بازتاب گسترده نفوذ پهپاد حزب‌الله به فلسطین اشغالی در رسانه‌های صهیونیستی و انتقاد تند از عملکرد ارتش اسرائیل

عملیات موفق پهپاد «حسان» حزب‌الله در عمق ۷۰ کیلومتری فلسطین اشغالی بازتاب زیادی در رسانه‌های صهیونیستی داشته و ارتش و نیروی هوایی اسرائیل را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

به گزارش مشرق، روز گذشته حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپاد «حسان» طی یک عملیات اطلاعاتی به مدت ۴۰ دقیقه و در عمق ۷۰ کیلومتری فلسطین اشغالی به پرواز در آمد و با وجود تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای سرنگونی آن به سلامت به لبنان بازگشت.

این خبر بازتاب زیادی در رسانه‌های اسرائیلی داشت و این رسانه‌ها درباره جزئیات ورود پهپاد حزب الله به عمق اراضی اشغالی صحبت و تاکید می‌کنند که این یک فاجعه برای صهیونیست‌هاست.

بیشتر بخوانید:

مقاومت اجازه نمی‌دهد اقدامات خصمانه علیه اسرا ادامه داشته باشد

«نیر دوری» خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که ورود پهپاد حسان به داخل اراضی اشغالی یک تلاش موفق از جانب حزب الله بود. همانطور که نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید این پهپاد تهاجمی نبود بلکه به نظر می‌رسد برای یک ماموریت شناسایی و جمع آوری اطلاعات آمده بود و ممکن است یک دوربین با خود حمل کرده باشد.

این کارشناس صهیونیست افزود، بعد از ورود پهپاد حزب الله به آسمان اسرائیل (فلسطین اشغالی) نیروی هوایی اسرائیل از طریق بالگردها و همچنین سامانه گنبد آهنین اقدام به ساقط کردن این پهپاد کرد و بعد از اینکه تصور کرد موفق به رهگیری این پهپاد شده است ناگهان دیدیم که پهپاد مذکور موفق شد سالم به لبنان برگردد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به اهداف سفر مشاور اردوغان به سرزمین‌های اشغالی

این خبرنگار جنگی رژیم صهیونیستی در ادامه تصریح کرد، این اتفاق یک دستاورد برای حزب‌الله محسوب می‌شود و قطعاً تلاش خواهد کرد در ساعات و روزهای آینده به آن اشاره کند. همانطور که اسرائیل همواره تلاش دارد اطلاعاتی درباره حزب‌الله جمع‌آوری کند و به این منظور از ماهواره و پهپاد و موارد دیگر استفاده می‌کند حزب‌الله نیز تلاش دارد اطلاعاتی درباره اسرائیل جمع‌آوری کند. سیستم‌های شناسایی در اکثر موارد موفق به سرنگونی پهپادها می‌شوند اما این بار ماجرا فرق می‌کرد.

«روعی شارون» تحلیلگر نظامی شبکه کان رژیم صهیونیستی در واکنش به پرواز پهپاد حزب الله در آسمان فلسطین اشغالی، به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: پاسخ ارتش اسرائیل به ورود این پهپاد اغراق‌آمیز بود و حتی هواپیماهای جنگی و بالگردها و گنبد آهنین موفق به رهگیری آن نشدند. درواقع ما به نصرالله (سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله) یک پیروزی معنوی دادیم.

«اور هیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اظهار داشت، برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ ساکنان منطقه الجلیل و صفد به دلیل ورود یک پهپاد حزب الله صدای آژیرهای خطر را شنیدند.

سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل تلاش کردند این پهپاد را ساقط کنند، حتی گنبد آهنین نیز یک موشک «تامیر» شلیک کرد اما متاسفانه پهپاد حزب‌الله موفق شد به لبنان برگردد و سالم به زمین نشست. نیروی هوایی اسرائیل هواپیماهای جنگی و بالگردهای آپاچی را آماده کرد تا بتواند پهپاد مذکور را ساقط کند اما موفق نشد.

این خبرنگار نظامی صهیونیست ادامه داد، در حال حاضر تمرکز دشمن، اعم از حزب الله یا حماس معطوف به پهپادهاست تا شناسایی و رهگیری آنها توسط نیروی هوایی اسرائیل دشوار شود و این موضوع را در همه بخش‌های جنوبی و شمالی می‌بینیم.

شبکه کان تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد، دو فاجعه در سطح داخلی اسرائیل پیش‌بینی می‌شود که ممکن است هزاران قربانی برای ما داشته باشد. ارتش اسرائیل باید علت شکست سامانه گنبد آهنین در سرنگونی پهپاد حزب الله را بررسی کند.

این شبکه به نقل از «اسحاق برک» افسر ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در هرجنگ آینده نیروی هوایی اسرائیل چگونه با ۳ هزار موشک و راکت مقابله خواهد کرد در حالی که در رهگیری یک پهپاد موفق نشد؟ در جنگ بعدی روزانه صدها پهپاد به سمت ما شلیک خواهد شد و ما آمادگی آن را نداریم.

وی افزود، انتظار می‌رود که اسرائیل در کوتاه مدت و درازمدت ۲ فاجعه بزرگ داخلی را تجربه کند که هزاران قربانی برای ما به جای خواهد گذاشت، زیرساخت‌های اسرائیل ویران می‌شود و ما ده‌ها سال به عقب برمی‌گردیم. این یک زلزله واقعی و جنگ در چند جبهه است.

«کارمیلا مناشه» تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه کان نیز اعلام کرد که ترس زیادی در ارتش و موسسه امنیتی اسرائیل درباره مسئله پهپادها و آمادگی برای رهگیری آنها وجود دارد اما با این وجود موفق نشدند پهپاد حزب‌الله را ساقط کنند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز اعلام کرد، با ورود پهپاد حزب‌الله و در حالی که بالگردها بالای سر ما پرواز می‌کردند، ما یک جنگ واقعی را احساس کردیم.

«سمیر راغب» ژنرال ارتش مصر در واکنش به عملیات پهپادی اطلاعاتی حزب الله در خاک فلسطین اشغالی تاکید کرد که سامانه گنبد آهنین اسرائیل مانند قبل بی فایده عمل می‌کند. سامانه گنبد آهنین ارتش اسرائیل بازهم موفق به رهگیری پهپاد حزب الله نشد به همین خاطر آنها از بالگرد و موشک برای تعقیب این پهپاد اطلاعاتی استفاده کردند.

روز گذشته حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند پهپاد «حسان» به مدت ۴۰ دقیقه در عمق ۷۰ کیلومتری شمال فلسطین اشغالی به پرواز درآمده و پس از انجام مأموریت خود با موفقیت به لبنان بازگشته است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه گذشته به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان شهید مقاومت از دستیابی به فناوری ساخت پهپاد خبر داده بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس