کد خبر 1416902
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
جلیقه زردها در پاریس

معترضان جلیقه زرد دیروز شنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه و افزایش تورم به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش مشرق، معترضان فرانسوی جنبش موسوم به «جلیقه زردها» دیروز شنبه در بحبوحه افزایش تورم بار دیگر در خیابان‌های پاریس تجمع و علیه نظام سرمایه داری و سیاست‌های دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعتراض کردند.

بیش از ۱۵۰ معترض جلیقه زردها دیروز در اعتراض به تورم فزاینده در نتیجه سیاست‌های مکرون و دولتش، در میدان جمهوری پاریس تجمع کردند.

یکی از معترضان در این باره گفت: ما عملاً همان مطالباتی را داریم که شروع کردیم. امروز مسئله قیمت سوخت، انرژی، حقوق بازنشستگی، شرایط کاری پرستاران و کارت سلامت وجود دارد. همه چیز وارونه است، متاسفم. این فقط در فرانسه نیست، در سراسر اروپا و در سراسر جهان است. همه چیز وارونه است.

تظاهرکنندگان به تجهیزات خیابان آسیب و سطل‌های زباله را آتش زدند. پلیس فرانسه به سرعت به این تظاهرات واکنش نشان داد. افسران و نیروهای پلیس ویژه ضد شورش حدود ۴۰ معترض را محاصره کردند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸، در پی افزایش قیمت سوخت و عمیق‌تر شدن شکاف اجتماعی در فرانسه متولد شد. اعتراضات جلیقه زردها به عنوان طولانی‌ترین تظاهرات اعلام نارضایتی در سده اخیر برای بیش از ۵۰ هفته آن هم به طور مداوم برگزار شد. وسعت و جدیت این اعتراضات علیه نظام سرمایه‌داری در فرانسه به حدی بود که خیلی زود به نقاط مختلف اروپا سرایت کرد. هرچند که پاریس در طول این اعتراضات مجبور به عقب‌نشینی شده، اما این جنبش همچنان به عنوان یک نماد اصلی برای ابراز نارضایتی مایه دردسر مقامات فرانسه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس