کد خبر 1416909
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
ورمزیار: امیدوارم در جام جهانی آبرومندانه بازی کنیم/ کی‌روش- نکونام ترکیب خوبی است

یکی وظایف مهم تاج برای جلوگیری از اختلاف دوباره کی‌روش با مربیان لیگ برتر است

به گزارش مشرق، در روزهایی که با بازگشت کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران خیال بخشی از علاقه‌مندان تیم ملی بابت رقم‌نخوردن نتایج تحقیرآمیز برای یوزهای ایرانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر راحت شده است معضل و چالشی جدی انتظار فوتبال ایران را می‌کشد. سرمربی ۶۹ ساله پرتغالی پیش از این در دوران هدایت ایران اثبات کرده است برگزاری اردوها و دیدارهای خارج از فیفادی از اهمیت زیادی برای سرمربی اسبق رئال‌مادرید برخوردار است و این مربی برای رسیدن به خواسته‌هایش بارها لیگ برتر فوتبال ایران را به تعطیلی کشاند که این موضوع چندان در مدت ۲۸۵۹ روز حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی به مذاق سرمربیان لیگ برتری خوش نیامد.

تیم تحت‌هدایت کی‌روش برای حضوری شایسته در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل در ماه‌های منتهی به اعزام به این تورنمنت با حضور در کشور آفریقای‌جنوبی یک اردوی ۲۴روزه را برگزار کرد و در این اردو برابر باشگاه‌های موروکا سوآلوز، اورلاندو پایرتس، سان دانز و بلک ایسز قرار گرفت. همچنین تیم ملی بعد از این اردو و استراحت چند روزه راهی اردوی ۲۷ روزه در کشور اتریش شد و در دیدارهای تدارکاتی برابر تیم‌های بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا قرار گرفت. برنامه کی‌روش برای حضور شایسته در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز همچون دوره گذشته مسابقات مبتنی‌بر برگزاری اردوهای پرتعداد بود که یک نمونه آن برگزاری یک اردوی ۱۴ روزه در اواخر اسفند ۱۳۹۶ و اوایل فروردین ۱۳۹۷ بود که در آن یوزهای ایرانی برابر سیرالئون، الجزایر و تونس قرار گرفتند. مدت اردوی بعدی ۲۷ روز بود که در دل آن تقابل مقابل ازبکستان و ترکیه نیز گنجانده شده بود و در آخرین اردو که ۱۳ روز طول کشید، ایران به دیدار لیتوانی رفت و با برد ۱ بر صفر قدم در بیست‌ویکمین دوره جام جهانی و تقابل برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال گذاشت.

بیشتر بخوانید:

زمان قطعی حضور کی‌روش در ایران/ هاشمیان در تیم ملی می‌ماند؟

حالا باید دید در دوره جدید حضور کی‌روش برای سومین جام‌جهانی با ایران برنامه‌ها برای اردوی تدارکاتی دچار چه تغییراتی خواهد شد. سرمربی پرتغالی فعلا به ایران نیامده و واکنشی به حضور دوباره‌اش نشان نداده اما بعید است که رویه‌اش تغییر چندانی کرده باشد و شاید دوباره شاهد چالش بین او با برخی مربیان لیگ برتری باشیم؛ چراکه درصورت تاکید به برگزاری اردوی بلندمدت ممکن است برنامه مسابقات لیگ به هم بریزد. هرچند برخی دیگر معتقدند مربی پرتغالی این‌بار روی دیگری از خود نشان خواهد داد و چندان به‌دنبال تقابل نیست. گفته می‌شود وی بعد از حضور در تهران ممکن است خیلی زود یک نشست خبری برگزار کند و طبعا موضع رسمی‌اش آن زمان مشخص خواهد شد و بهتر است فعلا در این زمینه پیش‌داوری صورت نگیرد اما آنچه ضرورت دارد پیشگیری مدیران فدراسیون فوتبال تحت ریاست مهدی تاج از اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده و ممکن است دوباره تکرار شود. تیم ملی در آستانه جام‌جهانی بیش از هر چیز به آرامش و تمرکز روی سه مسابقه حساس با انگلیس، ولز و آمریکا نیاز دارد و توقع می‌رود مدیران فدراسیون به تغییر در کادرفنی بسنده نکنند و با درس گرفتن از مشکلات گذشته مانع بروز اختلافات تکراری شوند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیدوره IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    به عنوان یک بازیکن فوتبال شمای که این متن را نوشتی خدای از فوتبال سر در می اوری این تیم همان تیمی بود که دست ویلموتس بود که داشت اوت می شد با امدن اقای اسکوچیج و خلق نتایج عالی به عنوان سر گروه برای جام جهانی انتخاب شد با تقییراتی که در فدراسیون ایجاد شد واقای تاج بر مسند ریاست جلوس کرد و تعوض کروش با اسکوچیج ب عنوان مربی تیم ملی به نظر شما ما از حالا قهرمان جهان یا حداقل از گروه مان باید بالا بیایم اگر در مقدماتی حذف شویم یعنی صفر با صفر عوض شدند نتیجه یعنی اب در هاون کوبیدن اقایان خجالت بکشید .این تیم در همان مقدماتی با نتایج بد از گردنه مسابقات خارج می شود و فقط هزینه های بسیاری برای کشور ایجاد کردید .لااقا با اسکوچیج فوتبالی روان تر و زیبا تر می دیدیم تا کروش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس