آلمان

رئیس‌جمهور آلمان اعلام کرد که برای پایان بحران در اوکراین انتظار ندارد ایده جدیدی مطرح شود.

به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان، در اظهارات خود در لندن، اعلام کرد که انتظار ارائه ایده جدید برای پایان یافتن بحران در اوکراین را در مراسم تدفین ملکه الیزابت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، اشتاین مایر این اظهارات را در جریان نشست‌های مختلف با مقام‌های کشورهایی که برای شرکت در مراسم ملکه به لندن سفر کردند بیان کرد.

او همچنین به خبرگزاری آلمانی زددی‌اف گفت: «این (جلسات) بسیار ارزشمند است. اما من فکر می‌کنم نباید انتظار داشته باشیم که در چنین جلساتی در حاشیه مراسم عزاداری و خاکسپاری ابتکارات جدیدی برای راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز داده شود یا ایده‌هایی برای چگونگی پایان دادن به جنگ در اوکراین به طور ناگهانی متولد شود.»

مراسم خداحافظی عمومی از ملکه الیزابت دوم از ۱۴ تا ۱۹ سپتامبر در کلیسای «وست مینستر» در حال برگزاری است. مراسم تشییع جنازه او نیز ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

در حال حاضر بحران در اوکراین بسیاری از کشورهای اروپایی رابا مشکل مواجه کرده است. این کشورها که در تلاش بودند تا بر روسیه به بهانه حملات به اوکراین فشار بیاورند، اکنون به دلیل تحریم‌های خودشان علیه مسکو با مشکل انرژی مواجهند.

در تازه‌ترین اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هم در همین راستا گفت: «آلمانی‌ها ممکن است کشور خود را به علت کاهش عرضه گاز روسیه ناشی از دست بدهند.» ترامپ تصریح کرد او به «آنگلا مرکل» صدر اعظم وقت آلمان، پیشنهاد داده بود پرچم سفید را مقابل روسیه بالا ببرند و آلمانی‌ها در حال حاضر به انرژی‌های قدیمی از جمله زغال سنگ بازگشته‌اند که حتی آن را نیز در اختیار ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس