یزدانی - تیلور رقابتی برای کسب عنوان تیمی/ محمدیان تهدیدی برای اسنایدر

یک سایت آمریکایی در تحلیل وزن به وزن کشتی آزاد این کشور با ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان سال گذشته در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و آمریکا با اختلاف کمتری در جایگاه دوم قرار گرفت. حالا امسال با غیبت روس‌ها، ایران و آمریکا برای یک نبرد حماسی جهت کسب عنوان قهرمانی آماده می‌شوند. ۷ عضو آمریکا و ۸ کشتی‌گیر ایران از تیم سال گذشته امسال در ترکیب جهانی قرار دارند.

یک سایت آمریکایی با این توضیحات تحلیلی از ۱۰ وزن کشتی آزاد و وضعیت کشتی‌گیران ایران و آمریکا در این مسابقات پرداخت که آن را در زیر می‌خوانید:

۵۷ کیلوگرم: توماس گیلمان و علیرضا سرلک

گیلمان در سید یک و سرلک در سید ۴ هستند بنابراین این ۲ کشتی‌گیر در فینال بهم نمی‌رسند بلکه با غلبه بر حریفانشان در نیمه‌نهایی با هم مبارزه خواهند کرد. کلید پیروزی گیلمان در دیدار با سرلک زمانی است که بتواند دستان خود را بر پای حریف قفل کند در این صورت ۹۰ درصد می‌تواند به پیروزی برسد. این ۲ کشتی‌گیر آخرین بار امسال در مسابقات رنکینگ‌دار تونس مقابل هم قرار گرفتند که برتری با کشتی‌گیر آمریکا بود.

۶۱ کیلوگرم: ست گراس و رضا اطری

هر ۲ کشتی‌گیر بدون سید هستند و به صورت تصادفی در جدول قرار می‌گیرند. باتوجه به شرایطی که ۲ کشتی‌گیر دارند نمی‌توان حدس زد چه اتفاقی در صورت رویارویی گراس و اطری رخ خواهد داد. گراس هم توانایی برد دارد و هم اینکه ممکن است با هر کشتی‌گیری روبه‌رو می‌شود ببازد. اطری بعد از عناوینی که در آسیا و در وزن ۵۷ کیلوگرم داشت امسال در وزنی جدید روی تشک خواهد رفت. این کشتی‌گیر خیلی تهاجمی نیست و از طرفی باید دید گراس در این مسابقات چه مسیری را طی می‌کند.

یزدانی - تیلور رقابتی برای کسب عنوان تیمی/ محمدیان تهدیدی برای اسنایدر

۶۵ کیلوم: یانی دیاکومیهالیس و رحمان عموزاد

نویسنده این گزارش تحلیل جالبی از عملکرد رحمان عموزاد داشته است. وی در این باره نوشت: رحمان عموزاد نه تنها یکی از بهترین کشتی‌گیران وزن ۶۵ کیلوگرم است، بلکه یکی از هیجان‌انگیزترین کشتی‌گیران نیز به شمار می‌رود. من از شما خواهش می‌کنم که برگردید و عملکرد او را در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۱ تماشا کنید. عموزاد در آخرین مسابقه خود از نمایندگان ژاپن، مغولستان و حتی باجرانگ پونیا عبور کرد تا به مدال طلا دست یابد. با این شرایط نمی‌توان گفت یانی هیچ شانسی مقابل عموزاد ندارد. هیچ کدام از این ۲ کشتی‌گیر سید ندارند و تصادفی در جدول قرعه‌کشی قرار می‌گیرند.

۷۰ کیلوگرم: زین ردرفورد و امیرمحمد یزدانی

ممکن است برای زین ردرفورد که در رده ۱۴ است کار سختی باشد که بتواند در این وزن مدال را به خانه ببرد با این حال کسب نتیجه برای او غیر ممکن نیست. امیرمحمد یزدانی هم تغییر وزن داده اما او با برتری مقابل جیمز گرین در جام یاشاردوغو نشان داد که در وزن جدید خود جا افتاده است.

۷۴ کیلوگرم: کایل داک و یونس امامی

درباره این وزن حریف زیادی نمی‌توان زد چرا که بدون شک کایل داک بهترین کشتی‌گیر ۷۴ کیلوست. تا زمانی که کایل داک سالم باشد نسبت به امامی برتری دارد. او در رنک اول و امامی در جایگاه پنجم است بنابراین احتمال رویارویی آنها در یک چهارم وجود دارد.

۷۹ کیلوگرم: جردن باروز و محمد نخودی

جردن باروز به دنبال ششمین طلای جهان است و شانس زیادی برای کسب آن دارد اما در این راه یک ایرانی او را تهدید می‌کند، کشتی‌گیری که سال گذشته در فینال با نتیجه ۵ بر یک به او باخت. در حالی که می‌توان این اطمینان را داشت باروز امسال هم طلای جهان را کسب می‌کند اما نباید از محمد نخودی غافل شد. او در مسابقات جهانی نروژ ۲۰ سال داشت و حالا باید عملکرد بهتری از او در بلگراد شاهد باشیم.

۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور و حسن یزدانی

این مسابقه‌ای است که همه دوست دارند ببینند. تیلور در المپیک توکیو قهرمان شد اما یزدانی در فینال جهانی انتقام گرفت و عنوان قهرمانی را کسب کرد. اگر در حال خواندن این مطلب هستید بدون شک از جزئیات مسابقات این ۲ کشتی‌گیر خبر دارد. این دیدار نه فقط از نظر انفرادی بلکه برای کسب عنوان تیمی هم مهم است.

یزدانی - تیلور رقابتی برای کسب عنوان تیمی/ محمدیان تهدیدی برای اسنایدر

۹۲ کیلوگرم: جیدن کاکس و کامران قاسم‌پور

این هم یکی دیگر از مسابقاتی است که علاقمندان به کشتی دوست دارند آن را ببینند. کاکس سال گذشته در مرحله نیمه‌نهایی مغلوب قاسم‌پور شد. باتوجه به اینکه امسال ماگومد قربانوف روس در مسابقات حضور ندارد، کاکس و قاسم‌پور شانس زیادی برای رسیدن به فینال دارند. مشخص نیست در صورتی که این ۲ کشتی‌گیر دوباره در فینال بهم برسند چه کسی برنده خواهد شد اما قطعا مبارزه نزدیکی را شاهد خواهیم بود.

۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر و محمدحسین محمدیان

این مبارزه یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها خواهد بود چرا که اسنایدر کشتی‌گیر محبوبی به شمار می‌رود. در آخرین رقابتی که محمدیان و اسنایدر با هم داشتند برد با اسنایدر بود. محمدیان در مسابقات سال گذشته نتوانست در ترکیب ایران قرار بگیرد در حالی که اسنایدر نقره المپیک و جهان را در کارنامه دارد. اسنایدر حتی اگر شکست بخورد بعید است نتیجه مانند سال ۲۰۲۰ باشد چرا که او همیشه با بیشتری آمادگی در مسابقات جهانی و المپیک شرکت می‌کند. محمدیان بزرگترین تهدید اسنایدر است و این احتمال وجود دارد آنها در یک چهارم با هم روبه‌رو شوند.

یزدانی - تیلور رقابتی برای کسب عنوان تیمی/ محمدیان تهدیدی برای اسنایدر

۱۲۵ کیلوگرم: هایدن زیلمر و امیرحسین زارع

این وزن بزرگترین اختلاف ایران و آمریکاست. در حالی که شکست دادن نیک گویازدوسکی برای زیلمر سخت است اما امیرحسین زارع به راحتی این کشتی‌گیر را مغلوب کرد. با وجود اینکه زارع ۲۱ سال سن دارد اما به راحتی می‌تواند حریفانش را از تشک خارج کند و امتیاز بگیرد. او در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ موفق شد با برتری مقابل طاها آکگول و جنو پتروشویلی قهرمان شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس