کد خبر 1415518
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کنکور

مهلت مجدد انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ که موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته نشده اند، از امروز ۱۵ شهریور آغاز می شود.

به گزارش مشرق، به دنبال اطلاعیه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۱ که در زمان مقرر (۱۷ تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۱) موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود نشده اند می‌توانند از امروز سه شنبه ۱۵ شهریور تا پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

این داوطلبان می‌توانند در روزهای ۱۵ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: www.sanjesh.org و لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، با رعایت شرایط ذیل نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

نکته ۱: این امکان فقط برای افرادی که براساس محتوای کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده ولی موفق به انجام انتخاب رشته نشدند فراهم شده و بعد از تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ تمدید نمی‌شود و هیچ درخواستی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

نکته ۲: انتخاب رشته در رشته‌های دارای آزمون عملی و طراحی (رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی و همچنین رشته‌های گروه آزمایشی هنر موضوع اطلاعیه‌های ۲۲ تیر و ۲۳ مرداد) به افرادی توصیه می‌شود که در آزمون عملی این رشته‌ها قبلاً شرکت کرده باشند.

نکته ۳: اگر داوطلب رشته‌های دارای شرایط خاص و مصاحبه را انتخاب می‌کند باید توجه داشته باشد در صورت داشتن شرایط و همچنین نمره علمی، همزمان با اعلام نتایج نهایی برای انجام مراحل مصاحبه و بررسی صلاحیت معرفی خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: Request.sanjesh.org یا با شماره تلفن‌های: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند.

 آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۸ تا ۱۱ تیر برگزار شد.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بود که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۶ هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

از تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب حاضر در آزمون تعداد یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر معادل ۸۹ درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.

در فرصت قبلی انتخاب رشته، بیش از ۵۸۲ هزار داوطلب مجاز با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب کدرشته های مورد علاقه خود در کنکور ۱۴۰۱ اقدام کردند که این تعداد با توجه به آمار ۵۲۴ هزار نفری انتخاب رشته در سال ۱۴۰۰، میزان انتخاب رشته در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

پیش از این اعلام شده بود نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود.

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام لطفا برای رضای خدا از طرف خیل عظیم داوطلبان متقاضی ویرایش فرم انتخاب رشته ۱۴۰۱ از مسئولین سازمان سنجش فرصت مجدد ویرایش معدل و انتحاب رشته را برای همه داوطلبان بدون استثنا، بمنظور رعایت عدالت آموزشی و دادن فرصت برابر به همه داوطلبان مطالبه کنید تا شائبه تبعیض بین داوطلبان بوجود نیاید.ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس