کد خبر 1414999
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
آمادگی بی‌نظیر آزادکاران پیش از قهرمانی جهان

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به آمادگی بالای ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهانف گفت: هیچ نگرانی بابت آمادگی بدنی کشتی‌گیران نداریم.

به گزارش مشرق، مصطفی میرعمادیان در گفتگویی درباره آخرین شرایط تیم ملی کشتی آزاد در آستانه اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: تمرینات بسیار پر فشاری را در اردوی قبل پشت سر گذاشتیم تا جاییکه ضربان قلب بچه‌ها به ۲۲۰ تا ۲۳۰ رسید. خوشبختانه همه ملی‌پوشان در تست‌های بدنی بسیار عالی بودند و در تست دو و میدانی نیز خیلی خوب جواب دادند. به عنوان مثال یکی از کشتی‌گیران که قبلا نهایتا ۱۰۵ کیلو پرس سینه می‌زد در تمرینات ۱۳۵ کیلوگرم زد. تست‌های بچه‌ها خیلی ما را امیدوار کرد تا جایی که بچه‌ها حتی از شرایط المپیک هم فراتر رفتند و به همین دلیل فشار تمرینات را کم کردیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد، در پاسخ به این سوال که آیا آسیب‌دیدگی در میان ملی‌پوشان وجود دارد یا خیر، گفت: خدا را شکر آسیب‌دیدگی نداریم ، البته یکسری از نفرات دچار آسیب‌دیدگی‌های جزئی هستند که در کشتی طبیعی است و جای نگرانی ندارد. تنها نگرانی ما این است که با توجه به اینکه نزدیک فصل پاییز می‌شویم بابت بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی نگران بچه‌ها هستیم.

وی افزود: خوشبختانه پزشک متخصص تغذیه، فیزیوتراپ و علم بدنسازی که ساکن کاناداست و تنها برای مسابقات جهانی به تیم کشتی آزاد اضافه شده، نقش بسیار موثری در آمادگی بچه‌ها داشته است. او یکی از بهترین‌های دنیاست و خیلی از تیم‌های مطرح فوتبال جهان نیز دنبال او هستند. حضور او در جریان مسابقات مخصوصا بعد از وزن کشی و برای بازگشت خوب بچه ها می‌تواند نقش تعیین‌کننده ای داشته باشد.

میرعمادیان در ادامه گفتگو، درباره انتظارات از تیم ملی کشتی آزاد برای کسب عنوان قهرمانی جهان در غیاب روسیه، اظهار کرد: صد در صد تمام برنامه ما نیز بر روی کسب عنوان قهرمانی جهان قرار داشته است. سال گذشته زمان کمی داشتیم و فشردگی مسابقات المپیک و جهانی بود اما اینبار فرصت خوبی داریم. وضعیت بچه‌ها به گونه‌ای است که ما اصلا بابت آمادگی بدنی نگرانی نداریم و تنها نگرانی ما با توجه به نزدیکی پاییز، بیماری‌های عفونی و ویروسی مثل آنفلونزا و ... است که البته به طور مرتب با دکتر متخصص عفونی در تماس هستیم تا بچه‌ها دچار مشکل نشوند.

وی در پایان درباره رقابت نزدیک با آمریکا برای کسب عنوان قهرمانی جهان، گفت: آمریکا تیم یکدست و آماده‌ای دارد که با توجه به جدول، اکثر آن‌ها در فینال به کشتی‌گیران ما برخورد می‌کنند. اگر با همین فرمان جلو برویم بابت آمادگی بدنی نگرانی مقابل آن‌ها نداریم و مطمئن باشید نتیجه استثنایی در صربستان بدست می آوریم. مردم به حق انتظار زیادی از کشتی آزاد دارند و امیدوارم با کسب بهترین نتایج بار دیگر دل مردم ایران را شاد کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس