کد خبر 1418714
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
فرود هواپیمای مسافربری رژیم صهیونیستی در فرودگاه مغرب

یک فروند هواپیمای مسافربری رژیم صهیونیستی در چارچوب عادی سازی روابط تل‌آویو- رباط برای نخستین بار در فرودگاه شهر الصویره مغرب به زمین نشست.

به گزارش مشرق، برای نخستین بار یک فروند هواپیمای رژیم صهیونیستی با ۱۱۰ سرنشین که اکثر آنها تابعیت رژیم صهیونیستی را داشتند، در فرودگاه الصویره مغرب به زمین نشست.

به گزارش پایگاه خبری عبری زبان I۲۴ ، گردشگران صهیونیست که از فرودگاه بن گوریون تل‌آویو با این پرواز مستقیم خود را به مغرب رساندند، قرار است در مراسم «هیلوله» که هر ساله در شهر الصویره این کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وب‌سایت مغربی هسپرس می‌گوید: این اولین بار است که یک هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه الصویره فرود می‌آید و پیش‌بینی می‌شود اسرائیلی‌هایی که وارد الصویره شدند در مراسم یادبود یک خاخام ارشد یهودی که در همین شهر زندگی می‌کرد، شرکت کنند.

ایال دیوید، معاون سفیر رژیم صهیونیستی در مغرب نیز در توییتر از اولین پرواز مستقیم بین تل آویو و شهر الصویره در غرب مغرب خبر داد.

به گزارش تارنمای مغربی مغرس، صدها نفر از اعضای جامعه یهودیان مغربی از نقاط مختلف جهان با سفر به الصویره در یک مراسم دینی که در فاصله ۱۴ تا ۱۷ سپتامبر به یاد یک خاخام برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

در چارچوب عادی‌سازی روابط، نخستین پرواز مستقیم از تل‌آویو به پایتخت مغرب نیز در دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و هواپیمای شرکت ال‌عال، فرودگاه بن گوریون را به مقصد این کشور ترک کرد.

مغرب پس از امارات متحده عربی، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بود که روابط خود را با رژیم صهیونیستی در سال جاری عادی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس