابل‌توجهی از دشمنان و رقبای منطقه‌ایش و همچنین امکانات نظامی آمریکایی‌ها را زیر برد موشک‌های خود دارد. شماری از موشک‌های ایران توان هدف قرار دادن تمامی نقاط فلسطین اشغالی را دارند. در عین حال، ممکن است راهبرد ایران برای نابودی اسرائیل اصلاً مستلزم شلیک این موشک‌ها نیز نباشد. (+)

به عنوان نمونه، سال گذشته، در حالی که اسرائیل هنوز بین حاکمیت یک ائتلاف و حاکمیت ائتلافی دیگر سرگردان بود، تهران جرقه‌ی وقوع بحرانی در اورشلیم [تل‌آویو] را زد که به یک جنگ ده‌روزه میان اسرائیل و حماس منجر شد. امسال، کم‌تر از یک ماه بعد از انحلال کنست [پارلمان] اسرائیل به منظور برگزاری انتخابات جدید، ایران دوباره نیروهای نیابتی‌اش را در غزه بسیج کرد تا درگیری کوتاه دیگری ایجاد کند. یک بار بروز جنگ همزمان با فرآیند انتخاباتی ممکن است تصادفی باشد؛ اما وقتی یک سال بعد، همین اتفاق تکرار می‌شود و [فرمانده‌ی] سپاه ایران نیز در قالب مصاحبه راهبردش را ترسیم می‌کند، یعنی پای یک طرح در میان است.

سردار سلامی: «هیچ نقطه‌ی امنی برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد» [دانلود]

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق اسرائیل، در دوره‌ی نخست‌وزیری خود، درباره‌ی خطرات توافق با تهران هشدار داد و زنگ خطر را درباره‌ی هسته‌ای شدن ایران به صدا درآورد. رهبران سیاسی اسرائیل عموماً درباره‌ی خطر هسته‌ای شدن ایران و به طور کلی تهدید این کشور، اتفاق‌نظر دارند. اسرائیل در چارچوب عملیاتی که برای انجام «کارزار میان جنگ‌ها» (به مفهوم کاهش توانایی ایران برای انتقال تسلیحات و تهدیدات به نزدیکی مرزهای اسرائیل) طراحی شده، با سنگربندی ایران در سوریه مقابله کرده است.

نمایش خنده‌دار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، در مجمع عمومی سازمان ملل درباره‌ی «تأسیسات تورقوزآباد» [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› نمایش کمدی نتانیاهو: دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها با تصاویر ماهواره‌ای «تورقوزآباد»

›› «اُتسما یِهودیت»؛ توسل نتانیاهو به تروریست‌های آمریکایی برای پیروزی در انتخابات

›› خرابکاری در نطنز و حضور در وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

ایران ظاهراً این مسئله را درک می‌کند و این پیام اسرائیل را دریافت کرده است. تهران می‌داند دارد در سوریه هدف قرار می‌گیرد. این را هم می‌داند که اسرائیل روزبه‌روز بیش‌تر نگران برنامه‌ی پهپادی جمهوری اسلامی و تهدیدات ایران از مبدأ مناطق دورتر، مانند عراق و یمن، می‌شود. تهران همچنین می‌داند که اسرائیل راهبرد مقابله با گروه‌های نیابتی کوچک‌تر، مانند جهاد اسلامی، را برای خنثی کردن آن‌ها و جلوگیری از یکپارچه شدن تهدیدات آن‌ها با حزب‌الله، حماس و گروه‌های دیگر در پیش گرفته است.

اسرائیل باید برای «جنگ هزار زخم» ایران آماده شود

رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد فاصله میان گروه‌های مقاومت با هدف تضعیف آن‌ها و مقابله‌ی جداگانه با این گروه‌هاست، در حالی که ایران سال‌هاست با چتر حمایتی خود، اعضای جبهه‌ی مقاومت را دور هم جمع کرده و مانع از بروز اختلاف میان آن‌ها شده است. (+)

معرفی «پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳»؛ یکی از شهرهای پهپادی متعدد متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران در عمق زمین و زیر کوه [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› همکاری جدید تهران و مسکو؛ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟

›› سفر پوتین به تهران و ارسال پهپاد به روسیه/ ایران در کانون توجه «انجمن امنیتی اسپن»

›› گندم، پهپاد و ماهواره؛ گسترش روابط ایران و روسیه

رسانه‌های دولت ایران در همین‌باره می‌نویسند: «راهبرد صهیونیست‌ها این بود که این‌بار به صورت گزینشی علیه یک گروه [مقاومت] عمل کنند. یعنی، مثلاً یک گروه را به‌تنهایی هدف قرار دهند و اعلام کنند این مسئله هیچ ارتباطی با بقیه‌ی گروه‌ها ندارد... به این معنا که فلسطین را به یگان‌های جهادی جدا و غیرمرتبط تقسیم کنند تا مقاومت نتواند عمل کند.» در طرف دیگر، تهران می‌خواهد با استفاده از گروه‌هایی مانند جهاد اسلامی به عنوان مهره، بر این معما غلبه کند.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

بخشی از زرادخانه‌ی راکت‌های غیرهدایت‌شونده‌ی متعلق به گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه‌ی نظامی حماس، که به صورت بومی با کمک خارجی، تولید (ستون راست) یا از خارج از نوار غزه تهیه (ستون چپ) شده‌اند. گروه‌های همسو با ایران از درون فلسطین به‌راحتی می‌توانند نقاط مختلف فلسطین اشغالی را هدف راکت‌های خود قرار دهند. حال اگر این گروه‌ها، موشک‌های هدایت‌شونده داشته باشند، چه می‌شود؟ (+)

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

بخشی از زرادخانه‌ی راکت‌های غیرهدایت‌شونده‌ی متعلق به گردان‌های «قدس» شاخه‌ی نظامی جهاد اسلامی فلسطین، که به صورت بومی با کمک خارجی، تولید (ستون راست)، به صورت بومی، تقویت (ستون چپ، بالا)، و یا از خارج از نوار غزه تهیه (ستون چپ، پایین) شده‌اند. (+)

هدف ایران این است که هر سال هر کدام از این مهره‌ها را یک خانه جلو ببرد و نوعی وضعیت فشار و درگیری بی‌پایان ایجاد کند؛ وضعیتی که به اعتقاد تهران در نهایت به کرانه‌ی باختری، اورشلیم و شهرهای دیگر اسرائیل نیز سرایت خواهد کرد. طی درگیری ماه می سال ۲۰۲۰، زدوخوردهای گسترده‌ای میان یهودیان و اعراب در مکان‌هایی مانند «لد» [شهری در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی تل‌آویو] و شهرهای دیگر اسرائیل رخ داد که جمعیت ترکیبی [عربی و عبری] دارند. ایران می‌خواهد دوباره این «اثر زودپزی» را ایجاد کند؛ و معتقد است راه شکست گنبد آهنین، این است: از طریق ایجاد هرج‌ومرج در داخل اسرائیل، نه پرتاب راکت از داخل غزه.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

سربازان اسرائیلی، ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۶، در جریان مانور مشترک «جونیپر کبرا» میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پایگاه هوایی «ختسور» متعلق به نیروی هوایی این رژیم در مرکز فلسطین اشغالی، از کنار یک پدافند هوایی اسرائیلی «گنبد آهنین» (چپ)، یک پدافند موشکی آمریکایی «ام‌آی‌ام-۱۰۴ پاتریوت» (وسط)، و چند فروند موشک ضدبالستیک آمریکایی-اسرائیلی «پیکان ۳» (راست) رد می‌شوند. مانور جونیپر کبرا هر دو سال یک بار با هدف تقویت آمادگی اسرائیل برای مقابله با حملات بالستیک احتمالی از سوی ایران و ایجاد هماهنگی بیش‌تر میان ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود. (+)

اسرائیل و ایران در حالی با یک‌دیگر روبه‌رو می‌شوند که هر دو از نقاط قوت و ضعف یک‌دیگر آگاهی زیادی دارند. ایران از نظر اقتصادی شکننده است و نقطه‌ی قوتش گروه‌های نیابتی‌اش هستند. اسرائیل از نظر اقتصادی و فناوری قوی است، اما کشور [جعلی و] کوچکی است و بر خلاف ایران، در سراسر سوریه، عراق، لبنان و یمن، مهره ندارد. حتی با وجود پیمان‌های ابراهیمی اخیر و مشارکت نزدیک‌تر [میان اعراب و تل‌آویو] در خلیج [فارس]، اسرائیل همچنان در برابر راهبرد «زخم کاغذ»ی که ایران می‌خواهد از آن استفاده کند، آسیب‌پذیر است. این یعنی اسرائیل باید تهدیدات کوچک پرشماری را در امتداد هزاران کیلومتر خط مقدم بالقوه در منطقه، دفع کند.

مستند آمریکایی «پاتک غزه» درباره‌ی مقاومت مردم غزه مقابل تجاوزگری‌های اسرائیل [جزئیات بیش‌تر] [دانلود با حجم ~ ۱۹۲ مگابایت]

در همین‌باره بخوانید:

›› هزینه‌های جنگ غزه برای اسرائیل؛ چرا دوست و دشمن حماس را پیروز جنگ می‌دانند؟

›› پاتک غزه: مستند آمریکایی درباره مقاومت فلسطینی‌ها

ماه جولای سال ۲۰۲۰، ایران از پهپاد برای حمله به یک کشتی تجاری در خلیج عمان استفاده کرد. امسال، حزب‌الله از پهپاد برای هدف قرار دادن میدان گازی «کاریش» در سواحل اسرائیل [فلسطین اشغالی] استفاده کرد؛ جایی که دو طرف بر سر مرز دریایی مناقشه دارند. اگر حمله به آن کشتی، حادثه در کاریش، و درگیری اخیر غزه را به هم وصل کنید، آن وقت جنگ «زخم کاغذ»ی ایران واضح می‌شود. در شرایطی که اسرائیل به دور دیگری از انتخابات نزدیک می‌شود، توافق هسته‌ای ایران صرفاً بخشی از یک مشکل بسیار بزرگ‌تر [پیش روی تل‌آویو] است که روی سر اسرائیل سنگینی می‌کند: درگیری‌ای که حکومت دینی [ایران] می‌تواند به‌راحتی و هر زمان که دلش خواست، فتیله‌ی آن را علیه اسرائیل بالا ببرد.

پهپاد در ازای سوخو-۳۵/ گمانه‌زنی‌ها درباره معامله تسلیحاتی میان ایران و روسیه/ چشم روسیه دنبال کدام پرنده‌های ایرانی است؟ +عکس و فیلم

«بنیامین نتانیاهو» (راست) نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۸ قطعه‌ای را در دست دارد که ادعا می‌کند متعلق به یک فروند پهپاد «شاهد-۱۹۱ صاعقه ۲» ساخت ایران است. سال ۲۰۱۸، رسانه‌ها خبر دادند یک پهپاد صاعقه‌ی ایرانی موفق شده تا عمق آسمان فلسطین اشغالی نفوذ کند، بدون این‌که پدافند رژیم صهیونیستی موفق به شناسایی یا سرنگونی آن شود. (+)

پهپاد در ازای سوخو-۳۵/ گمانه‌زنی‌ها درباره معامله تسلیحاتی میان ایران و روسیه/ چشم روسیه دنبال کدام پرنده‌های ایرانی است؟ +عکس و فیلم

یک فروند «شاهد-۱۹۱ صاعقه ۲» در نمایشگاه «اقتدار ۴۰». صاعقه یکی از پهپادهای ساخت ایران است که طبق گزارش‌های رسانه‌ای، اخیراً چشم روس‌ها را نیز گرفته است. (+)

معرفی بخشی از پهپادهای مستقر در «پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳»، یکی از شهرهای پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› مقام سابق رژیم صهیونیستی: جمهوری اسلامی دشمن شکست‌ناپذیر اسرائیل است

›› اندیشکده اسرائیلی: فراتر از اسرائیل هم در تیررس موشک‌های ایران است


[۱] Israel must prepare for Iranian ‘thousand cuts’ war Link

[۲] کرانه باختری هم در حال مسلح شدن علیه صهیونیست‌هاست لینک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    10 6
    سپاه پاسداران مجبور خواهد شد به اسرائیل حمله موشکی کنه
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 7
      از همون اول اسرائیل نبود چقدر دنیا بهتر میشد باید ایران حواسش خیلی به اسرائیل باشه یه کتاب قدیمی درباره ی وضعیت شهرها در زمان آخرالزمان نوشته بود یهودی ها یه حمله خیلی بد به شهر تهران می‌کنند وکلی خسارت می‌زنند به تهران انشالله شرشون برگرده به خودشون
  • زند IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 11
    بسم الله الرحمن الرحیم. در دین ما و سنت پیامبر(ص) ، صلح با یهود هم وجود دارد. اولا اگر چه و ضعیت قدس مبهم میماند ولی در عوض و ضعیت مردم ایران و اقتصاد آن و اتحاد امت به راحتی بهبود یافته و در کل مسلمین و ضعیت خوبی کسب خواهند کرد.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      10 1
      کجا صلح با یهود؟؟؟ صریح قرآن این است که یهود، دشمن مسلمین است.
    • فرشید IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      5 2
      ترکیه در وضعیت صلح با اسرائیل و دشمنان اسلام است و ۸۰ درصد تورم دارد ۳۰ درصد تورم بیشتر از ایران لطفا بدون مطالعه صحبت نکنید با با یهودی ها در صلح هستیم و در مجلس نماینده دارند دشمنی ما با صهیونیست هاست که دشمن درجه یک مسلمانان هستند
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      2 2
      آخرالزمان طوری میشه که یهودی ها بعضی مسلمین رو به عنوان برده خرید و فروش میکنن فکر کنم کشورهای عربی منظورشون باشه چون یهودی ها روز به روز داره تعدادشون بیشتر میشه تو کشورهای عربی
    • محمدرضا IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      4 2
      ننگ بر ما اگر با قاتلین دانشمندان هسته ای مان صلح کنیم
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      فقطشکنت مر باشه گور بدبختی دیگران!
  • اسحاقی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 7
    اسرائیل فقط یه زخم میتونه بزنه یه موشک با کلاهک هسته ای و دیگر هیچ!! بچه ها مواظب باشید
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 0
      اسحاقی! یعنی اسرائیلی؟!
    • فرهنگی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 1
      هر اقدام نظامی که علناً انجام بدهد،بهانه ای به دست ما خواهد داد تا برای همیشه نیست و نابود گردد. هم در قرآن وعده داده شده است و هم تورات خودشون.
    • RO ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      7 1
      ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. هیهات من الذّله.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    12 3
    پشتیبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.
  • US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    3 6
    آن دشمنی را که انگیس و روسیه و چین و عراق و بارزانی ها به ایران کردند رو اسرائیل به ایران نکرده
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      4 2
      ارباب گاوچرون تروریست همجنس بازت از قلم افتاد کلنگی!!!!
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      1 0
      تو هیچی از اسلام نمیدونی. دارن به فجیع ترین شکل زن و بچه مردم و مسلمانان رو قتل عام میکنند. زمین هاشون رو تصاحب میکنند.ضد ایران و مردم ایران و تمام مسلمانان جهان فعالیت میکنند بعد جاسوس هایی مثل تو این حرف هارو میان میزنند. شما برید صلح کنید.اصلا همه ایران و جهان برید صلح کنید.ما این هارو نابود خواهیم کرد. اللهم عجل لولیک فرج خدایا ببخش که دیدیم و هیچ غلطی نکردیم تا الان. اما دیگه بسه
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      2 0
      اشخاص و دولت ها و حکومت های زیادی به ایران بدی کردند. برو یکم استراتژی و سیاست بخون. ایران متحدان خودش رو از دست نخواهد داد.تو دشمن ایران هستی. اسقاطیل هم بزرگترین دشمن ایران و جهان و حقوق بشر هست.این لکه ننگ و تمام حامیانش به زودی نابود میشن.
  • برده گاواهن کش IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    8 2
    بسیار عالی
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 1
    مرگ بر اسراییل غاصب صهیونیست
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 1
    اسرائیل نابود خواهد شد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 1
    اسرائیل نابود خواهد شد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 1
    اسرائیل نابود خواهد شد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    3 7
    انشالله همه اروپا به ایران حمله کنند یک جنگ جهاتی سوم فقط در ایران
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 2
    انشالله
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 2
    انشالله
  • ایرانی🇮🇷 IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    5 1
    حکم مرگ اسرائیل سالها پیش به دست رهبر عزیزمان امضا شده. بزودی دریده خواهند شد انشاالله. مرگ بر اسرائیل.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس