کد خبر 1451867
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
.

رادیو فرانس انفو روز دوشنبه گزارش داد که چند بیمارستان بزرگ فرانسه در پی اعتصاب یک هفته ای بسیاری از پزشکان عمومی برای افزایش دستمزد که تا هشتم ژانویه (۱۸ دی ماه) تمدید شده است، وضع دشواری دارد.

به گزارش مشرق، این پزشکان عمومی عضو نهاد حرفه ای "پزشکان برای فردا" که از ۲۶ دسامبر (۵ دی ماه) اعتصاب کرده اند، قصد دارند روز پنجشنبه به سوی ساختمان وزارت بهداشت در مرکز پاریس راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند.

نظام بهداشت و درمان فرانسه با افزوده شدن آنفلوانزا به مشکلات پیشین بیماری های ریوی و کووید، زیر فشار شدیدی قرار گرفته است.

این کارکنان بخش بهداشت و درمان فرانسه خواستار ۲ برابر شدن تعرفه مشاوره (ویزیت) خود از ۲۵ یورو کنونی به ۵۰ یورو و همچنین بهبود شرایط کاری و دریافت مبالغ اضافی برای به کارگیری دستیاران اداری هستند.

با وجود پشتیبانی بسیاری از نهادهای بازرگانی و حرفه ای مهم فرانسه شامل فدراسیون پزشکان مستقل، اتحادیه پزشکان و پزشکان جوان از این اعتصاب کاری، اتحادیه پزشکان عمومی فرانسه با وجود پذیرش لزوم بهبود شرایط کاری برای ترغیب پزشکان جوان برای روی آوردن به این شغل، از حمایت از این اقدام خودداری کرده است.

فرانسوا براون وزیر بهداشت فرانسه با انتقاد از زمان اجرای این اقدام اعتراضی، گفته که این کشور با تهدیدهای سه گانه بیماری آنفلونزای فصلی، همه گیری کووید و برونشیت عفونت تنفسی روبه رو شده است.

اعتصابیون این انتفاد را ناعادلانه دانسته و رد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ پزشکان عمومی و متخصص‌های صاحب مطب خصوصی در فرانسه، از روز دوشنبه (۱۲ دی ماه) به مدت یک هفته دست به اعتصاب زده‌ و خواستار دریافت هزینه‌های دو برابری برای پذیرش بیماران شدند.

پزشکان در فرانسه از همکاران خود خواسته‌اند که مطب‌هایشان را از روز دوشنبه تعطیل کنند. آن‌ها خواهان افزایش ۲ برابری هزینه پذیرش بیمار از ۲۵ یورو به ۵۰ یورو و همچنین شرایط کاری بهتر شده‌اند.

پس از اعتصاب سراسری پزشکان فرانسه در اواسط آذر، این دومین اعتراض این صنف در یک ماه گذشته در این کشور اروپای غربی محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، این اعتصاب توسط انجمن پزشکان برای فردا (Medecins pour Demain) و همچنین اتحادیه‌های کارگری SML (Syndicat des Medecins) سازماندهی شده است.

در این گزارش آمده است که پزشکان از شلوغی بیمارستان‌ها در بحبوحه اپیدمی‌های مداوم آنفلوانزا، کرونا و برونشیت در کشور شکایت دارند.

فلورانس لاپیکا، یک پزشک عمومی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: "اپیدمی‌ها وجود دارد، اما بیماران مزمن نیز وجود دارند. امروز ما دیگر توانایی مدیریت بیماران خود، چه نوزادان و چه افراد مسن را نداریم. ما لیست‌های انتظار زیادی برای مشاوره داریم. "

اسپوتنیک افزود، این اعتصاب به اندازه اقدامات ۱ و ۲ دسامبر، زمانی که ۳۰ درصد از مطب‌ها تعطیل شدند، نخواهد بود اما طبق گزارش‌ها، متخصصان صنعت پزشکی فرانسه در حال تدارک یک اقدام بزرگ سراسری در ۵ ژانویه (۱۵ دی) هستند.

تابستان امسال نیز اعتصاب‌ کارکنان پزشکی در سراسر فرانسه به منظور درخواست افزایش دستمزد و ابراز نارضایتی از سیاست‌های مراقبت‌های بهداشتی مقامات برگزار شد.

اتحادیه‌های کارگری قبلاً خاطرنشان کردند که فرانسه با بحران مراقبت‌های بهداشتی مواجه است و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در سه سال گذشته تلاش کرده‌اند توجه‌ها را به وضعیت اسفناک بیمارستان‌های دولتی، موسسات پزشکی و اجتماعی جلب کنند.

به گزارش رویترز؛ امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی به مناسب آغاز سال نو میلادی در یک پیام جنجالی درباره نظام بازنشستگی که در سال ۲۰۱۷ جنبش جلیقه زردها را برانگیخت، گفت که این اصلاحات بازنشستگی در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

اصلاح نظام بازنشستگی یکی از اصلی‌ترین وعده‌های مکرون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ بود اما پیشنهادهای اولیه وی در این زمینه به تظاهرات و اعتصاب گسترده در فرانسه دامن زد. این تظاهرات و اعتصاب‌ها که به اعتراضات جلیقه زردها معروف شد تا ماه‌ها فضای فرانسه را ملتهب کرده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس