کد خبر 1415803
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
آلمان

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر مخالفت با برداشته شدن تحریم‌ها علیه روسیه همچنان بر طبل خصومت با مسکو کوبید.

به گزارش مشرق، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان گفت، اتحادیه اروپا تحریم‌هایش علیه روسیه را به بهانه وضعیت پیش آمده در زمینه تامین گاز برنخواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بائربوک در سخنرانی در یک گردهمایی در محل وزارت خارجه آلمان ادعا کرد: «کرملین معتقد است که اکنون یک موضع با برتری بیشتر را به اشغال خود درآورده است. ما این را در باج‌گیری های هر چه علنی تر شاهدیم.»

بائربوک گفت که از نظرش متوقف شدن جریان گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم یک باجگیری است که روسیه به آن برای برداشتن تحریمها علیه خود متوسل شده است.

وزیر خارجه آلمان مدعی شد: «حالا آنها با کلیت تحریم‌های ما با ادعای اینکه جلوی تامین گاز را می گیرد مخالفت می‌کنند. ما باید صراحتا بگوییم که تسلیم نمی شویم.»

از نظر بائربوک، روسیه امنیت انرژی آلمان را تهدید کرده و این تهدید تنها با رها شدن کامل از وابستگی به انرژی فسیلی از بین می رود.

مقامات اروپایی از جمله مقامات دولت آلمان با وجود حمایتهایی که اروپایی‌ها از اوکراین در جنگ با روسیه به عمل آورده و تحریمهایی که در راستای این حمایت علیه روسیه وضع کرده اند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را متهم به استفاده از موضوع صادرات انرژی برای ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا کرده اند.

این در حالی است که اروپایی ها پیش از عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، با خصومت نشان دادن علیه روسیه و نادیده گرفتن مطالبات و منافع امنیتی مسکو زمینه ساز بروز جنگ در اوکراین شده و در جریان این عملیات نیز حمایتهای همه جانبه ای را از اوکراین به عمل آورده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 0
    تحریم ایران هم یک باج گیری است
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    7 0
    2 ماه دیگه که حسابی سرد شد میاد میگه غلط کردم نفهمی کردم اون موقع دیگه گاز ارزون نداری خیلی گرونه
  • مهدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 0
    جنگ انرژی
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 3
    واقعا فكر كرديد از ترس زمستان، غرب وا ميده؟ مشاوره غلط باعث تصميم گيري غلط مي شود! آخر زمستان خواهيم ديد!!!
    • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      6 1
      اگه ناغافل یه دو تا موشک وپهباد بچه های یمن هم بخوره تو سر پالایشگاه های عربستان و امارات ،اونوقت ببین چه شود.من که از العان سردم شد.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    11 0
    اگر اروپا هر بلایی دلش می خواهد سر دنیا و روسیه بیاورد عین عدالت و حقوق بشر است اما اگر روسیه حاضر نشود که انرژی مورد نیاز برای تجاور و جنایت آلمان را تأمین کند از اروپا باج خواهی کرده است. اروپا مظهر و نشانه کامل وقاحت توأم با حماقت و خباثت است.
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      دقیقا منم میخواستم همینو بگم. حداکثر وقاحت ممکن.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 0
    مطالبات ومنافع یک ابر قدرت زورگو وسلطه طلب همیشه حقوق ملتهای دیگر است
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    جوجه را آخرپاییز میشمارن!!!
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      1 0
      ضرب المثل خیلی کهنه است - مرغداری هرماه جوجه می شمارند و مرغ قابل تغذیه می دهند - کدام پائیز؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    6 0
    زن عفریته نازیسم دست بردارید بگذارید ملت اروپا راحت باشند - تو جوجه نازیسم بجای دمیدن برشعله جنگ دو همسایه چرا بفکر بیرون کردن اشغالگران یانکی از آلمان نیستید؟
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو همان خلبان پهباد را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    با توجه به اینکه میکولایف برای امریکای ها در حکم پایتخت دوم اوکراین است روسیه باید پلهای بیشتر وبیشتری در کنار دوپل انتوفسکی و کاخوفکا بسازدیا سریع آنها را تعمیر نماید و پیشروی ها در منطقه خرسون و میکولایف را به مرحله غیر قابل بازگشت برساند یعنی سقوط میکولایف
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    روسیه بایستی مجلس و مقررئیس جمهور و دولت اوکراین رو با خاک یکسان میکرد و به این ترتیب زلنسکی و دولتش رو با چراغ موشی به زیر زمین میفرستاد و مانع سفر سیاستمداران غربی به اوکراین میشد . ولی گویا روسها زیادی محافظه کار هستند و همین باعث طولانی شدن جنگ شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس