کد خبر 1419082
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
.

روزنامه الوطن سوریه خبر داد که پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکا در استان دیرالزور هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، منابع خبری سوری از حمله به پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکا در استان دیرالزور واقع در شرق این کشور خبر دادند.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که در جریان این حملات، پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر، هدف چند راکت قرار گرفته است.

الوطن خبر داد که در پی این حملات، دود و آتش از این پایگاه به هوا خاسته است. این در حالی است که بالگردهای آمریکایی هم پس از این حملات، به شدت در حال پرواز هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم به نقل از خبرنگار خود در سوریه، این حملات را «شدیدترین» حمله به این پایگاه آمریکا عنوان کرد و گزارش داد، در این حملات، مراکز حساس قرار گرفت و صدای چند انفجار از داخل این پایگاه شنیده شده است.

اسپوتنیک خبر داد که پس از شلیک و اصابت چند راکت، صدای انفجارهای شدیدی از داخل پایگاه شنیده شده و پس از آن، ستونهای دود به هوا خاسته است و آمبولانسها نیز عازم این میدان شدند.

منابع خبری اوایل شهریور ماه جاری هم از حملات مجدد به نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه خبر دادند و گفتند که این حملات با چند فروند پهپاد صورت گرفت.

این حمله هم به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر صورت گرفته بود. در پی این حملات، سه انفجار  هم رخ داد.

پیش از این نیز، پایگاه آمریکا در میدان نفتی «کونیکو» واقع در استان دیر الزور برای بار دوم هدف حمله راکتی قرار گرفت. پس از این حملات،صدای چند انفجار در این پایگاه به گوش رسید.

آمریکا به همراه سایر مزدوران خارجی تحت لوای ائتلاف موسوم به ضد داعش، ۲۸ پایگاه نظامی علنی در سوریه دارند که در استانهای الحسکه، دیرالزور و حمص قرار دارد.

میدان العمر هم بزرگترین میدان نفتی سوریه است که بزرگترین پایگاه آمریکا در شرق دیرالزور در آن قرار دارد. دولت سوریه بارها هشدار داده است که حضور این نظامیان غیر قانونی است و به ان پایان خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • . IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 0
    هرروزقشنگ داره میزنه ومنهدم میکنه
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 0
    جنگ اوکراین فرصت مناسبی است تا محور مقاومت کلک امریکا در خاورمیانه را بکند چون امریکا در دو محور اوکراین و خاورمیانه نمی تواند بطور همزمان با روسها بجنگد فرصت بسیار بسیار مناسبی است و باید تا پیش از جنگ اوکراین امریکایی ها خاورمیانه را به جبهه بلوک شرق تحویل دهند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    خوب سوریه بهتر است امریکا را از تنف بیرون بیاندازد چون تا دوسال دیگر قصد دارد از این منطقه به دمشق حمله کند دوما مثل حزب الله هر از گاهی با پرتاب موشک به اسرائیل محبوبیت خودش را افزایش دهد
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    باید حملات به امریکا هر هفته دو بار صورت گیرد تا امریکایی ها خاک سوریه را ترک کنند خصوصا که بخاطر حمایت از اوکراین قادر به باز نمودن میدان جنگ جدیدی در سوریه نیستند
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    چند ماه است بطور هفتگی حملات انجام می شود اگر این حملات ادامه یابد مزدوران سنتکام دمشان را روی کولشان می گذارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس