کد خبر 1417088
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
روسیه: تعیین سقف برای قیمت نفت را هرگز نمی‌پذیریم

وزیر انرژی روسیه پذیرش تعیین سقف قیمتی از سوی کشورهای غربی برای گاز کشورش را رد و تاکید کرد که مسکو چیزی را با ضرر نمی‌فروشد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «نیکلای شولگینوف»، وزیر انرژی روسیه با رد این که کشورش ایده کشورهای غربی برای محدود کردن قیمت منابع انرژی روسیه را خواهد پذیرفت، تاکید کرد که مسکو نفت و گاز را با ضرر یا کمتر از قیمت آن نمی‌فروشد.

او امروز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: مطمئناً ما (چیزی) را با ضرر یا کمتر از هزینه نمی‌فروشیم. این غیرممکن است. این یک نوع توطئه کارتل علیه ما است. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم به این شکل با ما رفتار شود.

رهبران کشورهای گروه هفت (بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و ژاپن) در نشست ژوئن گذشته بر عزم خود برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه گفتند و موافقت اصولی خود را با تعیین سقف برای قیمت نفت و گاز روسیه اعلام کردند.

در ماه سپتامبر، گروه هفت بر عزم خود برای اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه به عنوان بخشی از گسترش تحریم‌ها علیه این کشور تاکید کرد. قرار بود سقف قیمت نفت از  پنجم دسامبر و قیمت فرآورده‌های نفتی در  پنجم فوریه ۲۰۲۳ اعمال شود؛ اما کشورهای اتحادیه اروپا جمعه گذشته نتوانستند بر سر تعیین سقف قیمت گاز روسیه به توافق برسند.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده بود که تعیین سقف قیمت گاز صادراتی از روسیه چشم اندازی ندارد و گامی است که منجر به افزایش قیمت سوخت آبی در بازارها می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 2
    باتلاق اوکراین بیچارت کرده آره؟؟؟
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 1
    بهتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس